[Illustrator] Probleem letters d en o in logo

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik (newbie) Illustrator heb een probleem met een logo.
Ik heb een illustrator bestand van een drukkerij gekregen. Het ziet er allemaal prima uit behalve dan dat de letter O helemaal gepaint is ipv open is.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/logo.gif

Nu zou het heel simpel moeten zijn om die O weer open te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de help er uiteraard ook op nageslagen, maar ik weet even niet waar ik het moet zoeken.

Mijn logische verstand zegt dat ik eerst het binnenste object van de O moet selecteren:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/lettero.gif

En daarna de paint moet weghalen. Echter Illustrator haalt dan van het hele logo de paint weg.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Bij voorbaat dank,

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:46
Kan je niet gewoon een rondje in het midden van die O neerleggen? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:13

Maverick2001

Never look back

Je kan dit volgens mij gewoon met een Clipping Mask verbergen! Je kan inderdaad ook gewoon een witte circel in het midden van de O maken dan heb je het probleem ook opgelost! Zet anders het logo eens online, dan kijk ik er eens naar.

Pura Vida

Verwijderd

Een witte cirkel eroverheen leggen is natuurlijk geen goede oplossing. Sten je eens voor dat het logo ergens overheen gelegd moet worden, dan moet je telkens die cirkel gaan lopen aanpassen, wat in sommige gevallen gewoon onmogelijk is.

Wel kun je bijvoorbeeld met de pathfinder de binnenste cirkel van de buitenste aftrekken (subtract).

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Volgens mij moest je dan gewoon iets van een object merge doen. De exacte term weet ik niet meer, het is al even geleden, maar ik weet wel dat het een simpele handeling is :).

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Selecteer het hele logo, en zorg dat je alles degroepeert. ctrl-shift-g

selecteer daarna de buitenste EN de binnenste ring van de O en klik dan in menu[object] op 'compound path' en dan op 'make' (voor de engelse versie ;) ) of gebruik daarvoor CTRL-8

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 12:41:
Een witte cirkel eroverheen leggen is natuurlijk geen goede oplossing. Sten je eens voor dat het logo ergens overheen gelegd moet worden, dan moet je telkens die cirkel gaan lopen aanpassen, wat in sommige gevallen gewoon onmogelijk is.

Wel kun je bijvoorbeeld met de pathfinder de binnenste cirkel van de buitenste aftrekken (subtract).
Thanks, met die pathfinder is het gelukt.
Wat ik precies gedaan heb is mij niet duidelijk, maar via de exclude button kon ik de binnenste cirkel wit krijgen.
Binnenkort maar eens een cursusje Illustrator gaan volgen ;)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Pagina: 1