Toon posts:

[Gezocht] Soort Stand-by proggie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyz!

Ik download nog wel eens grote bestanden en dat duurd dan ook echt heel veel uur, maar ik mag de pc niet de hele dag laten draaien van me ouders, want "dat kost teveel elektrisiteit -> hoge rekeningen". Dus nu is mijn vraag, hoe kan ik de pc op heel/zo weinig mogelijk energie laten draaien en dat ie toch doorgaat met downloaden?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Monitoren uit, boxen uit en alleen je download aan laten staan?

Maar je kan toch ook een download manager nemen en dan iedere keer als je opnieuw opstart gaat de download gewoon door :?

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 12:24:
Eyz!

Ik download nog wel eens grote bestanden en dat duurd dan ook echt heel veel uur, maar ik mag de pc niet de hele dag laten draaien van me ouders, want "dat kost teveel elektrisiteit -> hoge rekeningen". Dus nu is mijn vraag, hoe kan ik de pc op heel/zo weinig mogelijk energie laten draaien en dat ie toch doorgaat met downloaden?
gewoon beeldscherm uitzetten. dan kost een draaiende pc bijna niets meer. (kweet niet precies hoeveel, maar relatief weinig hoor)

en anders zou je misschien je koelers enzo uit kunnen schakelen maar pas dan wel op met warmte zodat je cpu ofzo niet uitfikt.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 22 March 2003 @ 12:26:
Monitoren uit, boxen uit en alleen je download aan laten staan?

Maar je kan toch ook een download manager nemen en dan iedere keer als je opnieuw opstart gaat de download gewoon door :?
Dat laatste kan idd, maar ik wil liever op tijdstippen downloaden als ik weg ben, want als ik terwijl ik op internet game én download krijg ik vette lag, en dat wil ik nie. Dat 1e kan ook, maar is er nix "lager@elektrisiteits" :P

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:25
Ook een oplossing:
Een oude p1 nemen en die laten downloaden, deze verbuiken zeer weinig energie. Moet wel lukken voor een klein bedrag lijkt me. Bovendien zijn deze pc's in het algemeen lekker stil, dus heb je ook niet zoveel last van het geluid..

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Verwijderd

Een optie is Poweroff installeren zodat je de PC automatisch laat afsluiten als het downloaden voltooid is :)

Voor standby kan je kiezen voor energiebeheer van Windows ;)

Verwijderd

Topicstarter
Slayer08 schreef op 22 maart 2003 @ 12:29:
Ook een oplossing:
Een oude p1 nemen en die laten downloaden, deze verbuiken zeer weinig energie. Moet wel lukken voor een klein bedrag lijkt me. Bovendien zijn deze pc's in het algemeen lekker stil, dus heb je ook niet zoveel last van het geluid..
Kep wel een P1, maar de HD daarvan is 1 GB, en ik download spul van 2 GB :P

Verwijderd

CPUIdle aanzetten wanneer je er niet bent cq de machine niet gebruikt. En bij de meeste DL-progjes kun je wel aanvinken dat deze de machine uit moet schakelen wanneer de queue leeg is. Ook wel bij FTP Clients.

Verder inderdaad monitor uit, niet stand-by, boxen uit evenals anders randapparatuur.

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:25
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 12:30:
[...]
Kep wel een P1, maar de HD daarvan is 1 GB, en ik download spul van 2 GB :P
Een tweedehands hdd'tje van 8 gig oid kopen? Das helemaal goedkoop.

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Pagina: 1