Mobo vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Is het zo dat alle nieuwe mobos GEEN P-ATA Raid meer hebben? en alleen nog maar S-ATA?

Ik zit namelijk nog steeds met het probleem dat ik niet weet welke MOBO ik wil en wanneer deze te gaan halen. Ik heb namelijk nu een RAID0 opstelling en daarnaast een fikker en dvd speler. NU heb ik voor elk device een apart kanaal in gebruik voor max. perf. en stabiliteit.

Maar nu valt me op dat het moeilijk is een snel en stabiel mobo te vinden die 2 normale ATA aansluitingen heeft en 1 RAID controller P-ATA

Ik begrijp dit ook helemaal niet, want S-ATA disks zijn gewoon simpel weg nergens te krijgen en mobo fabricanten geven meestal GEEN convertor erbij en als ze dit doen is het er maar 1. Met RAID heb je er zowiezo 2 nodig.

Een losse raid controller vind ik te duur. Weet iemand of er nieuwe snelle en stabiele mobos (voor AMD) nog uitkomen die wel aan deze eisen voldoen?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

op een s ata bord kan je ok gewoon normale ata aansluiten hor.

4015Wp west (Dordrecht)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Uhm hoe ga jij dan je ATA kabels aansluiten op een S-ATA aansluiting ;)?

Verwijderd

n00bs schreef op 22 March 2003 @ 12:28:
alle nieuwe moederborden hebben voor zover ik weet ata en s-ata aansluitingen

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

n00bs schreef op 22 March 2003 @ 12:28:
nou , er zitten niet ALLEEN s-ata aansluitingen op.. voorbeeld: http://tw.giga-byte.com/M...s_GA-7VAXP-A%20Ultra.htm#

4015Wp west (Dordrecht)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit bordje heeft raid, 1 ide poort is raid en 2 sata poorten zijn raid.
http://www.chaintech.com.tw/eng/products/SOCKA/7NJS.asp

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zijn nog meer als genoeg borden met 2 ATA133 aansluitingen en 2 ATA RAID aansluitingen hoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Fastbunny dat zou beter zijn, alleen what if, er straks dus alleen maar S-ATA schijven nog te koop zijn :? ik word echt gek van dat S-ATA :(

Ik wil in ieder geval binnen 1 jaar ook mijn HDD upgraden of ik dan RAID blijf houden weet ik niet, want ik merk wel hoe onhandig het kan zijn.

Van die GIGABYTE wist ik al, alleen vind het zelf niet een top board met top prestaties en top stabiliteit...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

beetje een zoekertje...

Ik heb iig nog geen enkele S-ATA only bord gezien- bovendien zijn P-ATA->S-ATA convertors te krijgen.

/zelfwerkzaamheid dus dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.