Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Bron: www.telegraaf.nl
Draadloze oplader voor alle handhelds

Van onze redactie

AMSTERDAM - Een Britse start-up zegt een einde te maken aan de wirwar aan opladers die nodig is voor verschillende gadgets als mobiele telefoons en mp3-spelers. SplashPower zegt een techniek te hebben ontwikkeld die alle handheldapparaten tegelijkertijd kan opladen.

Het systeem bestaat uit een kleine platte mat die wordt aangesloten op het elektriciteitsnet en uit een speciale module die in de gadgets wordt geplaatst. Vervolgens kunnen de gadgets op de mat neergelegd worden en deze worden automatisch opgeladen. De technologie is gebaseerd op het principe van magnetische inductieve stroomuitwisseling.

Tegenover BBC News Online verklaart SplashPower directeur David Whitewood dat het systeem volkomen veilig is en het zelfs geen kwaad kan indien credit cards op de mat gelegd worden. Bovendien zijn de kosten om de SplashPower technologie aan mobiele apparaten toe te voegen volgens hem laag. Het bedrijf uit Cambridge zegt dan ook al in gesprek te zijn met elektronicafabrikanten.
Lijkt me idd een gat in de markt: 's avonds voordat je naar bed gaat je palm, gsm, mp3 speler en andere mobiele meuk op de mat leggen, en 's morgens weer vol opgeladen. Ideaal :9

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
kzat laatst net toevallig te denken waarom dat niet mogelijk was.. dit princiepe wordt immers ook al toegepast bij tandenborstels.. maar het formaat zal zoals altijd wel het probleem geweest zijn..

dit klinkt erg cool inderdaad! :)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
jammer dat magnetische inductie zo'n laag rendement geeft :) verder wel een goed idee.
Ik zal maar niet op de theorie ingaan (fluxveranderingen enzo ;))

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Zou opzich wel handig zijn, maar wat zou zo'n mat nou kosten?

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zou leuk zijn voor draadloze muizen
een muismat van dat matje maken, en je muis word altijd opgeladen als ie niet in gebruik is :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 17:33

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Afrotech/Arnold is je al voorgeweest: http://www.afrotechmods.com/cheap/arnoldpad/arnold.htm

Nadeel: muismat was vastgesmolten aan de vloer waar hij op getest heeft...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Ontzettend Cool :9~

klik...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
idd wel erg gaaf ... mischien idee voor een IA ? :P
ik ben iig wel geintreseerd, hoewel ik geen flauw idee heb wat t moet kosten

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 14:44

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mannes schreef op 22 maart 2003 @ 14:41:
[...]

idd wel erg gaaf ... mischien idee voor een IA ? :P
ik ben iig wel geintreseerd, hoewel ik geen flauw idee heb wat t moet kosten
Alleen jammer dat er nog geen apparaten bestaan die erme ekunnen wordne opgeladen...

Het is niet eens nieuw, het nieuws is al enkele weken oud, het i sook niet zo bijzonder want de technologie is ook nog niet eens verkrijgbaar.

Het zal nog zeker jaren duren voordat er apparaten zullen verschijnen die gebruik maken van deze techniek.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Spruit_elf
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

Johnny schreef op 22 March 2003 @ 21:32:
Alleen jammer dat er nog geen apparaten bestaan die erme ekunnen wordne opgeladen...

Het is niet eens nieuw, het nieuws is al enkele weken oud, het i sook niet zo bijzonder want de technologie is ook nog niet eens verkrijgbaar.

Het zal nog zeker jaren duren voordat er apparaten zullen verschijnen die gebruik maken van deze techniek.
als je even had gelezen had je gezien dat de techiek al jaren oud is en dat het ook allang te gebruiken is.
het is zelfs zelf te maken (zie link)
je hoeft alleen een apperaatje in je gadget te stoppen en het werkt

de reden dat het echter niet veel word gebruikt is dat het de zelfde techniek is als die ze voor inductie kookplaten gebruiken en dat als het verkeerd gebruikt word er grote nadelen aan kunnen zitten.

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• yohan
mrcactus schreef op 22 March 2003 @ 21:39:
de reden dat het echter niet veel word gebruikt is dat het de zelfde techniek is als die ze voor inductie kookplaten gebruiken en dat als het verkeerd gebruikt word er grote nadelen aan kunnen zitten.
Zoals wat dan? Ik zie nergens nadelen staan. Inductiekoken heeft overigens ook weinig nadelen volgens mij...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Johnny
  • Laatst online: 26-11 14:44

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

mrcactus schreef op 22 maart 2003 @ 21:39:
[...]

als je even had gelezen had je gezien dat de techiek al jaren oud is en dat het ook allang te gebruiken is.
het is zelfs zelf te maken (zie link)
je hoeft alleen een apperaatje in je gadget te stoppen en het werkt

Lekker serieus "artikel" is dat :X

Fijn dat de technologie al bestaat, maar zoals ik al zei, hij is niet verkrijgbaar. Waar kan je dan accu's kopen met "inductah"? (hoe dat ding ook heet), of welke apparaten beschikken er zelf over?

In mijn GBA zit trouwens wel een koperkleurige spoel die op een "inductah" lijkt :?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

- 00ps, verkeerde account -

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 23:43 ]

Verwijderd

Lijkt me inderdaad superhandig om zo een ding te hebben, word gek van al die adapters en draden... :{

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

stond dit niet al 2 maanden terug ofzo op de FP? en dat het instaleren tijdens de productie geen hol kostte (paar €'s) maar achteraf inbouwen veel meer

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-11 07:17

Koesper

Matched: Blah blah

hoe doet hij dat met het voltage dan?
niet alle apperatuur gebruikt zelf voltage, ik (als leek) snap er geen drol van hoe hij dat moet oplossen, kan me niet voorstellen dat je dan in je telefoontje een inductie lus & een transformator moet bouwen...

please explain!

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

• Mannes
  • Laatst online: 17-11 14:20
Q. Is it possible to charge different devices using this technology, even if they have different types of batteries?

A. Yes. Splashpower is designed be universally interoperable, catering for a range of different devices with different requirements simultaneously, delivering ultimate convenience for the end user.
http://www.splashpower.com/prod5.asp

't werkt dus op alle apparaten, vraag me niet hoe.. maar ze zeggen dat t werkt :)
SplashModule™
All mobile devices fitted with the SplashModule are ready to receive wireless power from the pad. The sub-millimeter thin receiver module is customized to the shape, size and power requirements of the device and can be easily integrated into the host device or add-on accessories.
http://www.splashpower.com/prod1.asp

in de apparaten die je wil opladen komt dus zo'n splash module, die volgens hun erg klein is. En dan kan je dus alles opladen. Het voltage wat het apparaat ontvangt hangt af van het aantal windingen in de spoel van de ontvanger. en zo kan je het denk ik regelen

[ Voor 5% gewijzigd door Mannes op 23-03-2003 01:00 ]

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Vet, een magnetisch inductieve muismat, draadloos muizen zonder batterijen! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Positron op 23-03-2003 01:04 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• yohan
De z.g. 'ontvanger' die je in de elektrische apparaten plaatst schijnt een chip te zijn.

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Zou het eigenlijk niet mogelijk zijn om á la Seiko Kinetic een draadloze muis van stroom te voorzien? Een muis maakt toch aardig wat bewegingen. :) Mja, zal eigenlijk wel niet, een horloge verbruikt nauwelijks stroom en vangt minstens evenveel, zoniet meer beweging..

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:42

Tarin

Just plain weird.

Positron schreef op 23 March 2003 @ 01:04:
Vet, een magnetisch inductieve muismat, draadloos muizen zonder batterijen! :D
Met een Wacom heb je ook een draadloze muis zonder batterijen, en nog een mooi tekentabletje erbij ook.

Het stukje op de FP ging overigens niet over inductie, maar over een intelligent ladertje wat op een soort van open contact lag.
linkje: MobileWise laadt accu's draadloos op
Positron schreef op 23 March 2003 @ 01:47:
Zou het eigenlijk niet mogelijk zijn om á la Seiko Kinetic een draadloze muis van stroom te voorzien? Een muis maakt toch aardig wat bewegingen. :) Mja, zal eigenlijk wel niet, een horloge verbruikt nauwelijks stroom en vangt minstens evenveel, zoniet meer beweging..
Een muis (en vooral een optische) gebruikt veel meer stroom dan een horloge. Dat gaat helaas niet lukken dus vrees ik..

[ Voor 33% gewijzigd door Tarin op 23-03-2003 01:57 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Spruit_elf
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

kijkt het werkt op een manier (schiet me niet af als ik het fout heb)
dat men een spoel in het apperaatje plaatst bijvoorbeeld een chippie met eens spoeltje erin
en men plaatst een spoel in de mat
dan laat men een stroompje lopen door die spoel en dat wekt een elektromagnetisch veld op wat weer inductie stroom genereert in dat spoeltje in het apperaat

het nadeel is dat bijna alles wat gelijd als een soort spoel kan dienen (denk maar aan armbanden enzovoort. niet zo goed als een echte spoel en daarom zal je er niet veel van merken aangezien er niet zon sterke stroom door loopt maar als je er wel een sterke stroom op zet dan krijg je dus zoiets als een inductie kookplaat(probeer je gsm en een lepel maar eens op zon ding te leggen* dan merk je het vanzelf

en ik denk wel dat het mogelijk is om een je muis zo te maken kijk maar op die site http://www.afrotechmods.com/cheap/arnoldpad/arnold.htm
dat kan ook met meer stroom en dan doet je optische het ook, alleen al die circuits in die muis krijgen daar ook stroom van als het te sterk is en als je op de comp zit met een metalen armband om dan heb je na een paar minuten een warme pols
daarom word het niet veel gebruikt omdat het of weinig stroom geeft of de boel warm maakt

* je bent zelf verantwoordelijk voor brand, kapotte gsms, of andere schade.

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 22:18
De technologie is gebaseerd op het principe van magnetische inductieve stroomuitwisseling.
Uhm, onze standaard huis-tuin- en keuken electrische tandenborstel hier thuis werkt ook al een paar jaar op dat principe... :)

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
*Kick*

is die splashpower nou al ergens te koop??
kon het zelf niet vinden met google :/

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 13:11
Kweenie hoor maar ben ik nou de enige die dan zegt draadloos muizen zonder battarijen :? dat matje moet toch onder stroom staan....dan zit daar toch een draadje aan?? :?

En idd via wacom tekentabletten kan dat ook al lang!

[ Voor 15% gewijzigd door 911GT2 op 22-05-2003 15:22 ]

Verwijderd

wel leuk zo iets je moet dr alleen niet je portomenee met pinpasjes bij in de buurt leggen
want dan doen ze het niet meer

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 15:26:
wel leuk zo iets je moet dr alleen niet je portomenee met pinpasjes bij in de buurt leggen
want dan doen ze het niet meer
Q. Will it damage my credit card, floppy disks or other magnetic data?

A.No. Our technology is designed to preserve the integrity of magnetic data stored on credit cards and other common storage media.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55
Zo bijzonder is het niet, onze electrische tandenborstel van 3 jaar oud heeft dat ook..

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:07

Garyu

WW

911GT2 schreef op 22 May 2003 @ 15:22:
Kweenie hoor maar ben ik nou de enige die dan zegt draadloos muizen zonder battarijen :? dat matje moet toch onder stroom staan....dan zit daar toch een draadje aan?? :?

En idd via wacom tekentabletten kan dat ook al lang!
Haha, inderdaad :)! Aan die Wacom zit ook 'n snoertje, tenminste, aan 't matje zegmaar..

Ik weet dat ze hier op de TU/e wel al tijden onderzoek doen naar het draadloos verschepen van Energie, in gloeilamphoeveelheden (50 tot 100 watt). Dit zou ook op basis van inductie moeten lopen uiteraard, of iets wat daar op lijkt. Lijkt me enerzijds toekomstmuziek, anderzijds verlossing van allerlei snoeren!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• me2001
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 22:13
kickerdekick

weet iemand al iets meer hierover, ik zelf vind het nog steeds een geniaal idee. Op de site van splashpower staat dat er ergens in 2006 mischien verkocht kan gaan worden. maar weet iemand mischien iets over andere alternatieven?

• yohan
Een muis met dit systeem zag ik al bij de lokale Mediamarkt :)

• me2001
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 22:13
Yohan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:14:
Een muis met dit systeem zag ik al bij de lokale Mediamarkt :)
dat is nou net niet helemaal mijn doel, het lijkt me vooral voor pda mp3 en telefoon heel erg handig. gewoon neerleggen en hupsakee
Pagina: 1