[XP] 100% CPU load

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik zit nu achter de PC van mijn vader (ja, hij heeft het weer eens voor elkaar ;)). Windows XP Home Edition. Het systeem is echt ongelovelijk traag. Ik heb net getimed 18 minuten voordat ik überhaupt iets kan aanklikken na het opstarten. De CPU load is constant 100%. lsass en svchost zijn de bestanden die de CPU bezig houden.

Ik heb alle services uit de registry gehaald. Norton tijdelijk uitgezet.
Maar het ding blijft maar op 100% staan er zeer traag.

Iemand trouwens een idee wat Winstart001.exe is? Dez stond namelijk in Run section van de registry. Die heb ik er ook maar uitgehaald.

Ik zie tot dusver nog maar één mogelijkheid en dat is een reïnstall, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in. Iemand een idee?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens met de taskmanager welk process zoveel CPU tijd vreet, en haal die er dan uit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
haal Ad-aware er es overheen.. misschien dat er ergens nog wat spyware zit..

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gevonden met google winstart001.exe : parasite: IGetNet. je hebt dus een virus een commercieel stukje virus zelf, het is een hardnekkig spywareprogramma.

[ Voor 34% gewijzigd door Magic op 22-03-2003 11:43 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

winstart001.exe:

IGetNet is a plug-in search addition to your IE Browser that will redirect your searching to customers of IGetNet. May disable other browser plug-ins. Suggest to uninstall this software.

SpyWare-achtig iets.

Ad-Aware + AntiVirus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 11:44 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:20
Dit ziet er iig geval niet echt vriendelijk uit, maar ik zou gaan voor een virus...

Welke processen draaien er nog allemaal?

En winstart001 is niet van windows.

Verwijderd

Winstart001.exe lijkt me niet boeiend, die kan er dus uit. Net zoals bij de nieuwe Longhorn (*stout* kweet het) een bestand dat heeft WinFS de CPU 13 minuten op 100% bezighoudt bij het opstarten.
Mijn advies, maak een herstelpunt aan en ga wat klooien in de registery, pleur er wat troep uit, haal er Ad Aware overheen en kijk bij Task Manager wat alles nou eigenlijk verstoord.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Magic schreef op 22 maart 2003 @ 11:42:
gevonden met google winstart001.exe : parasite: IGetNet. je hebt dus een virus een commercieel stukje virus zelf, het is een hardnekkig spywareprogramma.
nee volgens mij geen virus.. gewoon spyware.
IGetNet is a plug-in search addition to your IE Browser that will redirect your searching to customers of IGetNet. May disable other browser plug-ins.
Dus doe ad-aware maar es (staat wel op download.com oid)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Palomar schreef op 22 March 2003 @ 11:44:
[...]

nee volgens mij geen virus.. gewoon spyware.

[...]

Dus doe ad-aware maar es (staat wel op download.com oid)
hehe, ik had hem al ge-edit :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Winstart001.exe wordt al niet meer opgestart. Ik vond hem ook al een beetje verdacht. Zoals ik al in mijn openingspost heb gezegd is het voornamelijk lsass.exe die cpu tijd inneemt. En die kun je niet afsluiten ;( Gka ook maar ff Ad Aware eroverheen sjeesen. Had ik nog niet aan gedacht.

edit:
Maar een re-ïnstall gedaan. Is nu weer snel.

[ Voor 10% gewijzigd door doemaarwat op 22-03-2003 14:50 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Je vader heeft z'n digitale rijbewijs zeker nog niet? :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het rare is dat niet dat process winstart001.exe alle load trekt; maar dat dat lsass is. :? Voor meer info over lsass: http://www.liutilities.co...pro/processlibrary/lsass/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ~Destructor()
  • Niet online
Hier heb je een site waar veel XP tweaks staan die overbodige processen helpen elimineren.
(De maker van de site heeft liever dat ik je naar dit adres stuur, maar die vind ik minder duidelijk ;))

[ Voor 36% gewijzigd door ~Destructor() op 22-03-2003 16:16 . Reden: Laatste URL toegevoegd ]

Nothing is impossible

Verwijderd

als je nou ff die lsass van een ander systeem pakt (bijv. je eigen) en m gewoon er overheen kopieert?
moet te doen zijn met een opstart disk, in geval van ntfs, even 'ntfsdos' opzoeken, en gewoon lekker er overheen kopieren

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik kan het niet meer testen. Al jullie aanbevelingen. Ik heb de boel reeds opnieuw geïntalleerd en alles draait weer als vanous.

Pagina: 1