Toon posts:

[director] 5 frm animatie laten bewegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er een heel erg simpele oplossing voor is... ik kom er alleen ff niet uit. Al in de help gezocht... nix gevonden.

Ik heb een animatie van 5 frames. Dit is een rennend mannetje. Nu wil ik dat ie bij elke frame een stap vooruit doet. Ik kan natuurlijk handmatig alle frames een aantal stappen vooruit zetten.... lijkt me alleen erg omslachtig. Er zal toch wel een makkelijkere manier zijn?

Verwijderd

Je hebt al een animatie van een rennend mannetje en je wilt dat hij over een afstand beweegt?
Of moet je een animatie van een rennend mannetje hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 11:37:
Je hebt al een animatie van een rennend mannetje en je wilt dat hij over een afstand beweegt?
Of moet je een animatie van een rennend mannetje hebben?
Ik heb al een animatie van dat mannetje.. dat wil zeggen: al 5 de getekende frames van zijn beweging. Nu moet hij alleen de afstand nog afleggen

Verwijderd

Bij mijn weten kun je die frames achter elkaar zetten en zo een nieuwe castmember maken. Als je vervolgens die castmember laat bewegen met een goede snelheid, dan ziet het er waarschijnlijk wel leuk uit.

Je moet misschien een beetje met Lingo rommelen als je iets geavanceerders wilt: bijvoorbeeld dat de animatie alleen loopt als het mannetje beweegt. :)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
eerlijk gezegd om een animatie in Director te importeren kun je best een FlashMX erinproppen als sprite (aangezien het gebruik van Director Movies in Director Movies nogal unreliable is. flash werkt daarentegen perfect). Deze sprite kun je dan 'animeren (door hem op de juiste snelheid laten te bewegen). Om een 'slide' te voorkomen ga je zowieso moeten scripten omdat dan pas elke zoveel frames ie echt moet bewegen...

Verwijderd

idd kun je zoals Cheatah zegt een castmember in een sprite zetten en die een bepaalde afstand laten afleggen.
Waarschijnlijk(afhankelijk van hoe goed de animatie is natuurlijk) krijg je dan wel een effect van vooruit moonwalken.
Dit komt omdat de stappen te groot lijken omdat de complete animatie verschuift

/me denkt micheal jackson in his good ol' days, nu heeft hij een neus net als dees :+

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van cheetah werkt goed! Dank!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Je kunt ook een sciptje op de betreffende sprite gooien, iets in deze richting:

code:
1
2
3
4
5