[xp Met win mp performen proggies beter,ook videoperformance

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Wat een rare topic titel zou iedereen denken, maar ik zal het ff uitleggen.
Sinds kort heb ik adsl en ben een cs server gaan draaien. Deze bleef normaal op 64 fps steken, maar zodra ik msn aan deed, venstertje opende ging hij opeeens naar de 512 fps. Dit lukt ook door bijvoorbeeld mediaplayer te openen. Ik ben op nader onderzsoek uitgegaan en heb ontdekt dat ook op mn andere computer na een clean install van win xp pro (2600) dit het geval is. Op mn 2e computer steekt de fps van mn cs server op 99... ik doe media player aan, en floep hij gaat naar de 999fps (en blijft daar ook op zolang mediaplayer maar aanstaat).
Nou ben ik er ook achter gekomen dat dit niet alleen bij halflife (cs) is. Ik heb normaal rond de 40-64 fps in winamp avs speler. Ik doe win media player aan, of msn oid.. floep 85 fps (bij de zlefde plug in en afmetingen) :? Verder heb ik nog niet getest, maar vind dit een raar verschijnsel, en misschien heeft dit ook betrekking tot 3d performance in spellen ? Ik zou kunnen proberen even 3dmark te draaien zonder en met "extra performance". Dat ga ik zo doen.

Maar weet iemand hier een verklaring voor? (of is dit al een langsgekomen :X)

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-03-2003 10:41 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:59

cky

laat me de uitslag van die 3dmark test weten, dit is wel interresant idd

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:52
Verborgen performance in windows. Zodat je bij een volgede nieuwe windows versie kan zeggen dat deze nog sneller is dan de vorige :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
hier ter verduidelijking !

http://www.tutti-frutti.demon.nl/performancexp.MOV [2,91 mb] (quicktime, lage kwalie, maar duidelijk)

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-03-2003 10:53 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• cky

cky

is toch een verschil van 100 fps, ik zal het eens checken bij mij

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
dus als ik aan t quaken ben en ik gooi mediaplayer open dan heb ik een hogere fps?

dat ga ik s testen! ineressante theorie iig :*)

Mijn rig

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
het kan ook zijn dat 3dspellen deze "acceleratie" ook al in zich hebben, dus dat windows dan al hoge fps gaat draaien.. maar dalijk meer.. ik zit 3dmark nu aant installen (2001)

4015Wp west (Dordrecht)

• cky

cky

hmm bij mij werkt het niet :(
zal wel iets raars bij jou zijn

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmz zal het eens proberen. In dat vfilmpje is het wel te zien jah :) dat zou bizar zijn zeg, hehe even proberen

Bij mij werkt het ook niet. Blijft het zelfde :) Nou vind dat k dat VSA gedoe zoiezo langzaam :)

[ Voor 32% gewijzigd door WeAreLegion op 22-03-2003 11:02 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ok geen verschil in 3dmark score. MAar het is ook bij een andere vriend van me hor jongens. Als jullie testen, staat dan misschien al een ander programma'tje aan (msn,icq,mbm etc..) Doe die eens uit, test dan winamp en doe daarna eens mediaplayer aan...

SA-->WOS

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-03-2003 12:20 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:44
Je scherm draait zeker op 85 Hz?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik vermoed dat je het moet zoeken bij vertical-sync en/of overlay.

de betaler vervuilt

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

krijg je dan ook echt meer fps, want dit lijkt meer op een multitasking/timing/directx bug van winxp zelf.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GA!S heeft volgens mij wel deels gelijk, evenals zetje01.....het zit um in de video-overlay framerate limit die wss in die Plugin ingebouwd zit...zodra je mediaplayer opent gooit deze z'n eigen instelling er overheen en profiteren alle applicaties hiervan, aangezien mediaplayer voor een vertical-sync oplossing kiest, onafhankelijk van het af te spelen aantal frames per seconde.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
dus de fps van een hl servertje , een dos schermpje heeft ook te maken met vertical sync ? Ook als ik mijn monitor op 100 hz zet krijg ik 64 fps in hl server, met media player 512, in winamp krij ik dan juist 100 fps. Het lijkt dan juist meer dat windows mediaplayer vertical sync AAN zet, en dat ik hierdoor meer fps in winamp krijg...
Dus als ik vertical sync handmatig uitzet/aanzet? , moet hij ook 100 fps gaan in winamp ? (kan ik dat gewoon doen in opengl vertical sync, nee toch? )

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-03-2003 13:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:44
Staat/stond je scherm nou op 85?

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 23 March 2003 @ 13:22:
dus de fps van een hl servertje , een dos schermpje heeft ook te maken met vertical sync ? Ook als ik mijn monitor op 100 hz zet krijg ik 64 fps in hl server, met media player 512, in winamp krij ik dan juist 100 fps. Het lijkt dan juist meer dat windows mediaplayer vertical sync AAN zet, en dat ik hierdoor meer fps in winamp krijg...
Dus als ik vertical sync handmatig uitzet/aanzet? , moet hij ook 100 fps gaan in winamp ? (kan ik dat gewoon doen in opengl vertical sync, nee toch? )
Vind je het niet verdacht dat je op
Precies 512, 100, 999 fps uitkomt ;)

Dat zijn allemaal van die getallen die eerder in de richting van een bug gaan, dan een werkelijke verandering in de FPS

Bij die winamp plugin bijvoorbeeld. Zie je daar dan ook een echte verbetering als de fps omhoog gaat ? want dat zou het eerst zijn wat je echt zou moeten merken ...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 14:44:
[...]

Vind je het niet verdacht dat je op
Precies 512, 100, 999 fps uitkomt ;)

Dat zijn allemaal van die getallen die eerder in de richting van een bug gaan, dan een werkelijke verandering in de FPS

Bij die winamp plugin bijvoorbeeld. Zie je daar dan ook een echte verbetering als de fps omhoog gaat ? want dat zou het eerst zijn wat je echt zou moeten merken ...
je merkt het dus wel. Je ziet het in winamp vloieiender gaan, en in cs server gaat de ping van 14-20 naar 0-6 ms ;)

modje: kan je ff mn topic titel fixen [XP] en dit naar wos gooien ? thnx :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-03-2003 15:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1