Ik heb een nieuwe videokaart gekocht (asus gforce4 ti4600 deluxe) en me pc is een: athlon 1800+, 512 ddr 333 mhz, 350 watt voeding, zit al extra koeler bij. Maar na me nieuwe videokaart ga ik ff 3dmark2003 testen..en zodra ik bij de 2e test van de cputest komt (met 3d beelden want dat ondersteunt mijn videokaart) valt af en toe het beeld al weg en vervolgens gaat de pc rebooten..ik heb nu adnere problemen over reboot al gelezen en dus het vinkje al uitgezet..nu geeft hij een giga error en moet ik vervolgens zelf me pc rebooten. Het lijkt mij elf dat me cpu te warm wordt maar kan iemand mij helpen of dat idd zo is? En zo jah welke kooler ik er dan op moet zetten?
Verwijderd
Wat staat er precies in die error? Dat moeten we echt even weten, en het is neem ik aan een blauw scherm?
Ok, hoe warm wordt je cpu dan ? (kijk in je bios, system health status, nadat hij reboot).
Daarnaast zou ik altijd na een instalatie van een nieuwe videokaart mn pc formatteren, denk dat dat het wel oplost. Anders is de kans ook groot dat je voeding niet helemaal 100 is, maar eerst softwarematig proberen op te lossen, dan nnaar hardware kijken. Succes!
Daarnaast zou ik altijd na een instalatie van een nieuwe videokaart mn pc formatteren, denk dat dat het wel oplost. Anders is de kans ook groot dat je voeding niet helemaal 100 is, maar eerst softwarematig proberen op te lossen, dan nnaar hardware kijken. Succes!
Is het systeem overgeklokt? Het kan ook te maken hebben met de Detonator drivers van nvidia. Als je de nieuwste installeert dan kan het verholpen zijn.
Suc6
Suc6
Gaaf joh dat je zo snel al reacties krijgt! Bedankt! Me systeem is niet overgeclocked en ik heb ff wat extra info voor jullie: mb=28 graden, cpu=55 graden, cpu fan speed=2000 rpm, voltages 1,8v +3,3=3,29v +5=4,9v +12=12,63v hopelijk kunnen jullie me zo beter helpen!
Ik denk dat de CPU te heet wordt. Een fan die 2000 rpm draait is veel te laag. Misschien kun je de rpm's verhogen naar 3000 of zo, zodat je CPU beter gekoeld wordt.
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Het kan natuurlijk ook 'gewoon' een driverprobleem zijn. Welke driver gebruik je? Installeer eens een andere en probeer het dan nog een keer
Ik draai op de nieuwste van Nvidia en ik weet niet hoe ik me fan speed kan verandere..hoe moet ik dat doen?? Kan namelijk in me bios volgens mij dat niet zelf veranderen..kan wel een q fan control aanzetten..hoort bij me asus moederboard denk ik..maar hoe kan ik hem handmatig afstellen??
55 graden is echt niet 'te heet'. Heb hier een Amd Athlon 1GHz die 24/7 draait in een kamerkast met een koetje en die wordt gemiddeld 60 graden zonder enkele problemenKadance074 schreef op 22 March 2003 @ 10:41:
Ik denk dat de CPU te heet wordt. Een fan die 2000 rpm draait is veel te laag. Misschien kun je de rpm's verhogen naar 3000 of zo, zodat je CPU beter gekoeld wordt.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
T probleem is zo dat ik nu me 3d bril gebeuren (dus VR) heb uitgeschakeld vervolgens sloeg hij niet meer uit met die cpu test..maar zodra me pc opnieuw opstarte sloeg hij wel weer uit..en dit doet hij helaas zonder foutmelding..als ik programma`s ga runnen of me pc opstart..gaat hij gewoon uit zichzelf opnieuw opstarten..ik heb nu de nieuwe nvidia drivers erop gezet en kan dat VR dus niet meer aanzetten om te kijken naar de foutmelding..hij vertoont dus nu geen reboot met die 3dmark (omdat vr uit staat) maar hij doet t wel nog met opstart.. (dit is af en toe..dus hij gaat niet altijd bij opstart zomaar uit)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 13:00 ]
Misschien makkelijk als je dit probleem hier ook even uitlegd: AGP Rates (Current/Available) 0x??????????????? / 1x, 2x, 4x
Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben
Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben
Verwijderd
Naast alle mogelijke oplossingen hierboven genoemd, heb je misschien een brakke voeding?
350W is natuurlijk voldoende, maar je weet het nooit.
Probeer indien mogelijk eens een andere PSU aan te sluiten.
350W is natuurlijk voldoende, maar je weet het nooit.
Probeer indien mogelijk eens een andere PSU aan te sluiten.
Hmm..tja okeej
(sorry trouwens van de onduidelijke topic) t zit zo dat met die 3d mark score hij aangeeft dat me agp die tot max 4x gaat..nu op 0x staat...zo staat het bij de score op de 3d mark site: AGP Rates (Current/Available) 0x / 1x, 2x, 4x zoals pollewob zegt..misschien heeft dit verband met de problemen die ik heb?!
Verwijderd
met deze
knop kun je je berichten editten, zo hoef je niet zo snel achter elkaar te posten, gebruik 'm ook aub
Pagina: 1