Toon posts:

Acer Aspire 1200 Notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten, maar ik doe het maar hier.

Ik heb een "probleem" met mijn Notebook. Ik heb sinds kort een nieuwe Acer Aspire Notebook gekocht. Verder ben ik er zeer goed tevreden over. Alleen deze blaast zo hard. Het coolen.

Als het nou een Pentium IV was, maar het is maar een Celeron, en hij blijft maar blazen. Daarom? Heeft iemand deze notebook ook of ervaringen ermee. Wat kan ik hieraan doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het een mobile of een non mobile cpu die je erin hebt zitten?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je al in het bios gekeken of er instellingen zijn m.b.t. de fan?
Heb je al gekeken of er een nieuwe bios voor jouw notebook is?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS update ! ;) Nog niet aan gedacht... ga hem zo downloaden, hij is er dus een nieuwere versie. Kijken of de optie dan in de BIOS aanwezig is...

Verwijderd

Topicstarter
Mobile of Non-Mobile weet ik niet ! Geen idee waar ik dit kan vinden ! Niets in de handleiding, dus zal het wel een non-mobile zijn !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij kun je met sandra wel kijken wat voor cpu het is.
en gebruik ook de edit knop eens.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Non-Mobile processor... en het is een socket 370...

Ik heb nu een programma nodig om de fan-speed van de cpu te regelen en de cpu-temp meteen te bekijken. Ik heb al MSI PC-Alert 3/4 geprobeerd alleen deze werkt niet, omdat ik geen MSI Moederbord heb.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:36 ]

Verwijderd

Firemoth, heb jij je herrie-probleem al opgelost gekregen ?

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem....Ik heb ook een Apire 1200 (1.3 ghz.). Ik dacht dat als ik de snelheid terug schroef naar 1 ghz, dan zal ie minder heet worden en dus ook minder gekoeld hoeven te worden. Maar ik weet niet hoe dat moet en de helpdesk zei dat dat evt. tegen betaling gedaan kon worden.

Ik ben nu ook naar de mogelijkheid aan het kijken om hem te modden zodat ik er een groter koelblok in kan stoppen, maar ben niet helemaal zeker van het resultaat...
Mijn volgende laptop wordt in ieder geval GEEN Aspire.

Verwijderd

Waarschijnlijk komt het gewoon door het warme weer, de fan zal wel blazen als de temp +30 is en hard blazen als de temp +40 is. Nou met een omgevingstemp van 25 a 30 wil dat nogal snel dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 13:22:
Waarschijnlijk komt het gewoon door het warme weer, de fan zal wel blazen als de temp +30 is en hard blazen als de temp +40 is. Nou met een omgevingstemp van 25 a 30 wil dat nogal snel dus.
Nou, mijn Aspire blaast ALTIJD... Misschien niet als ik hem in de vriezer zet... :)
Dus het ligt niet aan de buiten temperatuur....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 12:55:
Firemoth, heb jij je herrie-probleem al opgelost gekregen ?

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem....Ik heb ook een Apire 1200 (1.3 ghz.). Ik dacht dat als ik de snelheid terug schroef naar 1 ghz, dan zal ie minder heet worden en dus ook minder gekoeld hoeven te worden. Maar ik weet niet hoe dat moet en de helpdesk zei dat dat evt. tegen betaling gedaan kon worden.

Ik ben nu ook naar de mogelijkheid aan het kijken om hem te modden zodat ik er een groter koelblok in kan stoppen, maar ben niet helemaal zeker van het resultaat...
Mijn volgende laptop wordt in ieder geval GEEN Aspire.
Nee, ik heb er geen oplossing voor gevonden. Ik ergerde me eigen dood aan dat blazende geluid, en heb de laptop verkocht, en een nieuwe Asus L3800C gehaald met een P4Mobile... lekker stil en goed voor de prestaties _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 15:18:
[...]
Nee, ik heb er geen oplossing voor gevonden. Ik ergerde me eigen dood aan dat blazende geluid, en heb de laptop verkocht, en een nieuwe Asus L3800C gehaald met een P4Mobile... lekker stil en goed voor de prestaties _/-\o_
Ik had eerder ook een P4 Mobile 2 ghz, nou dat ding maakte een hoop lawaai zeg en nog traag ook. Nu heb ik een Mobile Barton 2400+ de fan staat zelfs met dit weer bijna altijd uit en ook als ie op volle toeren blaast (Tijdens een game) hoor je er maar weinig van. En dat is wat je noemt een snelle processor (Snelste mobile proc nu te verkrijgen, hoewel ie het soms wel zal verliezen van de Pentium-M)

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 19:54
heb sinds maandag een acer travelmate 230 met 2,0 ghz mobile celeron,en deze gaat pas geluid maken als de processor warm begint te worden(na een half uur ofzo) maar vind het niet echt storend

Er zal vast wel een programma zijn die die fan uit kan zetten/ vertragen maar hij draait natuurlijk niet voor niks

Verwijderd

dat is nou ook 1 van de dingen waarvan ik zo ontzettend hou bij mn powerbook 'apple'

ie is STIL , maar dan ook echt stil.... had ook eerst een pentium 3mobile, maar dit is echt gewoon het ultieme

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Voordat er verder meer off-topic replies komen (het notebook waar het om gaat in de topic-titel is al verkocht), gaat hij dicht. peioz, mail met de fabrikant om te zien of er geen 'legale' (dwz een niet-garantie verbrekende ;) ) oplossing voor dit probleem is.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.