[XP] Bij openen services tool een error

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Zoals de titel al zegt. Als ik via het startmenu Start|Configuratiescherm|Systeembeheer|Services het programma open krijg ik de vogende fout:
Afbeeldingslocatie: http://www.oikoyama.net/images/dir/screenshots/services_fout.jpg
Normaal gesproken kun je met dat programma een lijst zien van alle services en daar eventueel wat aan aanpassen en starten of stoppen. Alleen na de foutmelding krijg ik het programma wel te zien, maar staat er vetgedrukt met een dik rood kruis: Het maken van de module is mislukt.

Hoe is dit probleem te verklaren, kortom waar ligt het aan, en hoe is het natuurlijk op te lossen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

heb je al op http://www.technet.com gezocht? ik zou dit 1 2 3 niet weten. misschien moet je restore point gaan gebruiken om je systeem aantal dagen/weken terug te zetten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=58221c66-ea27-11cf-adcf-00aa00a80033] (oftewel ga eens kijken in
User Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Microsoft Management Console\Restricted/Permitted snap-ins\Extension snap-ins
in 1 keer goed over getikt ;) Ow, en gebruik de volgende keer even ALT+PRINTSCR :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Supprimer Installer des services
Système compatibles : 2000
Supprime la section 'Ajouter des services' de la page Ajouter/supprimer des composants Windows · HCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Uninstall · Créez une valeur DWORD NoServices · Mettez-la à 1 pour l'activer.

Kijk eens of die sleutel bij jou aanwezig is en zo ja welke waarde hij heeft.

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
En als je start => uitvoeren : services.msc doet?
Ik denk dezelfde error hoor, maar check ook even je event viewer, wellicht staat daar de oorzaak.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

matthey schreef op 22 March 2003 @ 22:36:
En als je start => uitvoeren : services.msc doet?
Ik denk dezelfde error hoor, maar check ook even je event viewer, wellicht staat daar de oorzaak.
beetje onnuttig. Via de snelkoppeling doe je precies hetzelfde. Wil je nog iets testen dan zou je eens kunnen kijken of je mmc 'los' wel loopt (start/run). Spiders007 zijn antwoord zou voldoende moeten zijn.

Localhost is where the heart is

• bgever
User Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Microsoft Management Console\Restricted/Permitted snap-ins\Extension snap-ins
Is dat een map of registry locatie? Ik kan 'm iig niet vinden.

Ok heb ik al met een restore point het op te lossen, maar dat had geen resultaat omdat ik net opnieuw Windows heb geinstalleerd. Ik heb op de MS site nog gezocht, en de module die hij niet kan initialiseren is simpelweg de services module.
Windows · HCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Uninstall
Die sleutel is ook niet aan wezig.

Na SP1 te installeren is er nog steeds de zelfde fout.

Verwijderd

mischien gewoon xp cd er in gooien, en er overheen installeren ?

• bgever
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 15:59:
mischien gewoon xp cd er in gooien, en er overheen installeren ?
Ben ik dan niet weer alles kwijt? Zoals SP1, registry key's en installs?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik denk dat hij over deze pagina kwam. Hierin staat echter niet een oplossing, maar een mogelijkheid om de services plugin volledig uit te schakelen (recht ontnemen te gebruiken). Je vind deze mogelijkheid in de group policy editor. (gpedit.msc bij start/run).

Je foutmelding betekend dus eigenlijk gewoon dat je servicesmodule verrot is of dat je de rechten niet hebt om hem te initialiseren. In de eerder genoemde link binnen gpedit.msc, kun je dat laatste controleren. In het andere geval is het terugzetten van een aantal systeembestanden waarschijnlijk je enige mogelijkheid.

[speculatie]
Nou gaat het er nog even om of de module verrot is of het bestand dat geinitialiseerd wordt. Dat laatste zul je namelijk niet zomaar kunnen terugzetten. Misschien gaat dat automagisch als je het een keer verwijderd hebt :?[/speculatie]

Een workaround is om hiervoor niet het standaard services onderdeel te gebruiken, maar msconfig (wederom: start/run) - let op dat je hier niet je remote procedure call (rpc) service uitzet. Het gaat dan heeel moeilijk worden om je windows weer werkend te krijgen.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

corrupte of onbrekende filemgmt.dll wellicht?

• bgever
Ik heb het probleem opgelost:

Na veel doorzoeken, en uitesten, heb ik geprobeerd om de CLASSID op een andere computer met Windows XP in het register te zoeken. Nu kost dit veel tijd, vooral als je op een PII 350 werkt, en 4 keer het classid verkeerd intypt. (lof voor diegene die het wel kan ;)). Maar uiteindelijk heb ik de classid toch gevonden. Deze bleek te ontbreken in mijn register. Ik heb toen alle gegevens van de sleutel in mijn register ook aangemaakt, en nu werkt het weer. :) Geen reinstall of restricties geklooi.
Wat er nu mis is gegaan weet ik niet, en ik vraag me af hoe die classid ooit verwijderd kon worden en verdenk dat er iets mis is gegaan met de installatie van Windows, of door de installatie van Apache2 die niet vlekkeloos bij mij verliep.

Bedankt voor de hulp ;)

@Yarvieh: de classid verwees naar filemgmt.dll, dus je zat redelijk in de buurt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bgever op 23-03-2003 21:28 ]

• bgever
Sorry voor het naar boven halen van dit oude topic, maar ik had vandaag weer het zelfde probleem. Helaas heb ik de vorige keer niet opgeschreven hoe je het kan fixen, en bij deze doe ik dit nu wel, zodat als iemand anders het probleem ook heeft het ook kan fixen.

De volgende registerwaardes (Uitvoeren -> regedit) moeten worden toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
%ROOT%\(Standaard) = "SvcVwr 1.0-object"
%ROOT%\InprocServer32\(Standaard) = "C:\WINDOWS\System32\filemgmt.dll"
%ROOT%\InprocServer32\ThreadingModel = "both"
%ROOT%\ProgID\(Standaard) = "SVCVWR.SvcVwrObject.1"
%ROOT%\VersionIndependentProgID\(Standaard) = "SVCVWR.SvcVwrObject.1"
Waarbij %ROOT% = HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{58221C66-EA27-11CF-ADCF-00AA00A80033} .

Je kunt ook hier een registry bestandje downloaden. Deze voegt automatisch de bovenstaande key's en values aan het register toe.
Pagina: 1