Toon posts:

Keuze voor cd-wisselaar, iemand meer tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het plan om twee stereo sets te maken, één ranzig dure DVD/CD combi als ik een huis vind met genoeg ruimte voor een aparte audiokamer en één met zo veel mogelijk comfort, die momenteel bestaat uit voornamelijk Sony QS-spul.

Maar voor het gemak heb ik er ook een 200cd-wisselaar inzitten (CDP CX260), welke de mogelijkheid heeft om met twee soortgenoten een stelletje O+ te vormen en met crossfade bij non-stop muziek kunnen geven.

En je raad het al: het ding is meer dan vol. Tijd dus voor een broertje! Nu kwam ik tijdens mn werk een tijdje geleden op een goedkope winkel (NAVO basis Duitsland) de Sony CDP-CX455 tegen:
• control A1, dus hij kan overweg met mn huidige wisselaar
• capaciteit: 400 cd's
• speelt ook mp3 cd's

Prijs aldaar was rond de 460 euro geloof ik. Maar dat was speciale US-import en ik mag daar niet kopen. Zelf uit de US halen, kost ong. 250 dollar, maar dan heb je wel een 110V model natuurlijk. Heb 'em in NL nog niet gezien.

Nu heb ik een dikke 100 mp-cd's, dus is een tweede wisselaar wenselijk. Maar misschien heeft iemand betere suggestie? Goedkoper, of beter, of gemakkelijker?

Geluidskwaliteit van de wisselaar die ik nu heb is bijzonder redelijk, en het gaat me in de set dan ook om het gemak.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 01:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
vandaag meer succes?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De CDP-CX455 is er ook in een europese uitvoering met hetzelfde typenummer. Als je gebruik wilt maken van de A1/A2 link ben je aan Sony gebonden. Pioneer heeft ook een aantal mooie wisselaars, maar zoals eerder gezegd zonder Ax link én zonder MP3. Technics en denon hebben alleen 5-cd wisselaars in het assortiment, onkyo helemaal geen.

De prijs van de sony kan ik op dit moment niet opzoeken, maar hij is gewoon te bestellen bij elke sony dealer. :)