Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 dezelfde Enermaxen, maar toch niet ?!

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb twee voedingen van Enermax, beide de EG465AX-VE(FCA).
De oude (plaatje links, ongeveer een jaar oud) was rated @ 433W.
De nieuwe (plaatje rechts, net binnen) is rated @ 460W.

Je zou denken dat de nieuwere met een hoger vermogen dus bij de verschillende voedingsspanningen (12v, 5v etc.) een hogere stroom kan leveren dan de oudere.

P = U x I. P hoger met U gelijk, dan MOET I hoger zijn (simpel MTS electro).

Maar... de nieuwere heeft op veel voltages een lager maximum dan de oude?!?!?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/enermax.jpg

WTF??

Dit kan een aantal dingen betekenen:

- De oude max waardes waren vet overdreven.
- De nieuwe voedingen zijn een stuk minder in kwaliteit.
- de nieuwe waardes zijn waarheidsgetrouwer.
- De nieuwe is ATX v1.2 compliant, stabieler?

blablabla... iemand een uitleg?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik zou zeggen dat ze dat doen om meer te verkopen, je kijkt meestal toch alleen naar het totaal, maar eigenlijk weet ik het niet...

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

vreemd zou inderdaad minder moeten zijn als de oude voeding misschien dat ze bij de nieuwe een piekbelasting hebben opgegeven en bij de oude de continu belasting .....?????

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26
Zo, dat scheelt nogal zeg, check de 5V lijn, van 44A naar 35A :/ Misschien omdat tegenwoordig de 5V lijn minder belast wordt sinds de XP's ook de 12V gebruiken (?), maar dan zou je iets meer stroom op de 12V mogen verwachten, als 'genoegdoening' zeg maar :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Geeft de nieuwe voeding ook daadwerkelijk minder? Check het eens met MBM, als het niets uitmaakt weet je dat de oude overdreven waren. (of de nieuwe understated :+ )

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik kan helaas niks meer checken.
Ten eerste omdat de eerste voeding het begeven heeft en ten tweede omdat het.. naja, eigenlijk daarom.
Moet de nieuwe nog inbouwen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1