Toon posts:

USB klapt eruit

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een mooie PIII, 384mb intern en standaard 2 usb poorten achter en 2usb poorten voor (beide usb1.1)
Nu heb ik een Logitech muis (optisch. cordless) webcam, pda, hp printer, usb-flash geheugensstick. Al die apparaten hangen acht op mijn usbpoort via zo'n 4poorts usb verdeler/apparaatje dat NIET werkt met gewone netstroom maar stroom pakt via de usb.
Sindskort heb ik die flah-stick er aangehangen. Gevolg is nu dat ik regelmatig mijn muis kwijt ben (regeert niet meer) en mijn webcam uitvalt.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk
Zou t kunnen dat er teveel apparaten op die usbsplitter zitten en eigenljik zo'n ding moet hebben wat wel op netstroom werkt...?

bvd

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 14:37
ja weet ik bijna wel zeker. Je usb kan maar een beperkte stroomhoeveelheid opbrengen en 8 usb apparaten is dan gewoon veels te veel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het is wel aan te raden een hub te pakken met aparte netspanning, zeker als er apparaten aan hangen die alle stroom uit de usb poort trekken.

• AFR
  • Niet online

AFR

Indien de apparaten teveel spanning uit de USB-poort trekken zou dit officieel moeten worden aangegeven door je besturings-systeem (zeker als je windows gebruikt).

Als je je muis slechts gedurende korte perioden "kwijt" bent, kan het probleem ook worden veroorzaakt door een beperte bandbreedte; de muis kan even geen informatie verzenden omdat een ander apparaat de bus heeft geclaimed. Een herverdeling van de apparaten over de diverse USB poorten zou het probleem op kunnen lossen.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ken het probleem, heb het zelf ook. Zeker als ik er een mobiel HD'tje aan hang, al is de poort leeg, soms start ie nog niet. Dat is dus een grote stroomvreter. Het hubje is trouwens wel voorzien van stroom, maar dan nog start het ding niet.

En Windows geeft inderdaad aan of de stroomvoorziening onvoldoende is, ookal doet ie dat niet bij het HD'tje. Dus soms moet je er maar wat afhalen als je iets nodig bent :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

bij mij gingen bluetooth, webcam, muis en zip-drive prima samen... totdat ik een joystick aansloot :)

Gewoon proberen 1 ding los te halen, bijv. webcam.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Reptile209
  • Laatst online: 09-08 16:40

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 00:21:
Al die apparaten hangen acht op mijn usbpoort via zo'n 4poorts usb verdeler/apparaatje dat NIET werkt met gewone netstroom maar stroom pakt via de usb.
Je zegt het zelf al bijna: stap over op een HUB met eigen stroomvoorziening. Of twee :).

[half offtopic]
Heb je een VIA-chipset? Die staan er op m'n werk (ADSL-helpdesk) nogal om bekend dat ze zowieso vaak te weinig stroom leveren, iig voor een ADSL-modem... O-)
[/ ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
zuur dus gewoon :)
inderdaad die mass storage usbstick geeft nogal wat problemen, verders ben ik inderdaad vaak even mijn muis kwijt (soms stopt ie er overigen gewoon mee en zit er niks anders op dan te booten)
heb overigens ook het idee dat de webcam een van de boosdoeners is..
en tot overmaat van ramp, begint mijn printer ook flink te tegen te spurten (hp843 op usb, binnen alle lichtjes door elkaar heen te branden.
en ja hoor ook nog eens een VIA-chipset.
dus,
muis terug op PS2 aansluiting,
webcam alleen inpluggen indien nodig,
en usbhup op netstroom....
Pagina: 1