segmentation fault,....

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
segmentation fault,....das tochde harde schijf die dan niet meer helemaal lekker is??? of is het geheugen? wie helpt me even,..thanx

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
linux?

Segmentation fault, core dumped?

krijg ik ook nogal eens

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
yep linux,..maar wat is het? geheugen of hd? want ik kan dus nix meer,..ik kan nog net booten,..en daarna tijdens booten krijg ik al een paar keer segmentation fault, programma's configureren en installeren is er niet meer bij,...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

"Segmentation fault - core dumped" is een van de meldingen die een UNIX operating system geeft indien een programma buiten de toegewezen geheugen-ruimte probeert te spelen ("Bus error - core dumped" is een andere variatie op dat thema, dan probeert het programma zelfs niet-bestaan geheugen aan te spreken). Het is dus een puur software-aangelegenheid, geen hardware, tenzij je memory-controller dolgedraaid is. In M$-termen is dit een GPF-je (zo niet een Blue Screen).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Een segmentation fault is een soort van blue screen, het kan allerlei oorzaken hebben, maar de kans dat het aan je HD ligt is erg klein. Heb je misschien je processor overgeklokt?

Geen beurs, geen tempo

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
hmm vreemd,..ik heb dit namelijk nooit eerder gehad,..het is een oud beestje een pentium 166 die dienst doet als linux servertje,.....en daar heb ik dus nu opeens die problemen mee,....
Pagina: 1