Mobo maakt vreemde geluiden bij opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Beste Mede GoTers ;)

Ik heb een probleem: Ik heb een nieuw moederbord gekocht: MSI 845PE MAX2 Intel gebaseerd.... nu is het probleem als volgt.

Heb netjes alles gekocht en ingebouwd goede type RAM gekocht, dan krijg ik dit als ik opstart: 8x gepiep en ik krijg geen beeld te zien, toetsenbord doet het wel, maar ik zie niets, dus ik zou ook niet weten of ik in BIOS kan zitten of niet.....

In ieder geval ik hoor gepiep, er staat niet in het boekje wat die piepen betekenen en ik zie geen beeld... Videokaart doet het wel goed, want hij doet het wel op een ander systeem...

Hopelijk weet er iemand wat er gaande is.

Alvast Bedankt!

• Droopey
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Zit er bij die mobo niet zo'n extra kaartje waarbij je 4 lampjes ziet op de achterkant van je machine (ik weet het, druk me weer lekker n00b uit)..... Aan de hand van die lampjes vertelt je manual wat er loos is.....

Als ik me niet vergis....

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Wat zit er op dit moment in je systeem?
Al eens geprobeerd met een minimum aan onderdelen op te starten?
Bios al eens gereset?
Al getest met bijvoorbeeld een andere videokaart of geheugen?
Ik denk dat het aan geheugen, videokaart of cpu kan liggen. Hoewel, geheugen krijg je volgens mij 3 korte piepjes voor.

Post ff wat meer info, anders is het zo gokken....

• dhelios
Droopey schreef op 22 March 2003 @ 00:00:
Zit er bij die mobo niet zo'n extra kaartje waarbij je 4 lampjes ziet op de achterkant van je machine (ik weet het, druk me weer lekker n00b uit)..... Aan de hand van die lampjes vertelt je manual wat er loos is.....

Als ik me niet vergis....
Er staat iets met VGA in, maar dat klopt niet omdat de kaart het wel op een ander systeem doet....

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Heb je de VGA kaart er al weer eens uitgehaald en opnieuw geplaatst? Misschien zit ie er gewoon niet helaal lekker in of zo?

• dhelios
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 00:00:
Wat zit er op dit moment in je systeem?
Al eens geprobeerd met een minimum aan onderdelen op te starten?
Bios al eens gereset?
Al getest met bijvoorbeeld een andere videokaart of geheugen?
Ik denk dat het aan geheugen, videokaart of cpu kan liggen. Hoewel, geheugen krijg je volgens mij 3 korte piepjes voor.

Post ff wat meer info, anders is het zo gokken....
Wat erin zit?

1. Een MOBO
2. Een Scharde Hijf
4. Voeding
5. Floppy en CD Drive die niet zijn gekoppeld

Ik starte toen op met MOBO en Scharde Hijf gekoppeld aan de voeding, de rest was uitgeschakeld... geen voeding dus.. ;)

• dhelios
Droopey schreef op 22 March 2003 @ 00:03:
Heb je de VGA kaart er al weer eens uitgehaald en opnieuw geplaatst? Misschien zit ie er gewoon niet helaal lekker in of zo?
Hij zit er echt hard in, neem dat maar van mij aan ;)

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

never mind....

[ Voor 92% gewijzigd door Droopey op 22-03-2003 00:06 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Ergens staan ook linkjes naar uitleg mbt BIOS piepjes :)
en natuurlijk nog véél méér info&tips&suggesties, doe er je voordeel mee

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Zoals Droopey al zegt trek die kaart eruit en zet 'm er opnieuw in.
Zorg dat ie helemaal in het AGP slot zit want dit gaat bij een hoop mensen nog wel eens mis.

Die leds zitten volgens mij ook binnen in bij de lpt poort athans in mijn MSI bord wel.

Ik moet leren lezen.. |:(

Heb je trouwens geen andere kaart om in die pc te proberen of eventueel een pci kaartje om te testen?

[ Voor 25% gewijzigd door Sanchezzz op 22-03-2003 00:08 . Reden: duh.. ]

• dhelios
Maar goed, weet iemand nog een oplossing?

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Klinkt wrschlk overbodig, maar probeer die videokaart nu nog eens in een ander systeem.... Als je boekje zegt dat je VGA het probleem is, je schreef dat ie werktte, probeer het nog eens.,..... In het onwaarschijnlijke geval dat je hem met elektrische ontlading hebt opgeblazen..... What do you have to loose?

Trial and Error methode gebruik ik altijd al graag ;P

• dhelios
Ik ga wel even morgen kijken, dan ram ik 'm wel even terug in m'n nieuwe systeem.

Alvast iedereen hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie's! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door dhelios op 22-03-2003 00:20 ]

• dhelios
Ik ga het nu proberen.

I will inform you all! 8)

• dhelios
No luck :'(

Verwijderd

Test ook eens een andere videokaart op je nieuwe mobo, misschien conflicteren ze met elkaar of zo :s

• dhelios
Ja, ik denk wel dat het aan m'n TNT 2 zal liggen... hier nog even type mobo: MSI 845PE Max2

Verwijderd

Je kan geen 3,3volt AGP kaartjes in een 845(PE) chipset mobo drukken !!
Als het goed is zat er een stikker over het AGP slot waarop stond dat je alleen 1,5 volt kaartjes mag plaatsen en dat je met een 3,3 volt kaart je mobo kan slopen !

Nieuw kaartje kopen ;)

Verwijderd

Doron schreef op 22 March 2003 @ 00:04:
[...]

Wat erin zit?

1. Een MOBO
2. Een Scharde Hijf
4. Voeding
5. Floppy en CD Drive die niet zijn gekoppeld

Ik starte toen op met MOBO en Scharde Hijf gekoppeld aan de voeding, de rest was uitgeschakeld... geen voeding dus.. ;)
Heb je het geheugen er (goed) in zitten ? Ik zie wel dat je het hebt gekocht, maar in je post wat erin zit staat niet dat het ook daadwerkelijk erin zit, ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 17:31 ]

Verwijderd

Ik sluit me volledig aan bij DRG geen 3,3V kaartjes in een modern agp slot, dit kan je je mb kosten.

• dhelios
Nou geheugen zit er goed in.... misschien doet die TNT 2 het gewoon niet op zo'n modern bord... maar ik heb verder geen nieuwe videokaart... word tijd om die Sapphire Atlantis 9700 Pro maar te kopen :)

• dhelios
Nu is m'n nieuwe kaart wel binnengekomen, maar zit ik vast met een ander probleem :(

Alles start netjes op, zoekt even naar andere Harde Schijven (RAID) daarna krijg ik dit te zien knipperen: " No Array Is Defind "
Je kan kiezen naar Bulldog opties ofzo te gaan, maar daar kan je niets doen omdat er staat No Disk Found betekent dit dus dat ie m'n harde schijf niet kan lezen ofzo? Terwijl ie wel goed is aangesloten....

Telkens na een paar minuten 2 ofzo zitten te wachten gaat de PC weer van zichzelf opnieuw rebooten, en dan komt dat beeld weer.

Ik kan ook op ESC klikken, dan word er gevraagd of ik Windows Normaal Veilige Modus etc. wil laten opstarten, allemaal uitgeprobeerd, en dan gaat ie weer rebooten en ben ik weer terug bij af. Windows XP CD erin gedaan, leest ie 'm niet, nu wilt ie er ook niet meer uit, maar dat gaat me nog wel lukken.

Graag zie ik een oplossing van een van jullie.

• dhelios
Alles doet het uiteindelijk en het is top..

Iedereen bedankt voor z'n hulp! :D

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

graag gedaan, vooral die hulp met je raid probleem ;)

Copyright and left by SED...

• dhelios
SED schreef op 29 maart 2003 @ 20:12:
graag gedaan, vooral die hulp met je raid probleem ;)
_/-\o_ 8) ;)
Pagina: 1