Terminal voor instellen HUB....

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb hier een 24-poorts hub met een seriele terminal interface om de hub in te stellen. Nu heb ik geprobeerd om de hub met verschillende terminal-emulatros aan te spreken, maar zonder succes :(
In de handleiding staat dat je een VT320 (emulator) moet gebruiken en de instellingen. Wat is een goed terminal emulator programma (ik heb er meerdere geprobeerd).
En hoe gaat het werken met een terminal precies in zijn werk? (in de handleiding staat keurig een voorbeeld van een menu waar je in hoort te komen, maar ik kom niet verder dan een knipperende cursor).

Het gaat btw om een Cabletron SEHI-24 hub...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Verwijderd

Terminal voor instellen HUB....
Wat wil je dan gaan instellen in die HUB? Volgens mij kun je er alleen maar nieuwe firmware erop zetten.
edit:

Op Cabletron vind ik helemaal niets over deze HUB en op Google krijg ik ook niet echt veel (goede) results. :(

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 10:22 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hyperterminal is voldoende, je moet alleen wel even de settings gebruiken welke op het apparaat vermeld staan (9600baud,8,1,N)

het kan natuurlijk zo zijn dat je geen correcte kabel hebt gebruikt ;)

A wise man's life is based around fuck you

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Gabriel-LG schreef op 21 maart 2003 @ 23:56:
Ik heb hier een 24-poorts hub met een seriele terminal interface om de hub in te stellen. Nu heb ik geprobeerd om de hub met verschillende terminal-emulatros aan te spreken, maar zonder succes :(
In de handleiding staat dat je een VT320 (emulator) moet gebruiken en de instellingen. Wat is een goed terminal emulator programma (ik heb er meerdere geprobeerd).
En hoe gaat het werken met een terminal precies in zijn werk? (in de handleiding staat keurig een voorbeeld van een menu waar je in hoort te komen, maar ik kom niet verder dan een knipperende cursor).

Het gaat btw om een Cabletron SEHI-24 hub...
Als je een cursor hebt, en hyper terminal geeft aan dat je connected bent geef dan ff een paar keer enter. Daarna zou het menu moeten verschijnen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

In SEHI COM PORT PINOUT ADDENDUM staat hoe de pin-out van de COM-poort van dat ding is.

Mijn ervaring is dat hubs soms wat onvolledig zijn in het leveren van, of reageren op, handshake-signalen.

Om te beginnen zou ik in HyperTerminal de FlowControl op None zetten, niet op Hardware of Software. Werkt het dan nog niet, maar dan een speciaal kabeltje, dat het volgende doet :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
PC                  hub

SG --------------- SG

RD --------------- TD

TD --------------- RD

DCD -+-----------+- DCD
     |           |
DSR -+           +- DSR
     |           |
DTR -+           +- DTR

RTS -+-----------+- RTS
     |           |
CTS -+           +- CTS

Dit zorgt ervoor dat de seriele poort van de PC alle handshake-signalen "actief" forceert, niet netjes, maar voor dit soort korte-afstand lage-snelheid toepassingen nog wel acceptabel.

[ Voor 8% gewijzigd door mvdejong op 22-03-2003 20:47 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
zwelgje schreef op 22 March 2003 @ 11:09:
hyperterminal is voldoende, je moet alleen wel even de settings gebruiken welke op het apparaat vermeld staan (9600baud,8,1,N)

het kan natuurlijk zo zijn dat je geen correcte kabel hebt gebruikt ;)
Ik heb inderdaad de kabel verkeerd gesoldeerd |:( Ik had een beetje vreemd geredeneerd voor de kabelaanluitingen :| nu heb ik een fatsoenlijk null-modem gemaakt, nu werkt het perfect met bijna elk terminal programma :)...
Pagina: 1