Toon posts:

probleem met netwerkkaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis een netwerkje met twee kaarten van 3com (3c503). Is voldoende omdat het netwerk alleen wordt gebruikt om af en toe iets te bachuppen naar een oude 486. Maar ...
Sta op het punt mijn systeem te upgraden. Onder andere met een nieuw moederbord (Abit KT7). Jammer is alleen dat dit moederbord maar één ISA-slot heeft. Die is nodig voor mijn isdn-kaart (Eicon diva 2.01).
Wat moet ik doen om toch nog het netwerk thuis is stand te houden:
- één nieuwe netwerkkaart (PCI), maar welke en werkt dat wel samen met de andere 3c503?
- twee nieuwe netwerkkaarten (liever niet, het upgraden is al duur genoeg)
- of een andere oplossing??
Wie???????????????????????/

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het maakt geen zak uit wat voor netwerkkaart je gebruikt, als ze het gewenste protocol maar ondersteunen (IPX / TCP/IP), maar dat doen de meeste wel.
Je kan dus het beste gewoon een PCI kaarjte kopen, kost je 4 tientjes (max).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt boss.
Dus met een standaard pci-netwerkaartje, bijv. NE2000 PCI voor zo'n twee tientjes, ben ik klaar? Dat komt goed uit!!!!!!!!

Verwijderd

Aangezien ik aanneem dat je hem gebruikt voor het delen van Internet over de kabel heb je voor je NIC naar buiten meer dan genoeg aan een 10mbit kaartje....
Een 100Mbit kaartje hoeft dus niet eens.
Koop gewoon een leuke, simpele PCI combo ofzo voor 30,= en je bent klaar!