BSD kernel compilen onder linux???

Pagina: 1
Acties:

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Ik heb op het moment een 2 linux bakken draaien: 1 x Gentoo 1.4rc2 en Slackware 9.0.

Omdat ik mijn kennis wat wil uitbereiden, en goede verhalen over stabiliteit e.d. omtrent *BSD heb gehoord, wil ik wel 'es FreeBSD installen op een van me servers.

Alleen..... het is een oude 486 66Mhz, 16MB, dus compilen gaat niet zo geweldig dan, b.v. een kernel.

Is er een mogelijkheid om gewoon een BSD kernel onder linux te compilen en die dan over te zetten op de HD, zoals ik b.v. met 2 linux versies doe (HD in Athlon bak die Gentoo draait, compilen, en HD weer terug in originele bak) of op een andere manier?

Compromises are for the weak

Verwijderd

erm, nee, dat kan niet. Tenzij je de complete FreeBSD development omgeving overzet naar linux.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Als je toch bezig bent met omwisselen van harddisks, dan kun je dat toch ook met die FreeBSD installatie?.
Ik geloof dat je in linux ook wel een FreeBSD kernel kunt bakken, als je in een chroot werkt, maar dat blijkt denk ik al uit wat r3b00t hierover gezegd heeft.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
He, da's ook een idee :)

en dan op dezelfde manier als ik doe met linux (want van athlon naar pentium is volgens mij niet zo groot als van Ahtlon naar 486)

thx voor de snelle reacties

Compromises are for the weak