NVdriver will niet automatisch inladen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Na een tijdje windows draaien was het weer eens tijd voor Linux, maar nvidia geeft weer problemen (de 3123 drivers).

Ik heb nu debian draaien (unstable) en de tarballs van nvidia binnen gehaald, na de instalatie van de drivers X proberen te starten en het liep perfect.
Omdat ik multiboot ga ik ook wel eens uit linux en al ik dan weer inlog kom ik gewoon in console uit, dat is opzich geen probleem (zelfs wel handig), maar X word niet meer opgestart
de foutmelding die ik krijg is dat X de nvidiadriver niet kan inladen en dat terwijl die wel gewoon aanwezig is.
ALs ik naar X wil moet ik iedere keer de driver met de hand laden (modprobe NVdriver) en dan start X wel op, maar dat moet toch gewoon standaard gestart worden na een startx commando?

Tijdens het laden van X krijg ik geen verdere errors behalve dus dat de nvidia driver niet gevonden kan worden.
Tijdens het inladen van de module krijg ik ook wel de bekende taint kernel error en dat de dribver niet onder GPL valt, maar verder geen rare dingen gezien

Mijn systemconfiguratie staat in mijn sign

Verwijderd

in /etc/modules gewoon even NVdriver bijzetten ;)

Verwijderd

Desnoods zet je een regeltje in je rc.local of iets dergelijks als
code:
1
 /sbin/modprobe NVdriver
. Maar het lijkt me dat je de debian way van het laden van modules wel in de Debian handleiding kunt vinden.
Lees ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door, onderin staan links naar documentatie over de verschillende distro's :)

Dit topic is gesloten.