DJSmiley, lees mijn eerste.... Sorry, tweede zin... Daarin geef ik al aan dat ik er zonder meer vanuit ga dat het een goede pc is, naar mijn weten bestaan er weinig slechte pc's.... Maar goed, ik zal mijn advies wat aanpassen... Ga even praten (niet jij, maar de geinteresserde in de Aldi PC) met iemand die je kent die verstand heeft van computers, en leg hem uit waar je je pc voor wilt gebruiken, wat je eisen zijn, en wat je waarschijnlijk in de nabije toekomst wilt hebben....
ALs je echt een systeem in gedachten hebt, en het daarbij wilt laten, kan je, als je niet al te hoge eisen hebt, erg snel klaar zijn.... Maar veel mensen hechten veel waarde aan het geluid dat uit een pc komt... Veel pc's van vandaag de dag hebben 4 fans erin zitten (1 voeding, 1 cpu, 1 case en 1 op grafische kaart), dus als dat inderdaad een belangrijke eis is, wil je weten welke fans je gaat krijgen. Maar goed, een fan kan je in principe altijd wel omzetten.
Als het een MicroATX is, kan het zelfs zo zijn dat er GEEN AGP op zit... Stel dat je het als game-computer wilt gaan gebruiken, dan heb je waarschijnlijk al een probleem...
Zelf gok ik dat de videokaart een on-board SiS-kaart is... Die wil je dus al gelijk aanpassen. Dan dus weer de vraag of je AGP hebt. PCI slots zijn minder relevant, zeker voor een startende computeraar....
Hoeveel geheugenslots heeft de machine, en wat is het maximum dat het moederbord aan zal kunnen, alsmede de snelheid zijn belangrijk....
D'r zit vast een harde schijf in (d'oh), maar op welke snelheid? Als je een beetje systeem hebt, wil je toch op zijn minst een 7200 toeren schijf erin hebben zitten lijkt me.... Maar goed.....
Mijn advies dus, praat met iemand om je wensen en eisen te uiten, hij of zij kan dan zeker vaststellen of deze Medion geschikt is voor je....
Zo kreeg ik vandaag een klant in de winkel, wilde een vergelijkende offerte... Hij leek me geen die-hard computerfiguur, dus verbaasde me dat ik van een concurent RIMM geheugen zag.... Na wat vragen wilde hij duidelijk een snelle compu! Naar de vraag wat hij erop zou gaan draaien bleek het om niets meer dan XP en Office te gaan.... Tsja, dan concludeer ik toch echt dat RIMM overdone is.... Om maar een voorbeeld te noemen.
BTW, volgens mij is de lengte van mijn bericht ook 'overdone'
Hier had uw reclame kunnen staan.