Toon posts:

Composiet RCA --> hoe opgebouwd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds enige tijd met veel plezier de TV-out van mijn Geforce 2 MX. Nu hebben wij echter een gekke tik in de TV zitten als me kaart is aangesloten. Na circa 15 minuten zegt de TV dan TIK...gaat kort uit en aan, en daarna lijkt het alsof er niets gebeurt is. Geen kwaliteitsverlies of iets dergelijks.

Nou valt me wel iets raar op, wanneer ik de RCA-jack aansluit op de Video-ingang van de TV. Als ik de jack vasthoud en de TV aansluiting aanraak, dan voel ik dus een kleine spanning lopen...tussen die jack en de Video aansluiting op de TV...

is dat normaal?

Als ik onze videocamera aan die video-ingang aansluiit voel ik die spanning niet.

HELP! ik kan nergens iets vinden over opbouw van het composiet signaal en of het dus misschien ook een kleine spanning meebrengt ofzo...

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Het brengt idd een spanning en stroom (duuh) met zich mee en als je dat aanraakt kun je een schokje voelen als je daar gevoelig aan bent. Zoek eens op google hoeveel het is.
Zijn beide apparaten goed geaard?

[ Voor 10% gewijzigd door Guru Evi op 21-03-2003 22:54 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik denk dat dit je probleem is: De grote tv-out FAQ

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
OKE,

ken natuurlijk ground loop zijn....maar dan nog.

me videocaerma is niet ge-aard...en als ik die verbind met me TV, dan voel ik niet die kleine snapping die ik wel voe wanneer ik me computer eraan verbindt. En dat is toch allicht vreemd te noemen?

Ik vraag me uberhaupt af of er een stekker MET aarde aan me TEEVEE zit...denk het zelfs niet. Dus dan is groud loop toch al helemaal geen issue?

Weet niemand mij te vertellen wat inhoudelijk dat composiet signaal van me computer naar me TV inhoud? Voltage en Amperage? Of iets dergelijks?