Binnenkort hebben we Theaterdag bij ons op school en zoals eerdere jaren gebruiken we een beamer om enkel filmpjes en visualisations op het scherm te toveren. Maar de vorige jaren gebruikten we verschillende computers om alles op het scherm te krijgen. Dit jaar hebben we daar niet echt de ruimte voor en we willen dit jaar vloeiende beelden (die andere computers waren veel te traag om alles soepel te doen).
Dit jaar wil ik alles op 1 pc doen, de mijne. Nu is het de bedoeling om 1 scherm te gebruiken om alles te regelen en in te stellen. Het andere scherm is om alles te previewen en uiteindelijk moet het mogelijk zijn om met een simpele handeling de preview naar de beamer te sturen.
Er zijn meerdere mogelijkheden:
1. Gewoon Dual Monitor (Hydravision) en de Beamer op de TV-Out
2. 1 Monitor, de beamer op de andere Monitor-aansluiting en een tv op tv-out
3. 1 Monitor, vanuit de andere Monitor-aansluiting naar een schakel kastje en van daaruit naar de beamer en de 2de monitor.
Ik weet alleen niet hoe ik bij optie 1 en 2 een signaal kan kiezen die via de Tv-out weggestuurd kan worden.
Bij 3 zoek ik een schakelkastje die kan schakelen tussen 2 aansluitingen maar die ze ook allebei tegerlijkertijd aan kan zetten.
Wie kan mij helpen qua hardware en software?
Dit jaar wil ik alles op 1 pc doen, de mijne. Nu is het de bedoeling om 1 scherm te gebruiken om alles te regelen en in te stellen. Het andere scherm is om alles te previewen en uiteindelijk moet het mogelijk zijn om met een simpele handeling de preview naar de beamer te sturen.
Er zijn meerdere mogelijkheden:
1. Gewoon Dual Monitor (Hydravision) en de Beamer op de TV-Out
2. 1 Monitor, de beamer op de andere Monitor-aansluiting en een tv op tv-out
3. 1 Monitor, vanuit de andere Monitor-aansluiting naar een schakel kastje en van daaruit naar de beamer en de 2de monitor.
Ik weet alleen niet hoe ik bij optie 1 en 2 een signaal kan kiezen die via de Tv-out weggestuurd kan worden.
Bij 3 zoek ik een schakelkastje die kan schakelen tussen 2 aansluitingen maar die ze ook allebei tegerlijkertijd aan kan zetten.
Wie kan mij helpen qua hardware en software?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II