2 Monitoren en 1 beamer op 1 pc

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:46
Binnenkort hebben we Theaterdag bij ons op school en zoals eerdere jaren gebruiken we een beamer om enkel filmpjes en visualisations op het scherm te toveren. Maar de vorige jaren gebruikten we verschillende computers om alles op het scherm te krijgen. Dit jaar hebben we daar niet echt de ruimte voor en we willen dit jaar vloeiende beelden (die andere computers waren veel te traag om alles soepel te doen).
Dit jaar wil ik alles op 1 pc doen, de mijne. Nu is het de bedoeling om 1 scherm te gebruiken om alles te regelen en in te stellen. Het andere scherm is om alles te previewen en uiteindelijk moet het mogelijk zijn om met een simpele handeling de preview naar de beamer te sturen.

Er zijn meerdere mogelijkheden:

1. Gewoon Dual Monitor (Hydravision) en de Beamer op de TV-Out
2. 1 Monitor, de beamer op de andere Monitor-aansluiting en een tv op tv-out
3. 1 Monitor, vanuit de andere Monitor-aansluiting naar een schakel kastje en van daaruit naar de beamer en de 2de monitor.

Ik weet alleen niet hoe ik bij optie 1 en 2 een signaal kan kiezen die via de Tv-out weggestuurd kan worden.
Bij 3 zoek ik een schakelkastje die kan schakelen tussen 2 aansluitingen maar die ze ook allebei tegerlijkertijd aan kan zetten.

Wie kan mij helpen qua hardware en software?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

Daar hebben ze meer verstand van videokaarten en tvouten

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het goedkoopste lijkt mij om even een PCI-videokaartje ergens te halen (vast nog wel een bedrijf die dat voor een schappelijk prijsje kwijt wil ;)). Die zet je er in en dan softwarematig het configureren dat het juiste programma op het juiste scherm komen te staan.

Over wat voor een filmpjes e.d. gaat het (formaat)? Is het een PowerPoint presentatie of...?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Universal Creations
Het gaat om avi's e.d met over het algemeen divx-compressie.
De visualisations zijn van Winamp

Ik heb het liefst zo weinig kosten dus die kaart kan ik misschien wel regelen bij de systeembeheerder, maar ik wil het liefst zoveel mogelijk doen met de middelen die ik heb.

[ Voor 50% gewijzigd door Universal Creations op 21-03-2003 23:09 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij ons op school hebben ze gewoon een kastje ertussen :)
Signaal video erop, monitor en beemer eruit, zijn dan ook allebei aan.
PCI kaartje erbij en alles werkt, ook nix geen gedoe met cloning etc (of iets beter schakelkastje met 3 monitor uitgangen.
Iig levert een monitor uitgang veel betere kwaliteit op dan een tv-out.

Tweakers Discord

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

tweakduke schreef op 21 maart 2003 @ 23:22:
Bij ons op school hebben ze gewoon een kastje ertussen :)
Signaal video erop, monitor en beemer eruit, zijn dan ook allebei aan.
PCI kaartje erbij en alles werkt, ook nix geen gedoe met cloning etc (of iets beter schakelkastje met 3 monitor uitgangen.
Iig levert een monitor uitgang veel betere kwaliteit op dan een tv-out.
Twee aparte video-kaarten zijn idd knap lastig te klonen ;). Maar ik zou dan als het gaat om zaken als winamp er gewoon ff een videokaart met twee uitgangen of een PCI-kaartje bijzetten.

Maar als ik het goed begrijp heb je maar 1 beamer en wil je de beelden gaan 'mengen'. Dit is softwarematig mogelijk maar als je wilt gaan faden oid gaat dat lastig worden. Ik denk dat je dan het beste ff een video-mengpaneel kan huren waardoor je (weliswaar het TV-signaal) snel kan mengen en dan zijn twee pc's ook helemaal geen overbodige luxe hor.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Positron
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Hebben de meeste beamers niet gewoon een doorlussysteem voor VGA? Ik dacht dat die bij ons op school dat namelijk wel gewoon had. Dan kun je met een Dual Monitor ondersteunende videokaart al aardig uit de voeten, lijkt me.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
LauPro schreef op 21 March 2003 @ 23:26:
[...]
Twee aparte video-kaarten zijn idd knap lastig te klonen ;). Maar ik zou dan als het gaat om zaken als winamp er gewoon ff een videokaart met twee uitgangen of een PCI-kaartje bijzetten.

Maar als ik het goed begrijp heb je maar 1 beamer en wil je de beelden gaan 'mengen'. Dit is softwarematig mogelijk maar als je wilt gaan faden oid gaat dat lastig worden. Ik denk dat je dan het beste ff een video-mengpaneel kan huren waardoor je (weliswaar het TV-signaal) snel kan mengen en dan zijn twee pc's ook helemaal geen overbodige luxe hor.
Ik bedoelde dat je met dat kastje geen last heb van software matig klonen ;)
Nu wordt door het kastje het beeld zelf al gekloont :+
Dan is idd een kaartje met dual monitor uitgang voldoende :)

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2003 23:33 ]

Tweakers Discord

• Universal Creations
Het mengen van beelden is niet nodig, maar misschien wel leuk. IIg alvast voor de tips (met name dat doorlussen van de beamer en zo'n kastje zijn bruikbaar). Komende maandag neem ik mijn pc'tje mee naar school en dan kunnen we de opstelling eens gaan uitproberen.

Pagina: 1