Toon posts:

Netwerk blokkade? simkaart kapot of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit zo, vandaag kreeg ik weer een gsm op mijn werk binnen waar op het nokia display verscheen: "Simkaart registratie mislukt" natuurlijk irriteerde mij dit, omdat dit nu de 2e keer gebeurd in korte tijd, alleen bij een andere werknemer. Ik heb toen voor de vorige een nieuw toestel en simkaart ingekocht. Maja, na deze tegenslag besloot ik zelf op onderzoek uit te gaan.
Mijn bevindingen:

Nokia 6310: "simkaart registratie mislukt" en dus geen netwerk, als ik nu een ander netwerk handmatig wil selecteren, dan weigerd hij elk netwerk, ook het standaart KPN netwerk.

Siemens Mt50: Toestel blijft netwerk zoeken, maar als ik nu ga kijken naar netwerk instellen, dan weigerd hij ook elk netwerk met deze simkaart, alleen heeft die siemens een appart menuutje netwerk blokkades, en dan staat daar alle blokkades opheffen, en dan vraagt ie om een wachtwoord.

Wat moet ik hier nu mee? Is de simkaart verrot? het toestel duidelijk niet, en de adressen op de simkaart zijn ook nog intact. Hebben mijn werknemers een geintje/truukje uitgehaald om een nieuw gsmmetje van de zaak te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

P.S> Ik kan de simkaart gewoon lezen, alle adressen zijn zichtbaar, en de simkaart toolkit met sms diensten enzow ook

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 22:53 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is die SIM-kaart al actief? Het klinkt alsof de SIM nog niet geactiveerd is. Wat zegt de leverancier/provider erover?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||