Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Levicom? of toch Enermax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe (krachtigere) voeding.
Ik zag een Levicom 550 watt voor 99 euro staan, is dit een beetje een goed merk of kan ik beter een 460 watt enermax voor 125 euro kopen?

Kortom wat zijn jullie ervaringen met een Levicom PSU?

Verwijderd

550 Watt? Hoe veel wil je daar op aansluiten?!

Ik heb er geen ervaringen mee... maar Enermax is wel een bekend merk, waar ik ook goede ervaringen mee heb :7

IMHO zou ik toch voor dat beetje meer geld die Enermax nemen. Die extra 90 watt gebruik je waarschijnlijk toch niet...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:21
Kan ik kort over zijn: 0,0 ;)
Maar ik reageer toch om te zeggen dat je beter voor Enermax kunt gaan. Ik heb ik andere topics op GoT ook al mensen gezien die problemen hadden met spontane vastlopers tijdens gamen enzo. Je kunt dus beter wat extra geld uitgeven nu, dan dadelijk alsnog een nieuwe voeding te moeten kopen omdat die 'goedkopere' niet meer goed werkt/voldoet.

Waar gebruik je 550 Watt voor??? Een hele hoop leds :P

[ Voor 9% gewijzigd door Postman op 21-03-2003 22:17 ]

Verwijderd

Nee je kan beter een Antec Truepower 430 of 480 watt halen

Dat is (getest) de beste voeding ter wereld alhoewel ik ook altijd dacht dat het crappy taiwan-zooi is...

Zoek maar es op reviews, Anandtech had een round up een tijd terug

Verwijderd

nou ik heb ervaring met enermax maar dan van 350 watt. maar ik ben over enermax heel erg over te spreken goeie waardes. bijv 5 volt lijn en de 12 volt lijn wat wel uitermate belangrijk is voor een goeie stabiele voeding die ook tegen overclocken kan. over het geluid die de voeding produceerd is niet veel altans ik hoor hem niet eens! dus ik raad je een enermax wel aan.

wat cybarite zegt is ook waar die van antec is ook heel goed je kan wel zeggen dat ie eigenlijk beter is dan de enermax voor overclocken. volgens mij is die antec nog goedkoper ook :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 22:15:
550 Watt? Hoe veel wil je daar op aansluiten?!

[quote]

ja ik dacht voor 99 euro gelijk een hele sterke te kopen :P maar denk dat ik dan toch maar een enermax ga halen aangezien dat dus toch betrouwbaarder is volgens jullie.
Of anderen moeten mij nog voordelen kunnen geven :D

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 22:17:

Hehe :)

Precies wat ik wilde zeggen :)

Ik heb nu een Enermax en die is niet zo goed als ik had gehoopt :/

Als ik m'n proc oc gaat m'n 5 V lijn nogal omlaag :/
En ver oc-en gaat dus niet goed :/

Ik ga dus binnenkort m'n Enermax vervangen door een Antec :)

Btw, TS, dit valt best wel te vinden, hoor denk ik :) Welke voedingen goed zijn :)
En Levicom heb ik nog nooit van gehoord :X

//Mhm.. Vegito, ik heb een 365FPA (ofzo :P ) en daarvan daalt de 5V lijn flink, hoor!
Welk model heb jij? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Okyah op 21-03-2003 22:21 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Postman
  • Laatst online: 28-11 08:21
Die 550 Watt kan sterk lijken, maar het garandeerd helemaal niks. Er kan nog steeds maar 4,5 of zelf 4 volt op de 5 volt lijn gegeven worden, bijvoorbeeld. Gevallen van teveel zijn ook bekend (alhoewel erg schaars). En een beetje teveel is leuk, maar een paar volt is niet echt goed te noemen :p

Verwijderd

Topicstarter
En die Antec is die nog een beetje stil? of is dat dan weer zon ding waar je van denkt gaat ie zo nog opstijgen of niet...

Verwijderd

[quote]Okyah schreef op 21 March 2003 @ 22:20:
[...]

Hehe :)

Precies wat ik wilde zeggen :)

Ik heb nu een Enermax en die is niet zo goed als ik had gehoopt :/

Als ik m'n proc oc gaat m'n 5 V lijn nogal omlaag :/
En ver oc-en gaat dus niet goed :/

Ik ga dus binnenkort m'n Enermax vervangen door een Antec :)

Btw, TS, dit valt best wel te vinden, hoor denk ik :) Welke voedingen goed zijn :)
En Levicom heb ik nog nooit van gehoord :X

//Mhm.. Vegito, ik heb een 365FPA (ofzo :P ) en daarvan daalt de 5V lijn flink, hoor!
Welk model heb jij? :)

Ik heb een 350 watt versie EG365P-VE staat op het doos.
maar je moet wel kijken dat ik 2.05 vcore er op heb staan dus ik vind het toch goed dat mijn 5 volt lijn 4.90 blijft

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

[b][message=17334763,noline]Vegito schreef op 21 March 2003 @ 22:26
Ik heb een 350 watt versie EG365P-VE staat op het doos.
maar je moet wel kijken dat ik 2.05 vcore er op heb staan dus ik vind het toch goed dat mijn 5 volt lijn 4.90 blijft
mhm..

Tja, ik heb volgens mij dezelfde dus, maar bij mij daalt de de 5V bij een 166 mHz oc (das dus niets :/ ) en @ 1.85 volt al naar 4.73!!
En dan krijg ik dus bij stressen al snel een reboot :/
Lekker oc-en is er dus niet bij..

Mischien heb ik een oude en rottige versie, ofzo :?

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

het zou kunnen dat je een rottige versie hebt en idd 4.73 is niet gezond. ik vind het jammer om te horen maar hij is wel still toch waar of niet waar?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 22:23:
En die Antec is die nog een beetje stil? of is dat dan weer zon ding waar je van denkt gaat ie zo nog opstijgen of niet...
Ja. Bij Antec TruePower voedingen worden de fans in de voeding temperatuurgeregeld. Bovendien kun je nog 2 fans aan speciale aansluitingen hangen waardoor die ook temperatuurgestuurd worden.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 22:33:
het zou kunnen dat je een rottige versie hebt en idd 4.73 is niet gezond. ik vind het jammer om te horen maar hij is wel still toch waar of niet waar?
:D

Ja, stil issie wel :)

En er zitten 2 fans in, waarvan een temp-gestuurd is en de ander met een draaiknopje ingesteld kan worden en als je die een beetje naar beneden draait (2000rpm) is die voeding zo goed als onhoorbaar :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

die antec zijn toch is het zwart van kleur die voedingen ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 22:35:
die antec zijn toch is het zwart van kleur die voedingen ?
Past mooi bij mijn case :9 (die ik bijdeweg nog aan t modden ben >:) )
Positieve verhalen over die Antec...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41

sapphire

Die-hard pruts0r

zou een pc spontaan kunnen rebouten als de 5v onder een bepaalde waarde komt?
(lees iets van 4.65 ?)

Gabriël AM5

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

sapphire schreef op 21 maart 2003 @ 22:50:
(lees iets van 4.65 ?)
JA

:/

Doet die van mij ook en dan komtie nog niet eens bij 4.65.

Wat voor voeding heb je en heb je nog je proc ge-oc-ed? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Okyah op 21-03-2003 22:51 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

zie specs in me sig, aleen ik ben nu niet OCed. Me 5v loopt meestal op 4,73 vind ik niet leuk :(

Gabriël AM5

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

sapphire schreef op 21 maart 2003 @ 23:12:
zie specs in me sig, aleen ik ben nu niet OCed. Me 5v loopt meestal op 4,73 vind ik niet leuk :(
Systeemkast vage Codegen cheapo kast
Voeding Codegen 350 watt
Ik neem aan dat die voeding er dus ook bijzat en dus ook vaag en cheap is? :P

Die 5V is dus idd beswel laag en bij mij reboot de pc al als ik em stress bij 4.72/3 ofzo :/

Misschien een leuk antecje aanschaffen? :)

350 volt zou genoeg moeten zijn, hoor, maar dit niet een kwalitatief denderende voeding..
Zie het als kleine pc-boxjes die je 5 jaar geleden bij een pc kreeg waar op de doos stond dat ze 1000W waren :P

Nieuwe voeding lijkt mij wel een oplossing dus :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Ik heb laatst een Antec Trueblue 480 gekocht en bevalt uitstekend.
Het voordeel van Antec is dat het een maximale afwijking van 3% garandeerd, terwijl zelfs merken als Enermax uitgaan van 5%, en tevens zit je dan nog met de zwakke 5v lijn.

Het belangrijkste aan Antec voedingen is echter dat de 3 en 5 volt lijnen gescheiden zijn, en de voeding deze lijnen onafhankelijk aan en bijstuurt. Bij praktisch alle andere merken zijn de 3 en 5 volt gecombineerd. Mijn voeding garandeerd dan ook een continu(!) max. output van 460W.
Concluderend zou ik als ik jou was zeker naar een Antec kijken.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

k vraag me af of antec truepower 380 watt genoeg is of dat ik toch voor de 430 moet gaan?
(update komt eraan, radeon 9700 pro AMD 2200+ en extra fans, rest van me specs blijft hetzelfde)

Gabriël AM5

Verwijderd

Bij mij is het ook een beetje overkill maar better safe than sorry toch?
Maar ik denk dat 380 ruimvoldoende is hoor.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 23:27:
Ik heb laatst een Antec Trueblue 480 gekocht en bevalt uitstekend.
Het voordeel van Antec is dat het een maximale afwijking van 3% garandeerd, terwijl zelfs merken als Enermax uitgaan van 5%, en tevens zit je dan nog met de zwakke 5v lijn.
.
Antec is gewoon 5%... Alleen CWT voedingen hebben 3%

Verwijderd

Niet op de + lijnen. Eerst kijken, dan ........
(Daarbij, Antec voedingen zijn CWT-voedingen. Dus jouw antwoord getuigd van minimale produktkennis)

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Antec en CWT zijn naar ik weet verschillende leveranciers van voedingen. Zie ook: http://www.cwt.com.tw/ (zelf heb ik o.a. de 550 Watt CWT, heb ik nog niet van Antec gezien...). Graag een verklaring, gezien je enorme productkennis...

Wat die 3% betreft zie ik nu in een review dat je gelijk hebt (http://www.monkeyreview.com/reviews/review.php?num=195). Andere reviews geven trouwens wat anders aan (http://www.tigerdirect.co...details.asp?sku=A453-1032).

Overigens is naar mijn mening de afwerking van de elektronica in een enermax het best afgewerkt...

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 22 maart 2003 @ 01:03
Antec en CWT zijn naar ik weet verschillende leveranciers van voedingen. Zie ook: http://www.cwt.com.tw/ (zelf heb ik o.a. de 550 Watt CWT, heb ik nog niet van Antec gezien...). Graag een verklaring, gezien je enorme productkennis...

550 Watt:
http://www.antec-inc.com/...erSupply.php?ProdID=20550

Antec gemaakt door CWT:
http://www.materiel.be/alims/8quietpsu/ant380w.php
http://www.mikhailtech.com/articles/psu/cwt420/
http://www.inflowdirect.com/chenatdxwple.html
http://www.holomaxx.com/t...272e89b980d0828f3361fd892
http://www.trainwrecker.com/Reviews/3890A/3890A2.htm

Wat die 3% betreft zie ik nu in een review dat je gelijk hebt (http://www.monkeyreview.com/reviews/review.php?num=195). Andere reviews geven trouwens wat anders aan (http://www.tigerdirect.co...details.asp?sku=A453-1032).

3%: http://www.antec-inc.com/specs/true480_spe.html

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 17:45

GigaTexel_BE

AMD MP²

ik heb een 550W van enermax
nu, daar hangt een dual amd MP aan @ 1800+
nu begonnen enkele maanden geleden mijn disks spontaan te rebooten (3*120GB WD)
nu heb ik de bus naar 200Mhz moeten brengen en de raid disks (zie sig) moeten loskoppelen of de +5v gaat naar 4,55-4,60V!
volgende week ga ik hier naar de winkel mee en ze zullen me een nieuwe moeten halen hoor want dit pik ik niet voor een voeding die me 200 euro gekost heeft en nog maar 11 maand oud is (24maand garantie)

Siesteem Spekkies!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:47

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb hier een Levicom voeding 350W. Ze heette trouwens eerst Klax. Naam is varanderd.
Ik ben er erg tevreden over. Gewoon stabiel en erg stil.

Btw ik heb 2 van deze voedingen (door een leveringsfout). Dus als je interesse hebt mail je me maar. Het is er eentje met 2 blauwe ledfans erin en is nog niet gebruikt.

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/zoom/voedingen/levicom/levicom_silent_blueled.jpg

Nieuwprijs is 75 euro, ik doe hem weg voor 50. (excl. evt verzendkosten)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 22:30
BeaM-R schreef op 22 maart 2003 @ 12:50:
Ik heb hier een Levicom voeding 350W. Ze heette trouwens eerst Klax. Naam is varanderd.

Btw ik heb 2 van deze voedingen (door een leveringsfout). Dus als je interesse hebt mail je me maar. Het is er eentje met 2 blauwe ledfans erin en is nog niet gebruikt.

plaatje:

[afbeelding]

Nieuwprijs is 75 euro, ik doe hem weg voor 50. (excl. evt verzendkosten)
Ik heb er ook zo 1 besteld maar dan de 450 watt versie :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

BeaM-R schreef op 22 March 2003 @ 12:50:
Poehee! :)
Hijs wel erg mooi om te zien vind ik :)
Kga maar eens kijken of er daar veel lovende dingen over worden gezegd, want die prijs lijkt me ietsjes fijner dan die van de Antec :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Shyne schreef op 22 March 2003 @ 13:47:
[...]

Ik heb er ook zo 1 besteld maar dan de 450 watt versie :)
.........nou knul aangezien ik die ook wil kopen mag je me verblijden met wat ervaringen? werkt ie goed? hoe zijn de voltages? :) aangezien er nietzo bijster veel reviews van zijn :/

ps: ik vind dat uberslimme commentaar met: "ja enermax is wel bekend merk, is wel goed!" zo grappig :P "ja ferrari is wel een bekend merk, is wel goed!"
enermax is ook wat duurder he......

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 00:41 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 22:17:

Dat is (getest) de beste voeding ter wereld alhoewel ik ook altijd dacht dat het crappy taiwan-zooi is...

Juist taiwan/japan/korea maken die kwaliteits spullen

Zalman een bekend merk is een koreaans merk, maar wordt in china gefrabriceerd.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 22:11:
Ik ben toe aan een nieuwe (krachtigere) voeding.
Ik zag een Levicom 550 watt voor 99 euro staan, is dit een beetje een goed merk of kan ik beter een 460 watt enermax voor 125 euro kopen?

Kortom wat zijn jullie ervaringen met een Levicom PSU?
Kijk eens op THG etc... Enermax is echt niet de beste oplossing en zeker niet voor het geld...

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06
Correct me if i'm wrong, maar als je meer watt heb blijft je systeem toch ook koeler wat toch wel een leuk voordeel met zich meebrengt.Ik merkte het laatst ook toen ik mun 300 w verwisselde met een 200W(een paar minuten maar).De temperatuur schoot toch weer een paar graadjes omhoog.

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

duz op THG staan de:
enermax: http://www4.tomshardware....021/powersupplies-12.html
en de levicom: http://www4.tomshardware....021/powersupplies-14.html
en allebij krijgen ze "satisfactory"

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 20:55
Over Tom's gesproken, daar stond even geleden ook een test van PSU's in.
Misschien heb je daar nog wat aan?
http://www.tomshardware.com/howto/20021021/index.html

• spokje
  • Laatst online: 28-11 09:15
Mijn 5v lijn is 4.76 maar ding is wel stabiel. Is dan ook wel een cheap-ass 300 wattertje die standaard bij me cheap-ass bigtower zat. Maar heeft het tot nu toe altijd goed gedaan, en heb bijna nooit spontane reboots. Alleen heel soms als ik me pc uitschakel gaat ie soms ineens spontaan booten :? 8)7
Rest van de lijnen zijn wel redelijk strak.....10 volt zit ook echt op 10 volt enzo, dus das wel ok. Zo, dat moest ik ff kwijt :P

• heuveltje
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

10 volt lijn op een voeding :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

sapphire schreef op 21 March 2003 @ 22:50:
(lees iets van 4.65 ?)
De vraag is alleen wat de voeding levert. Ik zie hier op het forum vaak van die geweldig mooie grafiekjes, maar het feit is dat die waarden die die software levert onbetrouwbaar zijn. Als ik die moet geloven is mijn 3.3V rail 2,66V, doch reboots heb ik nooit. De enige manier om je rails uit te lezen is met een multimeter..

De keuze voor een voeding hangt af van je budget. Veilige voedingen die ik kan aanraden zonder de Enermax/Antec prijs te betalen komen van Flower Power/Super Flower/TTGI/Sam Cheer/ToPower. Deze voedingen zijn allen afkomstig uit dezelfde fabriek als Enermax. Tel uit je winst:)

Van Levicom weet ik niet veel, ik doe geen onderzoek meer naar voedingen. Ze zien er wel degelijk uit, als je de fotos bekijkt (van onder de motorkap dus).

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als jullie de fortron FSP zoeken. Paradigit hier in Arnhem verkoopt ze. En misschien ook in andere Paradigit's. Tot nu toe zijn de 300watts beschikbaar. De 400watts moeten nog komen.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

mm. ik moet ook een nieuwe voeding . heb een 350watt nodig . Ik zit te twijfelen tussen een Enermax en een Antec. Ik doe ook aan overclocken. dat ding moet een 8rda+ gaan poweren. welke zou ik dan nemen . ( ja zag hier dit topic staan en vond het onnodig om een
nieuwe topic te openen . ( dat doe ik nooit. en nog nooit gedaan)
of is levicom dan ook goed? moet niet te duur zijn . zo rond de 60 a 70 euro

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 18:01 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Kwam een paar dagen geleden via-via deze review tegen, met als deelnemers de Levicom 350Watt Blue PSU, Zalman ZM400A-APF 400Watt en de Enermax EG465P-VE :)

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 21:08

MnM

Ik heb ook een Antec TrueBlue 480, en ik ben er zeer over te spreken.
Hij is stil, en de fans (2 in de voeding, en 2 los aansluitbaar via een molex) zijn temperatuur geregled.

bij mij is me +5volt lijn gezakt naar 4.92 volt, en dit met een XP 2400+ @ 2400 (12*200) en een core spanning van 1.95 volt.

Antec levert ook 3 jaar garantie op zijn voedingen.
Kortom, ze kosten wat, maar je hebt er zeker een goede voeding aan.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Rafe schreef op 17 April 2003 @ 18:05:
Kwam een paar dagen geleden via-via deze review tegen, met als deelnemers de Levicom 350Watt Blue PSU, Zalman ZM400A-APF 400Watt en de Enermax EG465P-VE :)
mjah vind het wel een beetje vreemde review... 350w vs 400w... en toch komt ie er goed uit ;) ik heb iig de levicom hier draaien... foto's komen nog maar echt een hele mooie voeding moet ik zeggen... lekker stabiel over de hele lijn en mooie blauwe fans :>

Deze plek is te koop.

Pagina: 1