Ik heb een nieuwe hdd in m'n server gebouwd en daar nu FreeBSD release 4.7 op gezet. Bij de installatie heb ik gekozen voor een standaard MBR, dus geen 'fancy' FreeBSD bootmanager maar gewoon alleen FreeBSD booten van de aangewezen partitie. De partitietable ziet er als volgt uit:
4GB Fat32
4GB FreeBSD Native
- 512MB /
- 512MB swap
- 1GB /var
- 1GB /tmp
- 1GB /user
30GB FreeBSD Native
- 30GB /home
Na de installatie afgerond te hebben heb ik de server gereboot om de pracht van dit OS te kunnen aanschouwen
. Helaas is alles wat ik te zien kreeg de eerder genoemde error Invalid partition table, op het moment dat de pc gaat booten vanaf hdd0. Ik heb met Partion Magic de partitietable bekeken maar die ziet er niets verkeerds aan. Partition Magic ziet het geheel gewoon als 3 partities en geeft verder geen errors. De eerste FreeBSD partitie staat als active, dat is het ook niet.
Ik heb verder wat rondgezocht hier op GoT en in wat andere FreeBSD/Linux fora maar kon geen duidelijk antwoord vinden voor dit probleem, eigenlijk helemaal geen antwoord.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
4GB Fat32
4GB FreeBSD Native
- 512MB /
- 512MB swap
- 1GB /var
- 1GB /tmp
- 1GB /user
30GB FreeBSD Native
- 30GB /home
Na de installatie afgerond te hebben heb ik de server gereboot om de pracht van dit OS te kunnen aanschouwen
Ik heb verder wat rondgezocht hier op GoT en in wat andere FreeBSD/Linux fora maar kon geen duidelijk antwoord vinden voor dit probleem, eigenlijk helemaal geen antwoord.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?