Toon posts:

Zalman 6000Cu tempratuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een Zalman 6000Cu gekocht en volgens MBM5 is hij op idle van 61C (oude koeler) naar 52C gegaan. Ik vind dit eigenlijk niet zo'n geweldige vooruitgang, maar mijn oude koeler draaide hem eerst ook gewoon op 50C, hoe kan dat nu ineens in een week naar de 60C zijn geknald?

In de bios zegt hij trouwens 36C idle en (ongeveer natuurlijk) 40C stressed, dat lijkt er al meer op. Is MBM nou gek geworden? Of is er misschien iets met dat koelspul, ik heb er wel genoeg op gedaan lijkt mij, het is misschien alleen een beetje verschoven toen ik de koeler erop zette, maar dat is haast niet te vermijden. De fan hangt ook niet precies boven dat aluminiumding, wel precies boven de proc.

Dit alles op full speed (2500Rpm). Trouwens, ik ben dus rustig aan het internetten en MBM weet te melden dat de temp. nu heen en weer vliegt tussen de 50C en de 56C.

Specs:
Athlon XP 2000+
GF4 Ti4200 8x AGP
Asus A7V8X
256MBRam

Edit: Tempratuur moet temperatuur zijn natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 20:27 ]

Verwijderd

Hm, ik zou vertrouwen wat je bios aangeeft. Ff de hamvraag: heb je de heatsink al eens vastgepakt en hoe heet was-ie? Ik denk dat je het verschil tussen 36 en 52 C idle wel moet kunnen voelen.

Verwijderd

Dat MBM is zo onnauwkeurig als de pest. Nu zou het kunnen komen door het mobo dat wij hebben (a7v8x), maar ik heb hetzelfde probleem. Ik vertrouw maar gewoon op men BIOS temp.

Ik vraag me ook af hoe MBM aan die temp komt? Iemand ideeën? Hij heeft zelf nl. geen sensors en moet het dus doen met de sensoren op je mobo. ik vind het knap dat MBM dan een andere temp aangeeft als je BIOS of het moet zo zijn dat hij een soort van foutcorrectie toepast op de BIOStemp. Nu lijkt me dat nogal onwaarschijnlijk, omdat (volgens veel mensen) Asus bordjes hogere temps aangeven en geen lagere. 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 20:39 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MBM maakt gebruikt van dezelfde sensors als die het BIOS gebruikt. Er is wel degelijk een mogelijkheid om via instellingen de temperatuur bij te stellen.

Mijn ASUS A7M266 geeft gemiddeld zo'n 15 graden teveel aan. Na configuratie van MBM lees ik dus nu de 'juiste' temperatuur uit.

ARME AOW’er

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

/gecorrigeerd 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Glashelder op 21-03-2003 20:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zou je bios temps maar geloven. Mijn XP2200@XP2400 wordt 34 idle, dus dan kloppen jouw temps wel zo'n beetje.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

hem em zelf ook boven mn XP2400 gehad, en die werd ook qua temperatuur het zelfde...

let er wel op dat je de bladen van de fan boven het midden hangt van de waaier, niet de as van de cooler..

ik maakte die fout ook, en temps waren ook k*t, totdat ik de fan draaide... heb wel meer gedraaid om toch de optimale flow te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik maak me dan maar geen zorgen meer om MBM.

De fan moet ik nog even bijstellen idd, maar het wil nog niet echt lukken om hem er precies boven te krijgen. In de handleiding zit 'ie er ook niet precies boven. Maar dat is verder niet zo'n probleem. Zoek ik nog wel eens uit. Mijn PC is klaar voor het warme weer... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 23:17 ]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
voor de CU6000 met fan op laagste stand is een temp van 50 tot 60 graden heel normaal. Je processor kan er prima tegen, en je krijgt er een lekker stille pc mee :)

* LeonM is blij met zijn CNPS6000CU :9~

Verwijderd

Ik heb zelf ook is MBM gebruikt, Gaf ie 19 graden aan met me duron 900. Heb toen ff bij halfords autothermometer gekocht. en die ff tussen de proc en de heatsink geplant. Bleek ie 39 graden te zijn.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 11:46
GuardianAngel schreef op 21 March 2003 @ 20:43:
[...]

MBM maakt gebruikt van dezelfde sensors als die het BIOS gebruikt. Er is wel degelijk een mogelijkheid om via instellingen de temperatuur bij te stellen.

Mijn ASUS A7M266 geeft gemiddeld zo'n 15 graden teveel aan. Na configuratie van MBM lees ik dus nu de 'juiste' temperatuur uit.
wat moet je dan verstellen om hem de juiste temp aan te laten geven??
Ben wel benieuwd want volgens mij geeft hij bij mij ook verkeerde waardes aan..
Pagina: 1