LITE-ON DVD speler doet het wel/niet

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:54
ik heb een vreemd probleem. sinds kort heb ik een ATAPI DVD speler in mijn pc geschroeft. hier zijn de specs:
  • LITE-ON LTD-122
  • FIRMWARE IL5Z (niet versie6 omdat ik op tweakers las dat ie dan soms geen DVD's meer leest)
  • Windows XP Professional
  • Mobo is ASRock (Asus) met VIA chipset denk ik (en daar las ik ook negatieve dingen over mbt DVD's in XP???)
  • Master op 2e IDE kabel. tesamen met mijn brander (die dus slave is)
de eerste dvd die ik erin deed, de PCM dvd (data), werkte perfect en werd goed gelezen. maar elke dvd film (orginelen) werkt niet. als ik dan in de verkenner op de dvd speler klik zegt ie dat ik er een disc in moet doen..

ook PowerDVD zegt invalid disc/drive

ik heb de firmware al geflashed van 4 naar 5 omdat ik dat in de FAQ hier vond. maar dit heeft geen resultaat...

hoe kan ik DVD films afspelen op mijn PC?? help!! ;(

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Is je voeding 300 tot 350 watt?
Als die te licht is, kun je een probleem hebben met dit soort dingen.

• chaozz
ik haal in mijn openingspost allemaal dingen aan die ik heb geprobeerd omdat die in de FAQ stonden. ik bedoel, als je het antwoord niet weet geef me dan geen RTFM aub..

de voeding is 300 watt.

iemand nog suggesties? ik snap er nix van. data wel, films niet..???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En dit dan?
CDRW/DVD op 1 kanaal
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master.

• chaozz
maar gaat mijn harddisk dan niet langzamer lopen? die is uDMA66.. die dvd speler niet, dus dan gaat de ide kabel op de langzaamste snelheid lopen toch??

trouwens, waarom dat hij het Data DVD's dan wel? of is dat logisch?

[ Voor 19% gewijzigd door chaozz op 22-03-2003 16:00 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:28

-ET-

Phone Home

misschien ligt het wel aan powerDVD dat die het niet ziet als DVD speler. Al eens een ander DVD afspeel proggie geprobeerd?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar gaat mijn harddisk dan niet langzamer lopen? die is uDMA66.. die dvd speler niet, dus dan gaat de ide kabel op de langzaamste snelheid lopen toch??
Wederom..
Zie de OM FAQ onder het kopje "mijn ide config is relatief langzaam" voor richtlijnen hieromtrent :z Bij 80-polige kabels maakt het dus geen donder uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 22-03-2003 16:10 ]

• chaozz
de windows verkenner ziet wel data dvd's, maar een film kan ik in de verkenner niet openen. heeft nix met software uit te staan dus, volgens mij..

• chaozz
* trapt hard tegen de draad in.. *

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En, heb je het al geprobeerd? DVD en CDRW even apart zetten?

Verwijderd

Heb een soortgelijk probleem met mijn Lite-on DVD speler. Zo nu en dan weigert ie gewoon dienst. Heb ik bijvoorbeeld gister een DVD tje zitten kijken en wil ik de volgende dag weer kijken maar dan leest ie hem ineens niet meer. In de windows verkenner geeft ie dan ook aan dat er geen DVD in de speler zit . Ontkoppelen van mijn CD brander ( die op de zelfde kabel zit) helpt meestal. Soms presteert ie het ook om in na het opstarten de dvd niet te kunnen lezen maar als ik dan een uurtje de pc aan heb staan leest ie hem ineens (terwijl de DVD de hele tijd al in het laadje heeft gezeten)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Welke andere brandsoftware/dvd software heb je draaien? Dat je verkenner vastloopt zou kunnen duiden op conflicten met bepaalde software

webOS all the way!

• chaozz
BalusC schreef op 24 maart 2003 @ 08:15:
En, heb je het al geprobeerd? DVD en CDRW even apart zetten?
ja. heb ik geprobeerd gisteren. ik had mijn brander losgetrokken, dus was de dvd speler secundaire master. zonder resultaat echter.

trouwens, mijn verkenner loopt niet vast zoals er in de laatste reactie staat. hij zegt alleen dat er geen cd in zit. ik kan het nog steeds niet verkroppen dat een data dvd het WEL doet..

ik zal vanavond mijn brandsoftware deinstalleren. wie weet..

• chaozz
hij werkt. supermaf dit. ik maakte hem primaire slave en meteen werken dat ding.. heel vreemd dit. kep ook een heel ontevreden gevoel over het geheel, maarjah, het werkt tenminste.

Pagina: 1