Toon posts:

[OC] MSI k7t266 Pro 2, kan niet hoger als 145 fsb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al flink met de search gezocht maar niks gevonden.

Heb hier een MSI k7t266 Pro 2 Rev. 2.0 met dus een KT266 A chipset.
Maar ik krijg de fsb niet hoger als 145/147. Heb PC 2700 geheugen van Infineon van Gistron. Alle hardware behalve het mobo had ik al op een kt133 A chipset mobo. (MSI k7t Turbo LE rev. 3.0) Toen werkte alles perfect tot 157 fsb.
Waarom kom ik niet hoger?
Als ik boven de 147 ongeveer ga dan start ie gewoon niet op.
De cpu heb ik al over de 1450 gehad dus dat is het niet.
Dus met een mult. van 9 en fsb van 148 flipt ie al.
Waarom? Is de chipset zwaar klote?

Verwijderd

Dat bordje komt ook niet zo ver met Overklokken, BTW je proc komt gemiddeld niet hoger dan 1400mhz :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog effe getest. Met 2 en met telkens 1 geheugen module. Ik kom niet hoger als 145 mhz. Maakt niet uit of ik cl 2 of cl 2.5 instel.
En ik heb mijn proc. dus al op 1494 gehad. Nu heb ik hem draaien op 11*133=1467 mhz. Dat was weer raar. Als ik mijn fsb hoger als 133 instel. Dan met opnieuw opstarten draait ip 11*133 i.p.v. de hogere fsb.
Ik heb dus ook met een mult. van 9 geprobeerd. En dan fsb hoger zetten. De temp van cpu blijft laag en het aantal mhz dik onder de 1450 (wat de cpu makkelijk aankan)
Dus wat is er aan de hand?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 14:13
MSI staat er idd niet echt om bekend dat het goede overklok capaciteiten heeft.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als mijn MSI k7t turbo LE rev. 3.0 wel makkelijk de 157 haalde (maar wel een ouder bord was) vindt ik het heel raar dat dit nieuwere bord niet hoger als 145 komt. Is er niet iets wat ik ben vergeten. Een jumpertje die eraf moet, een biosinstelling etc. Help.

P.s. Kan een modje de titel misschien veranderen in: MSI k7t266 Pro 2, kan niet hoger als 145 fsb?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 20:22 ]

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 20:20:
Maar als mijn MSI k7t turbo LE rev. 3.0 wel makkelijk de 157 haalde (maar wel een ouder bord was) vindt ik het heel raar dat dit nieuwere bord niet hoger als 145 komt. Is er niet iets wat ik ben vergeten. Een jumpertje die eraf moet, een biosinstelling etc. Help.

P.s. Kan een modje de titel misschien veranderen in: MSI k7t266 Pro 2, kan niet hoger als 145 fsb?
De Turbo heeft dan ook een hele andere chipset, dus vergelijken kan eigenlijk niet, dat zou net zoiets zijn als zeggen dat een i845 minimaal 160mhz haalt, 'want dat deed mijn BX ook!'(Dit is als voorbeeld!)

Je huidige bord kan met de huidige koeling/voltages helaas niet verder komen dan 145Mhz, dus of accepteer dat, of ga extreem koelen of voltage mods toepassen ofzo, er zullen maar weinig BIOS settings zijn die je zomaar weer 10 of meer Mhzen verder helpen...

[ Voor 4% gewijzigd door Rashann op 21-03-2003 20:39 ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen mee dan dat dit bord niet zo hoog kan met de fsb.
Dit verhaal doet me terug denken.
Reficul had een kt133 chipset, max. fsb 106. Reficul verdrietig.
Toen kt133a chipset. max. fsb 157. Reficul blij.
Nu kt266a chipset, max. fsb (vooralsnog) 145. Reficul opnieuw verdrietig ;(

Heb net op het overclockers forum alle topics over mijn mobo gelezen.
En gezien dat er genoeg mensen over de 145 konden. Dus er moet iets aan de hand zijn. Het kan dus niet liggen aan de chipset naar mijn mening. |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick, weet iemand waarom ik niet hoger kan komen met mijn fsb?

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 12:34

daaf258

For Aiur

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 20:37:
Heeft er iemand ervaringen mee dan dat dit bord niet zo hoog kan met de fsb.
Dit verhaal doet me terug denken.
Reficul had een kt133 chipset, max. fsb 106. Reficul verdrietig.
Toen kt133a chipset. max. fsb 157. Reficul blij.
Nu kt266a chipset, max. fsb (vooralsnog) 145. Reficul opnieuw verdrietig ;(

Heb net op het overclockers forum alle topics over mijn mobo gelezen.
En gezien dat er genoeg mensen over de 145 konden. Dus er moet iets aan de hand zijn. Het kan dus niet liggen aan de chipset naar mijn mening. |:(
Ik had ook zo'n bordje. Is nu helaas stuk. Maar daar kwam ik ook niet hoger dan 146. Heb er ook niet heel veel moeite voor gedaan. Maar het is iig niet zo'n best bord voor overklokken.
Dus ander mobo kopen als je van plan bent echt te gaan overklokken.

- specs - audioscrobbler -

Verwijderd

Ik heb dat mobo ook.. tot 147 fsb wil ie.. verder niet..
En t-breds passen ookal niet

Verwijderd

Topicstarter
Tbreds passen wel. Je moet alleen de C37 condensator verwijderen.
Maar ik heb bij het overclockersforum genoeg mensen gezien die hoger kwamen.
Heeft het misschien nut om de passieve cooling op de northbridge voor een heatsink met fan te vervangen om een hogere fsb te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Kick, is er niemand die hoger is gekomen als een fsb van 145?
En is deze chipset dan zo slecht met een hogere fsb?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het niet zo hoort een dubbele topic. Maar ik had ook gevraagd of een mod de titel aanpastte.

Zie:
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 20:20:

Verwijderd

Nu kick je weer het topic.. Een title change kun je aanvragen in SeM.

Volgens mij zit je gewoon aan je max. MSI's zijn ook geen oc wonders. Dat anderen het wel halen zegt niets over jouw plank ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 22:56:
Ik weet dat het niet zo hoort een dubbele topic. Maar ik had ook gevraagd of een mod de titel aanpastte.

Zie:

[...]
Heb je toevallig je chipset actief gekoelt, Bij de mijne werd die nogal warm namelijk :) Ik kreeg em stabiel op 140fsb 145met zo nu en dan een hangup

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook geprobeerd de heatsink op je northbridge te vervangen voor actieve cooling?
Dus heatsink+cooler?
En zou dit nut hebben voor een hogere fsb?

Verwijderd

De kt266a chipset kan misschien warmer worden dan de kt133a. Wat is de temp van je chipset ? Dit kan je checken met o.a. speedfan.
http://www.almico.com/speedfan408.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie als temps:
temp: -48 graden
temp3: -46 graden
temp2: 39 graden
temp: 39 graden = LM75
temp1: 25 = Winbond W83627HF

Ik schat dat die 25 graden de chipset temp is. Dat is toch niet hoog 25 graden?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 23:19 ]

Verwijderd

Het probleem is dat het moederbord soms temperaturen doorgeeft van sensoren die er helemaal niet zijn. In jouw geval de -48° en -46°. De temperaturen 39°, 39° en 25° blijven over. Je proc is al één van de 39°. Verder hebben sommigen hdd's een sensor. Een temp van 39° voor je hdd lijkt me normaal, 25° is wat te koud. Maar het zou evengoed kunnen dat je chipset 39° is en je hdd 25° en dat is al redelijk warm. Voel eens aan je chipset, als je geen verschil in temp merkt, zal het wel 25° zijn, voelt het al wat warmer, dan kun al beginnen met je chipset een beetje beter te coolen.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

[zeikmodus] Een chipset bestaat uit twee chips, nl. Northbridge en Southbridge.. Je kunt dus moeilijk aan je chipset voelen. [/zeikmodus]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 20:32:
Tbreds passen wel. Je moet alleen de C37 condensator verwijderen.
Maar ik heb bij het overclockersforum genoeg mensen gezien die hoger kwamen.
Heeft het misschien nut om de passieve cooling op de northbridge voor een heatsink met fan te vervangen om een hogere fsb te halen?
Heb je een plaatje en een tekstje ergens zodat ik zeker weet dat wat jij nu zegt klopt? want dan schop ik dat ding eraf en doe ik mn 1700+ JIUHB 0303 erop :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek het even op. Zie [rml][ Voltmod] MSI k7t266 Pro2[/rml]

Ik heb een Delta 120 mm cooler die mijn kast in blaast op 7 volt. Dus 25 graden kan denk wel. Volgense mij is dan de 39 graden van mijn nieuwe WD 80 gig hd. Die is wel warm altijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 21:23 ]

Verwijderd

Mijn Chaintech 7kjd ook kt 266 chipset haalt met een Palomino 1800+ een fsb van 160,zoals eerder is genoemd is MSI niet echt een overclockersbord.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 19:00
hmm, ik kwam ook al niet over de 145fsb heen met mijn AMD 1400 op dat bordje

Verwijderd

Topicstarter
Denkt iemand dat het nut heeft om de northbridge met actieve koeling te koelen?
Dus of je een hogere fsb haalt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 18:03:
Denkt iemand dat het nut heeft om de northbridge met actieve koeling te koelen?
Dus of je een hogere fsb haalt.

Probeer het zou ik zeggen..dat is nou tweaken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft niemand er ervaring mee? Desnoods bij een ander moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Heel raar, maar ik had gisteren weer eens geprobeerd om mijn fsb hoger te zetten. En waarempel ik kon een fsb van 152 doen. De 153 haalt ie net niet/net wel.
Ik heb wel een voltmod toegepast maar volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Iemand ideeen?

Verwijderd

je kan proberen om de northbridge te koelen,
maar ik denk dat je gewoon pech hebt met je mobo.
kan gebeuren
Pagina: 1