Toon posts:

Gentoo + grafische interface

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam juist op het idee om ff linux te installeren want ik krijg mijn netwerk echt niet aan de praat onder win98se.
Ik download dus Gentoo linux en steek het cd'tje in mijn bak, het start op en zit nu dus gewoon in de niet-grafische interface (weet niet goed hoe het uit leggen).
Allemaal tof, ik kan nu wat rondsnuffelen maar hoe installeer ik het nu :/
Iemand ervaringen?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:11
deze gaat waarschijnlijk dicht, maar hier vind je alles wat je moet weten:
http://www.gentoo.org/doc/en/gentoo-x86-install.xml

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Er staat op www.gentoo.org een heel uitgebreide uitleg over de installatie. Als je echter al schrikt van een 'niet-grafische interface', dan betwijfel ik of Gentoo de juiste keuze is voor jou. Iets als Mandrake of SuSE is dan misschien beter :).

Als je toch wilt dat iemand je kan helpen met Gentoo, dan moet je je probleem duidelijker omschrijven...'hoe installeer ik het' is veel te vaag :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Gentoo != grafische interface

Gentoo is meer back to basics, maar wel heel erg goed te tweaken aan alle kanten.

Neem RedHat of SuSE als je een grafische installatie wilt

Verwijderd

Topicstarter
sry ik had het vanmorge ff rap voor school gedownload en ik d8 dat ik gelezen had dat er gnome etc meegeleverd werd, niet dus :s
ff redhat downloaden!
kieskes -> heb ik al gelezen in het Nederlands en toen vond ik het al raar dat er geen hoofdstuk over grafische interface instond :d

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
Nou is Gentoo niet meteen de perfecte distributie voor beginners bij uitstek; probeer Red Hat 8 of Mandrake of SuSE.

Voor verder advies kun je de NOS FAQ lezen, of kijk eens in dit topic:

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2.

Deze gaat dicht.

Oh ja, wat betreft het 'hoe installeer ik het nu': zie de install-docs op Gentoo.org. Maar als beginner wil je niet deze distributie gebruiken. Trust me ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Wilke op 21-03-2003 19:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.