Toon posts:

Piep bij crash, daarna geen boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vanmiddag me pc ge'OCt van XP2400+ (2 Ghz) naar 2.25 GHz (XP2800+). Dit heeft een paar uur goed gelopen, tot ik opeens (zonder iets te doen) een piep door me speakers kreeg. Hierbij bleef me pc totaal hangen, en deed ie nix meer.
Nu het grote probleem: hij doet nu nix meer. Als ik 'm aanzet begint alles te draaien en zo, maar ik krijg geen beeld over me monitor, en hij geeft ook geen piepje bij het booten. Ik heb al geprobeerd het BIOS te clearen, maar dat heeft blijkbaar nix geholpen (stekker eruit en BIOS-clear jumper erop). Heb ik iets verkeerd gedaan bij het clearen of zo, denk 't niet he? Warmte ligt het ook niet aan, heb er een dikke TT op gehad die op High (en later op medium) draaide, en 'm gewoon op 34 graden stressed hield.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? 'k Heb deze net een week nieuw, dus ik hoop niet dat er iets dood is |:(
Specs:
XP2400+ @ XP2800+ (166 MHz FSB)
ASUS A7N8X Deluxe
256 MB PC2700 Apacer

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Is er niets anders die kapot gegaan is. Ik heb dit zo nu en dan met een oude pc die vastloopt (de CPU is bijna dood). Verder heb ik dit ook als een RAM kapot gegaan is.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, net alles van me pc af gestript, kom ik eropeens achter dat me mobo ook nog een voice optie heeft. Deze zei dat me VGA kaart miste (had ik uitgetrokken met het strippen), en toen ik die instak, deed ie 't gewoon weer.
't Probleem is dus opgelost, alleen geen OC'en meer voor mij ;)
(denk bdw dat ik weet waardoor hij crashte: had geen snelheid voor de AGP poort opgegeven, me GeForce zal daardoor wel fors gestressed zijn...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je geprobeerd de stekker eruit te halen, en dan 10 seconden je aan uit knop in te drukken?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 20:40:
Hmm, net alles van me pc af gestript, kom ik eropeens achter dat me mobo ook nog een voice optie heeft. Deze zei dat me VGA kaart miste (had ik uitgetrokken met het strippen), en toen ik die instak, deed ie 't gewoon weer.
(denk bdw dat ik weet waardoor hij crashte: had geen snelheid voor de AGP poort opgegeven, me GeForce zal daardoor wel fors gestressed zijn...
Ik denk eerder dat het niets met de OC te maken had en dat gewoon die VGA er niet goed inzat (evt is het door extra hitte losgewerkt, dat kan wel)

Slecht zittende AGP kaarten veroorzaken erg vaak irritante problemen :z

Oslik blyat! Oslik!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 20:40:
voortaan wel eerst de standaard-checks doen voordat je een topic maakt hé })

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nu weer op een LAN, en nu heb ik precies hetzelfde probleem?!
Piep uit de speakers, daarna niet willen booten.
Ik wist nog dat ik dit probleem al eens eerder gehad had zoals hier, dus ik haalde mooi alles los en zo, maar hij doet 't nog niet.
Wat ik heb geprobeerd:
- Andere voeding
- VGA kaart eruit
- geheugen eruit
- BIOS clear
Aangezien ik een ASUS mobo heb zou hij tegen mij moeten lullen, maar dat doet ie dus helemaal niet...
Pagina: 1