Toon posts:

[WLAN] 3Com 11Mbps Wireless PCMCIA blijft op 11Mbit hangen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej!

Ik zit hier met een klein probleem, waar ik (ook bij 3Com) geen antwoord voor kan
vinden...

Ik zit hier met een Toshiba Tecra 8000 + 3Com® OfficeConnect® 11Mbps Wireless LAN PC Card with XJACK® Antenna onder Windows 2000 en om een of andere reden als de NIC geen 11Mbit kan halen, gooit ie de verbinding er in een keer uit... Hij gaat dus niet terug naar 5Mbit, 2 of 1, het dynamic shifting van 3Com. Dit resulteert echter wel in het feit dat m'n verbinding er redelijk snel uitligt! Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Ik heb zelf ook al in de 3Com Wireless Lan Manager gekeken, maar daar is ook weinig te vinden. In de device properties stond ook niets...

Wie helpt mij voor een stabiel netwerk? Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Ben alle instellingen van de NIC bijlangs gegaan, en ook de webbased interface van het
AccessPoint 2000 biedt ook geen soelaas... :(

Verwijderd

Probeer het programma netstumbler of kismet eens.
Mischien dat je daarmee verder komt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik daarmee dan?

Kan het trouwens zijn, dat ie ZEGT dat de verbinding 11Mbit is, maar dat ie allang geshift
heeft? Net zoals je een 64k ISDN verbinding hebt, die ook als 64k wordt weergegeven, maar
dat je niet de volle bandbreedte benut? Of zegt Windows 2000 dan wél dat je een 5Mbit
connectie hebt?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb zelf een E-Tech PCMCIA kaartje en die kent hetzelfde probleem. De snelheid staat ingesteld op "Auto", maar hij verbind altijd met 11MBit of niet.
Je kunt in jouw geval testen of ie automatisch is teruggeschakeld zonder dat weer te geven door op een plaats te gaan staan die je net niet meer met je Auto instelling red en kijken of als je hem dan op een Fixed 5, 2 of 1 MBit snelheid zet of hij dan wel verbinding maakt.

Als dat wel het geval is kun je er vanuit gaan dat ie niet automatisch terugschakeld, zoals ie bij mij ook niet doet. Een stomme workaround is sowieso een langzamere snelheid kiezen. Ik verwacht dat het voornaamste wat je er mee doet, internetten, toch makkelijk binnen de 5MBit of misschien wel 2Mbit past.

|_____vakje______|

Verwijderd

Welke drivers versie gebruik je?? Ik had met de 1.0.2.25 drivers ook af en toe wat problemen. Toen geupgrade naar de 1.0.2.3000 drivers en die doen het naar mijn mening perfect. Er zit ook een nieuwe versie van lan manager bij.
Die drivers staan op de site van 3com wat raar aangegeven met versie 1.1 op de download pages, waarom dat is weet ik ook niet.

Het is ook inderdaad zo dat windows 2000 aangeeft dat ie continu een 11mbit verbinding heeft. Maar als je in LAN Manager onder die info knop kijkt dan zie je dat zodra de verbinding minder word hij terug shift naar 5.5 of 2 of 1 mbit.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook 1.0.2.25 en zal de nieuwe gaan downloaden!

Bedankt voor je post! Ik zal het resultaat hier posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 22:07:
Welke drivers versie gebruik je?? Ik had met de 1.0.2.25 drivers ook af en toe wat problemen. Toen geupgrade naar de 1.0.2.3000 drivers en die doen het naar mijn mening perfect. Er zit ook een nieuwe versie van lan manager bij.
Die drivers staan op de site van 3com wat raar aangegeven met versie 1.1 op de download pages, waarom dat is weet ik ook niet.

Het is ook inderdaad zo dat windows 2000 aangeeft dat ie continu een 11mbit verbinding heeft. Maar als je in LAN Manager onder die info knop kijkt dan zie je dat zodra de verbinding minder word hij terug shift naar 5.5 of 2 of 1 mbit.
Bedankt voor je goeie reply _/-\o_

Het heeft inderdaad geholpen, en heeft ook (bij mij dan) voor iig één bugfix
gezorgd! Bedankt! :)
Pagina: 1