Toon posts:

[Mandrake] opstarten van cdrom wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Mandrake versie 9.0 gedownload en wil deze installeren vanaf cdrom. Na het booten krijg ik een scherm waar ik enter moet doen om verder te gaan met installen, als ik dit doe blijft de monitor zwart (geen beeld, blijft wel actief) stopt de cdrom met spinnen en gaan de scroll lock en caps lock lampjes op het toetsenbord knipperen. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat er niet klopt?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

edit: laat maar...

Toevallig zelf gister Mandrake 9.0 geinstalleerd, maar vanaf 'doos' cd's. Check anders de FAQ op de Mandrake site, wat betreft bootcd-installeren.

edit2: maak anders een 3,5" bootdisk >> Uitleg bootdisk maken in Windows

[ Voor 207% gewijzigd door Remy op 21-03-2003 18:41 ]

LinkedIn
Instagram

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 18:36:
hIemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat er niet klopt?
standaard vraag :
Heb je de MD5SUM gecontrolleerd ?(Zie de NOS faq) ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net wel geinstalleerd via de text-mode. Krijg alleen geen internet toegang (met de juiste driver van nvidia) en ook mijn videokaart kent ie niet, dat zal wel het probleem zijn geweest met de install. Moet nog veel leren, maar ik denk dat ik er uiteindelijk wel kom (met een beetje hulp!)

Verwijderd

Zorg dat je de biosinstellingen goed hebt staan, anders moet je vaak inderdaad een textinstall doen; in de meeste gevallen zou je grafisch moeten kunnen installeren.
Oh ja, als je moeite hebt met de nvidia drivers (bij mij had ik dus geen grafische omgeving totdat ik de proprietary drivers had geinstalleerd), denk er dan aan dat je evt met ?lynx? (textbased webbrowser) ook de nodige info op het web zou kunnen vinden.