Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf RF remote maken van oud draadloos keyboard?

Pagina: 1
Acties:

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:13

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Zou dit mogelijk zijn?
Ik heb een oud draadloos keyboard en vroeg me af of ik wat met dat printje kan doen. Stel ik neem een oude remote en bouw dat printje in de remote en zorg dat de connector van de oude afstandsbediening past in de connector van de logitech print.
Zou dit dan werken?
Of hoef ik dat niet eens te proberen. Ok, ik weet dat als ik dan bijv op de 1 druk van de remote dat ik dan geen 1 op het scherm krijg, maar misschien wel een ander teken. Maar dan zou ik dat misschien kunnen aanpassen op een of andere manier. Het printje wat er in zit is zo klein dat het in een beetje afstandsbediening wel past.

Verwijderd

Proberen zou ik zeggen, dan moet je wel de ontvanger van dat keyboard gebruiken denk ik. Je kunt natuurlijk ook een andere ontvanger gebruiken, die je op dezelfde frequentie als het keyboard afstelt.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:13

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
ik zal het eens een keer proberen. ontvangerje gebruik ik wel iig. Heb het nu ff druk maar proberen zal ik.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik zou zeggen, zorg dat de control en schift toetsen van de ontvanger altijd zijn ingedrukt, en sluit dan gewoon wat tekens, maakt niet uit welke, aan op de knopjes van een remote. Eerst even uitzoeken hoe de keyboard knopjes logica in elkaar zit.

Je verstuurt dan altijd combinaties als [CTRL][SHIFT][Q], die je meestal nog niet in gebruik hebt. Je kan dan met een programma als Automate instellen wat de knopjes van je remote gaan doen. Van het versturen van een teken tot een complete macro voor handelingen binnen windows en alle applicaties.