Ik wil graag in mijn tabel een scrollbar neerzetten, zodat de tabel niet groter wordt dan een bepaalde grootte.. kan dit?
Verwijderd
Hangt af van het effect wat je wilt...wil je scrollbalken in je cellen, je rows, of de hele tabel?
je kunt ook een iframe in je tabel invoegen heb je automatish scrollbalken
what?
Ja. Misschien niet geheel cross-browser.Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 17:47:
Ik wil graag in mijn tabel een scrollbar neerzetten, zodat de tabel niet groter wordt dan een bepaalde grootte.. kan dit?
Samengevat de drie twee oplossingen:
1) Een layer, zet dus tussen de <td> en </td> een <div style="overflow:scroll"> en een </div>
2) zet tussen je <td> en </td> de code voor een iframe
Wat bedoel je hiermee? Je zet toch niets tussen de <tr> en de <td> of tussen de twee afsluitende tags hiervan? Natuurlijk wil hij in een cel scrollen.Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 18:18:
Hangt af van het effect wat je wilt...wil je scrollbalken in je cellen, je rows, of de hele tabel?
Of was je meer gericht op de CSS, om ipv. in elke cel een css neer te zetten, gewoon voor alle scrollende cellen één class te definiëren?
[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 21-03-2003 21:28 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<table border="2" cellpadding="3" cellspacing="0" bgcolor="#CCDDCC">
<tr>
<td>
<span style="position:relative; top:0px; left:0px; width:220px; height:120px;overflow-y:scroll;">
Blues is cool Blues is cool Blues is cool Blues is cool Blues is cool Blues is cool
Blues is cool Blues is cool Blues is cool Blues is cool Blues is cool Blues is cool
</span>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |
Verwijderd
Ik bedoel dat je met CSS je scrollbalk op verschillende plekken kan zetten. Je kunt de hele table fixed size houden en de overflow scrollen. Je kunt de cellen fixed houden, maar volgens mij ook rows (al heb ik dat nooit geprobeerd). Wat ook een erg mooi effect is is dat alleen de TBODY een overflow krijgt. Dan blijven de header- en footer cellen mooi staan, terwijl je scrolltDark Blue schreef op 21 maart 2003 @ 21:27:
Wat bedoel je hiermee? Je zet toch niets tussen de <tr> en de <td> of tussen de twee afsluitende tags hiervan? Natuurlijk wil hij in een cel scrollen.
Of was je meer gericht op de CSS, om ipv. in elke cel een css neer te zetten, gewoon voor alle scrollende cellen één class te definiëren?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| tbody {
height:200px;
overflow:auto;
}
<table>
<thead>
<tr>
<th>Header 1</th>
<th>Header 2</th>
<th>Header 3</th>
</tr>
</thead>
<tbody>
<tr>
<td>Data 1</td>
<td>Data 2</td>
<td>Data 3</td>
</tr>
<tr>
<td>Data 1</td>
<td>Data 2</td>
<td>Data 3</td>
</tr>
<tr>
<td>Data 1</td>
<td>Data 2</td>
<td>Data 3</td>
</tr>
</tbody>
</table> |
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 02:15:Blues is cool ...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 14:44 ]
Verwijderd
Dit topic gaat dicht wegens een gebrek aan inzet.
Meer uitleg
Meer uitleg
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 14:47 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()