[PHP+apache2] GET en POST

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-08 17:17
Ik heb sinds gisteren mijn webserver omgebouwd naar een apache 2 server met php (sapi). Maar nu kan ik geen waardes meer doorgeven met GET en POST.
Ik heb mijn hele httpd.conf en php.ini door gespit om te kijken of daar iets in staat maar ik kan niks vinden.
Heeft iemand ook maar enig idee hoe dit kan? Want ik kom er niet meer uit. Ik weet dat het kan want ik heb het ook op een andere webserver gezien en daar werkte het wel goed :?

LinkedIn - Collega worden?

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-08 17:17
Met $_GET en $_POST doen ze het nu wel.
Maar dat is toch raar want onder de cgi versie deden ze het wel. En dat was de zelfde versie van php(4.3.1).

Dus als ik het goed begrijp werkt bijvoorbeeld $string niet GET maar $_GET["string"] wel. Kan iemand mij ook vertellen hoe of waarom dit is? En hoe ik kan zorgen dat $string het weer wel gewoon doet, want ik heb weinig om al mijn scripts om te gaan bouwen.

[ Voor 23% gewijzigd door Evilbee op 21-03-2003 17:37 ]

LinkedIn - Collega worden?

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
php.ini >> register_globals=true

[ Voor 22% gewijzigd door beetle71 op 21-03-2003 17:42 ]

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Corigeer me als ik het fout heb.

$_GET, $_POST, $_SESSION enz zijn in het leven geroepen om superglobals te gaan vervangen.

Deze suppergelobals werden regelmatig misbruikt door hackers. In php.ini kan je deze supergelobals weer aanzetten. Maar hou er rekening mee dat de ondersteuning in de toekomst zal gaan vervallen.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Verwijderd

das voor de beveiliging...

stel je hebt een forum, en je hebt inlog-cookies:

set_cookie("$ingelogd","true");

als iemand dan een beveiligde pagina bekijkt, (test.php) dan kan die intypen: test.php?ingelogd=true.

Daarom wordt de bron van variabelen die van buitenaf komen bekeken.

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bitwizz schreef op 21 March 2003 @ 17:43:
Corigeer me als ik het fout heb.
ok B)
superglobals zijn juist de nieuwe variabelen $_GET en familie en niet de ouderwetse, onveilige variant.

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Sja... Die sticky is er niet voor niets, en verder is het manual werk.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.