Toon posts:

[Win98] Hoge CPU Usage wanneer idle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een verse instal gedaan van Win98se. Nu heb ik opeens dat wanneer ik helemaal niks doe, Winbar mij verteld dat ik rond de 30% CPU usage heb. ook als ik alle achtergrond progs uit zet. Dit lijkt me aan de vrij hoge kant? :?

Specs:
P2 MMX 400 @ 400
MSI 6119 v1.1 BX (nieuwste bios)
Dana Elec 256 SDram
Maxtor Diamond Plus 9 80 Gb

Het probleem leek erger te worden toen ik DMA aanzette wat op zich raar is want dan hoort CPU use toch af te nemen?

Programma's die gestart worden bij boot:
MSN
Incredimail
Winbar
Tweak UI

Is zo'n hoge CPU usage normaal als de processor idle is?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
wat neemt winbar zelf in?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Wat vertelt Windows98 je over de utilization?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ga eens naar www.sysinternals.com en download ProcessMonitor. Die geeft netjes aan welk process de CPU voor hoeveel % gebruikt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:23
Download het programma wintop. Het is freeware en verteld je welke services hoeveel %CPU innemen :).

Edit: wintop r0x0rs Processmonitor :P

[ Voor 18% gewijzigd door iets op 21-03-2003 17:05 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel. Ik ga nu meteen ff kijken...

Verwijderd

Topicstarter
Owkee... Dit is echt dom. WinTop geeft aan dat het 'proces' idle 97,9% CPU gebruikt. Met andere woorden dat mijn CPU maar 2,1% use heeft (Wat dus ongeveer overeen komt met wat ik in gedachte had). Het ligt dus aan Winbar...? Eén van de twee geeft in ieder geval een verkeerd beeld en ik denk toch Winbar. Raar want op mijn XP machine doet Winbar het prima...

btw. Dat WinTop is echt geweldig. Ziet er hetzelfde uit als Windows XP Task Manager!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 17:15 ]

Pagina: 1