Toon posts:

[XP] Naam achteraf nog te wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een redelijk domme fout gemaakt.
Windows op een nieuw gebouwd systeem geinstalleerd, maar de naam van de klant verkeerd getypt. Staat wel erg slordig...
Is dit achteraf nog te wijzigen? 'T is namelijk nogal een klus om Windows en alle programmatuur weer opnieuw te installeren. :/

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ja natuurlijk, je moet kijken in configuratiescherm bij gebruikersaccounts ;)

en als je de computernaam bedoelt, dan is het gewoon bij eigenschappen van 'deze computer' kijken en dan bij het tabblad computernaam.
veel suc6

IK WAS LEKKER EEEEERDER :P :P :P

[ Voor 16% gewijzigd door randje op 21-03-2003 16:37 ]

Verwijderd

Ja dit is te wijzigen. dit kun je in de groep gebruikers doen in het configuratiescherm.

Verwijderd

je hebt hier verschillende tweak programmaatjes voor.
meen dat het met tweakxp kan.
Ik heb hier ook een programma OEM Stamper,
waarmee je dus ook de naam enzo kan aanpassen.
met een beetje zoekwerk op google moet dit wel lukken.
suc6

Tenminste..ik neem aan dat je de naam waarop de windows is geregisteerd wilt wijzigen. waar dus staat : Geregisteerd op naam :

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 16:39 ]

Verwijderd

net te laat....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 16:37:
je hebt hier verschillende tweak programmaatjes voor.
meen dat het met tweakxp kan.
Ik heb hier ook een programma OEM Stamper,
waarmee je dus ook de naam enzo kan aanpassen.
met een beetje zoekwerk op google moet dit wel lukken.
suc6

Tenminste..ik neem aan dat je de naam waarop de windows is geregisteerd wilt wijzigen. waar dus staat : Geregisteerd op naam :
Die bedoel ik inderdaad... De gebruikeraccounts wist ik nog wel te vinden maar die zocht ik niet. :P
Ik zal ff zoeken. TweakXP ken ik wel dus dat zal geen probleem zijn.

Bedankt!

Verwijderd

anders kan ik je dat programma wel ff mailen ofzow
tis aan freeware..d8 ik..

Heb het nog even geprobeerd, en het programma werkt inderdaad goed.
en een programma is soms wat makkelijker voor some als in het register gaan zitten klooien.

hiermee zeg ik natuurlijk niet dat de Topic starter onervaren ofzo is.
dat zou ik niet weten.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 16:55 ]

Verwijderd

je kunt dat ook gewoon in het register doen!!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De ellende is dan wel dat in documents & settings map de "oude" naam blijft staan....

Ik zou een nieuwe (admin) gebruiker aanmaken (als die er nog niet is), daaronder inloggen en de andere (verkeerde) account verwijderen en een nieuwe (goede) account aanmaken...
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 16:37:
...
* RobIII moet beter lezen....

Kan idd gewoon in het register... ff zoeken...hebbes:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Registered Owner

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 21-03-2003 16:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Jep, jullie hebben het hier over de account naam. Als je echt de naam wilt veranderen van op wie zijn naam de computer staat geregistreerd moet je in het register zitten.. ff uit mijn hoofd is dat HK_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/CURRENTVERSION/En dan kijken bij Registred owner e.d.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
't is al opgelost :)

Alleen nog ff kijken of ie ook inderdaad die documenten mappen in oude staat laat staan...
Pagina: 1