Toon posts:

[VBS] troubleshooting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier met mijn handen in het haar.
We hebben een identiek testdomein aan produktiedomein.
Nu heb ik een kopie gemaakt van het aanlog script: logon.vbs.
Dit heb ik gecopieerd naar het testdomein en geactiveerd.

Het werkt dus niet. Ik heb alles nagelopen qua servernamen: whatever en ik heb alles aangepast.

Ik probeer nu pauzes in te lassen zodat ik op een of andere manier kan zien wat wel en wat niet uitgevoerd wordt in het script. Welke regel kan ik hiervoor gebruiken? pause ? wait ? halt ? want niets werkt 8)7

Hoe kan ik voor de rest iets aan troubleshooting doen op VBS scripten?

Verwijderd

Een truc is msgbox plaatsen met een melding op de plaatsen die je wilt meten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik een deel van de vraag opgelost: ik kwam de melding: wscipt.echo tegen.
hij geeft dan een box waar je OK moet klikken.

ik heb dit dus getest en hij loopt door het hele document. En toch wordt niet alles uitgevoerd.

Behoort vbs geen fout te geven als ie geen output kan doen?
Hij moet namelijk een en ander naar een logfile schrijven wat niet gebeurt.

Verwijderd

Weet je zeker dat die code wordt uitgevoerd? De truc is om op die plaatsen de msgbox te plaatsen, zodat je a: weet dat de code op dat punt beland is, b: de code freezed zodat je kunt kijken wat het resultaat is.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

moet dit topic niet naar programeertalen gekicked worden..heeft weinig met WOS te maken.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Move naar Software Algemeen, heeft meer met andere software te maken dan met windows speciek :).

mutsje, die soort dingen kun je melden met behulp van Topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) of in Schop een Modje, liever niet in het topic zelf ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Compubiter op 21-03-2003 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe plaats ik zo'n messagebox?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

msgbox("hoi") - of natuurlijk msgbox("woei " & variabelewaarde) - zie ook het eerste hoofdstukin een tutorial ;)

als het overal overheen gaat, wil je on error resume uitcommentariseren zodat ie niet doorgaat bij errors, maar een foutmeldig geeft :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik heb het geprobeerd en hij doorloopt het gehele script. Ik heb eens beter gezocht in de eventvwr en kwam idd een incorrecte servernaam tegen. Dit is aangepast en het werkt. Dank je voor de oplossingen.

Slotje
Pagina: 1