Pc tussen 2 pc's maakt netwerk slomer?

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 18:32
Hallo iedereen!

Ik had normaal 2 PC's aan elkaar via UTP cross. Nu heb ik een oudere pc ertussen gedaan en deze staat dag en nacht aan om internet te delen.
[SPEC'S]
PC1: Intel PIII 1 Ghz met Windows XP en Realtek 10/100 mbps
PC2: AMD Athlon XP 2100+ met Windows XP en onboard VIA 10/100 mbps
PC3: AMD K6/2 300 MHz (64 mb sdram) Windows XP en 1 Realtek, 1 Sweex 10/100mbps (naar PC1 en PC2) en een 3Com die naar Chello gaat. Op deze PC staan PC1 en 2 met elkaar in verbinding via de Netwerkbrug van XP.
[/SPEC'S]

Eerder toen ik geen pc ertussen had gingen FTP transfers ongeveer 3 mb/sec. Nu gaat het 800 - 900 kb/sec. Komt dit door Windows XP? Of misschien door kleine geheugen van PC3? (ik heb de lampjes al gecontroleerd en die staan op 100 mbps)

Graag hulp :/

Verwijderd

Het zal hoogstwaarschijnlijk liggen aan pc3, Maar normaal gesproken moet het bridgen met zo'n cpu geen probleem zijn. Wat is het cpu/geheugen gebruik op die machine als je een bestand heen en weer ftped?

Verwijderd

PC3 kan misschien net iets te weinig power hebben om 3 netwerkkaarten te bedienen. Realtek's zijn ook processor-slurpers. Als je al je netwerkkaarten in pc3 naar Intel of 3Com netwerkkaarten omzet zou het misschien verbeteren.

En Windows XP op 64 mb ram :-(. Kijk daar ook nog effe naar.

edit:
Ik zit weer niet opletten naar de Topicposter, maar alsnog ik denk dat 64 mb ram te weinig is. Misschien 1 netwerkkaart minder en dan een switch gebruiken om het verkeer te verdelen. Dus:

code:
1
2
Chello-----PC3------switch------------------PC1
                       |_____________PC2

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 16:46 ]