ac3 avi probleem

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 19:51
Ik heb een avi-bestandje met ac3-audio stream. Het afspelen ervan lukt niet zonder geluid. Daarom ben ik gaan zoeken op google.nl , gathering.tweakers.net , doom9.net . Ik heb alle codecs en players ervoor geprobeerd die ik hiermee vond, ac3filter en ac3-codec van doom9, nimo-codec pack enz, bsplayer met de codecs, andere vage ac3-codecs(lijken overigens allemaal dezelfde codec te zijn). Ik gebruik normaal windows mediaplayer 9 onder windows xp. Verder heb ik gekeken in virtualdub wat die zegt over de audio-stream zegt:
Sampling rate: 44100 hz
channels: 5(stereo)????????(5=stereo?)
sample precision : 0 bit
compression: unknown(tag 2000)
preload skew: 3340 samples (0.08s)
# frames: 15
min/avg/max/total frame size: 3340/3340/3340 (94k)

lijkt misschien weinig maar het is maar een sampletje van ongeveer 1-3 sec.

Verwijderd

Waar wil je die ac3 stream op afspelen?

• Scorpion1984
Gewoon op mijn spdif uit

Verwijderd

Heb je die spdif als actieve uitgang geselecteerd? Op mijn Audigy moet ik dat iig doen, anders komt er geen geluid uit :P

• Scorpion1984
Ja, met .vob gaat het gewoon. Met een avi zoekt hij naar de codec, mislukt, en speelt af zonder audio.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ten eerste moet je je geluidskaart settings goed hebben staan, zodat die spdif wel wordt gebruikt (bij m'n onboard realtek soundchippie, gigabyte mb, moet je dat in je settings iig opgeven, ook bij m'n oude dell specific sb live moest je dat ergens aangeven)

ten tweede in bplayer, moet je ook opgeven dat je je spdif-uit wilt gebruiken.

Bij mij werkt het dus, gewoon dolby digital geluid bij sommige divx-jes \o/

dus volgens mij heb je geen ac3 codecjes nodig als je je ac3 stream naar je spdif doorsluist. Die codecjes zorgen er volgens mij voor dat je die ac3 over je stereo pc-boxjes kunt beluisteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Quantor op 21-03-2003 16:14 ]

Verwijderd

Probeer het eens met een andere .avi met ac3 stream? Het kan ook zijn dat je avi niet kosher is, of er een vreemde codec voor nodig is die niet 1-2-3 te vinden is.

• Scorpion1984
Ik kan niet veel ac3-avitjes vinden, dit is de enigste die ik heb. spdif gewoon geselecteerd enzow, allerlei ac3-codec geinstalleerd, alleen doet niks, herkent niet dat hij die codec moet gebruiken.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer bsplayer (niet bplayer) eens, daar kun je dus opgeven of je je spdif wilt gebruiken!

• Scorpion1984
bsplayer heb ik al geprobeerd, (zie topic-start stukje)

Verwijderd

Scorpion1984 schreef op 21 March 2003 @ 16:15:
Ik kan niet veel ac3-avitjes vinden, dit is de enigste die ik heb. spdif gewoon geselecteerd enzow, allerlei ac3-codec geinstalleerd, alleen doet niks, herkent niet dat hij die codec moet gebruiken.
Daarom kan het zo zijn dat er een andere codec nodig is dan de standaard ac3 codec die je nu gebruikt.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 16:18 . Reden: typvaut ]

• Scorpion1984
Het probleem is dus dat hij de codec niet herkent die ervoor moet worden gebruikt, want hij zoekt gewoon direct naar een codec, vindt niks en speelt af zonder audio.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:35
probeer de ace mega codec pack eens... als ie dan niet werkt moet het toch zeker wel aan je avi of je geluidskaart oid liggen

• Scorpion1984
Waar haal ik die andere codecs dan vandaan, ik heb elke codec geprobeerd die ik kan vinden. En die tag 2000 heb ik vaker gezien bij het zoeken, dan zou tag 2000 gewoon standaard ac3-codec nodig hebben.

• Scorpion1984
AVitje is gemaakt volgens de doom9.net audio guide, dus zou goed moeten zijn. En mijn audigy is uitgebreid getest op elke stream soort, ligt het dus niet aan.
ace mega codec pack net geprobeerd, nog steeds geen resultaat, gaat gewoon verder met zoeken naar codecs

• Scorpion1984
Heeft er dan toevallig iemand een klein avitje, waarvan hij na een test door afspelen zeker weet dat hij correct is?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:40
ik had precies het zelfde probleem. Ik heb het probleem wel gewoon kunnen oplossen met de search. Je moet de nimocodec hebben. Als je een beetje thuis ben in het divx gebeuren kan je de full versie nemen maar ik heb gewoon lekker de lite versie geinstalled.
Voor ondertitels moet je BS player gebruiken.

Ik heb nimolitepack1.0. kan je van een site downloaden waar je ook de divx bundle kan halen.

• Scorpion1984
Rody schreef op 21 March 2003 @ 18:27:
ik had precies het zelfde probleem. Ik heb het probleem wel gewoon kunnen oplossen met de search. Je moet de nimocodec hebben. Als je een beetje thuis ben in het divx gebeuren kan je de full versie nemen maar ik heb gewoon lekker de lite versie geinstalled.
Voor ondertitels moet je BS player gebruiken.

Ik heb nimolitepack1.0. kan je van een site downloaden waar je ook de divx bundle kan halen.
Sorry hoor, maar heb je wel gelezen wat ik heb gezegd, die heb ik ook al geprobeerd.

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Probeer eens :

van http://sourceforge.net/projects/ac3filter/

de

http://prdownloads.source...filter_0_66b.exe?download

Werkt bij mij prima voor AC3 sound ...

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Scorpion1984
Alsjeblieft, lees eerst wat ik WEL al heb gedaan, ac3filter staat ook al op het lijstje van de codecs die ik heb geprobeerd.

• Scorpion1984
Kan iemand dan mijn avitje teste: http://members.chello.nl/r.linde/ac3.avi

• Optical
Scorpion1984 schreef op 21 March 2003 @ 20:01:
[...]

Alsjeblieft, lees eerst wat ik WEL al heb gedaan, ac3filter staat ook al op het lijstje van de codecs die ik heb geprobeerd.
sorry hoor probeer alleen te helpen

ik denk dat je avi gewoon niet goed is ... prutser :P

[edit]

ff serieus

volgens mij doet ie t bij mij wel -> ik heb alleen ac3 filter geinstalleerd

'rechts achter' of zo iets hoor ik

dus ik denk dat je t ergns anders moet zoeken

[ Voor 26% gewijzigd door Optical op 21-03-2003 20:43 ]

• Scorpion1984
Ja sorry maar ik was een beetje gefrustreerd omdat ik alleen maar oplossing kreeg die ik al had genoemd in mijn start-commentaar.
Ja klopt, als het goed is hoor je rechts achter de rechtsachter, ik heb ook ac3 filter geinstalleerd, nooit gebruikt, maar nou wou ik ut proberen, maar het werkt niet voor mij.
Ofja ik snap niet helemaal hoe het werkt, ik heb het geinstalleerd, ingesteld via spdif, en toen avitje geopend in windows mediaplayer 9. Moet ik dan nog iets anders doen(de .bat bestanden hoeven niet uitgevoerd worden onder winxp heb ik begrepen)?

[ Voor 53% gewijzigd door Scorpion1984 op 21-03-2003 21:02 ]

Verwijderd

Ik heb een codecpack geinstalleerd, daar zal dus de juiste codec in zitten.
Gewoon af te spelen in mediaplayer verder is alles standaard ingesteld.

Ik hoor ook rechts achter : Rechts achter.

ACE Mega CoDecS Pack
http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 21:04 ]

• Scorpion1984
Heb ik gebruikt, doet ook niks.
ik gebruik windows media player 9 als player, welke gebruiken jullie? Misschien ligt het aan windows media player 9

[ Voor 24% gewijzigd door Scorpion1984 op 21-03-2003 21:08 ]

Verwijderd

Ik heb : 8.00.00.4477

• Optical
Hmm ik zou niet weten wat je nog anders moet instellen

Ik heb hier gewoon ac filter geinstalleerd , en het avi-tje speel ik af met WMP 7

voor de rest kan ik hier weinig testen want dr zit geen spdif op mn laptop waar ik nu achter zit lig.

en heb op mn gewone pc ook niks aangesloten op de spdif

dus misschien dat iemand anders nog iets weet

• Scorpion1984
Mijn spdif werkt wel, maar bij mij gaat hij in mediaplayer zoeken naar een codec, en speelt gewoon af zonder geluid. ook niet met al die codecs geinstalleerd.
oftewel hij herkent niet de codec die erbij hoort, heel raar :(

[ Voor 19% gewijzigd door Scorpion1984 op 21-03-2003 22:02 ]

• Scorpion1984
Ok, als ik normaal een vob afspeel naar spdif doet hij het gewoon goed, als ik dit avitje afspeel met spdif gaat de media player naar een codec zoeken, maar als ik hem op 3/2 speaker zet speelt media player hem gewoon af.(3/2 speakers en spdif is een instelling van ac3filter)

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 05:35
ik heb ook geen geluid.
Zal wel aan het Avi'tje liggen download/maak hem opnieuw

Burp

Verwijderd

mediaplayer 7.1 misschien? en misschien heb je dees ook al geprobeert maar ik zeg t maar ff: tsunami filterpack

• Scorpion1984
filter klopte, avitje ook, alleen de decoder van het avitje is nog niet honderprocent goed, kwam ik achter na nog eens extra zoeken op de website op sourceforge.net
Pagina: 1