[usb-pci] Kapt tijdens installatie ermee

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb een pc onder staan, met een mamaplankje met Socket 7. Er staat AGP-ALI op, maar verder heb ik geen merk/serienummer kunnen vinden. Hierop is een AMD K6-2 geprikt met 400MHz. Er is een onboard usb ondersteuning, maar kan nergens het poortje op het mobo vinden.
Omdat mijn papage zo slim was om een USB printer te kopen (jah, die van de Aldi) moest er een PCI-USB kaartje ingezet worden. Dit is een sitecom kaartje geworden met USB1, omdat ik USB 2 niet nodig heb. Deze is plug & play, dus de installatie zou vlekkeloos moeten verlopen. Echter als ik de pc met Win98 SE opstart komt hij met de melding dat hij het kaarte heeft gevonden (alles klopt, serienr enz.) dan vraagt ie om de cd. Als ik die er dan in heb gedaan, en installeer kapt hij er in een keer mee, en vertoont geen enkele reactie meer. Freeze dus.
Nu heb ik hem ook in Windows (als hij al opgestart is) proberen te installeren, en daar vertoont ie het zelfde probleem. Daar blijft hij ook na het copieëren van de drivers hangen.
Eerst d8 ik dat het een apparaat conflict kon zijn, dus heb ik verschillende pci combo's gebruikt. Ik heb namelijk 3 ISA 3 PCI en 1 AGP. In de AGP zit niets. In de 1e PCI zit een S3 1MB videokaartje, in de 2e zit een Creative SB 128pci, en in de laatste zit dan de Sitecom USB. Ik heb deze ook in andere volgordes, of alleen de vid en usb kaart gehad, maar dit maakte geen verschil.
In het bios heb ik een onboard USB support gevonden, en deze heb ik ook aan en uit gehad, met geen resultaat.

Zou iemand weten wat nu het probleem is, en waarom de computer freezed als ik hem probeer te installeren? En zou Win2000 uitkomst kunnen bieden?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:28

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb al eens eerder een topic gehad over dit moederbord. Ik heb twee van deze borden. het type is dus AGP-ALI en de farikant is BravoBaby, tegenwoordig REDFOX technologies. Er zit op dit board inderdaad onboard USB. Er zit namelijk een connectortje op de moederplank. Probeer eens bij de computerleverancier of ze daar een UBS-bracket hebben die je kunt gebruiken.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Die freeze is denkik een konflict met andere hardware, probeer eens alles wat je niet aan MOET hebben via deze computer hardware, eens via de eigenschappen uit te schakelen, en dan nog eens opnieuw te instaleren, t is wel een werk, maar de enigse manier dinkik.
Ik had zo`n probleem met een 5 poorts usb 2.0 pci kaart, die had last met m`n tvkaart, toen kon Nero geen cdrom meer vinden, terwijl ie wel in de verkenner te vinden was, als ik toen de usb uitschakelde in de hardware, was er nix meer aan de hand.

Verwijderd

ofwel is de cd gewoon brak?

probeer es een driver van de site van de producent te downloaden en die te installen

• bgever
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 20:17:
ofwel is de cd gewoon brak?

probeer es een driver van de site van de producent te downloaden en die te installen
Zit geen CD bij, ofwel zoals ik al zei Plug & Play ;) (kijk maar eens in de help wat het is)
En aan mijn cd zal het niet liggen, want ik heb het zelfs met twee cd's geprobeerd. Was zelf ook al op het idee gekomen.

Tjah, het enigste wat ik nog kan proberen is de ISA netwerkkaart uitschakelen (niet dat ik die ooit probeer).

Ik heb alleen nog niet dat onboard USB connectortje kunnen vinden, maar ik zal eens kijken of er op inet pics of nog manuals van dit tochwel bejaarde mobo te vinden zijn :)

• bgever
mentalmadnizz schreef op 21 March 2003 @ 19:36:
het type is dus AGP-ALI en de farikant is BravoBaby, tegenwoordig REDFOX technologies. Er zit op dit board inderdaad onboard USB.
Grmbl, BravoBaby heeft niet de gewenste zoekresultaten op google, en www.redfox-online.com is een beetje uit de lucht. Wat een kwaliteit sites :S.
Nouja, ik zal eens kijken of ik een USB-bracket kan vinden die hier op past.

• bgever
Ik heb vandaag een USB bracket gehaalt, (nat. heb ik eerst 2 uur zitten te verkloten met onnozel tweak werk) waarna het systeem meteen werkte :)
Heb maar gelijk ff een nieuwe CD-RW gekocht, en alles werkt soepeltjes. De printer werkt super, en werkt mega gemakkelijk. Nu nog de 2GB HD upgraden en onze office pc is helemaal up-to-date :)
Thnx voor de tips mensen ;)
Pagina: 1