Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 LCD's in parralelaansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Quantom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 16:30
ik voeg me gewwon het volgende af,
als je 2 LCD's aansluit op je paralelle poort, gewoon in paralel bedoel ik, zie je dan op beide lcd's het zelfde beeld ?, of werkt dit gewoon niet,

thx

Verwijderd

Volgens mij zou dat moeten werken. Alleen het uitlezen van de LCD schermpjes zal waarschijnlijk niet gaan.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
als je gelijke lcd's hebt wel!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Quantom
? Alleen het uitlezen van de LCD schermpjes zal waarschijnlijk niet gaan. ?
dont get it

als het werkt ?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
@ Search: [rml][ LCD] 2 / Meerdere LCD's tegelijk (parallel schak)[/rml]

In theorie is het wel mogelijk :) maar denk niet dat iemand het ooit heeft gedaan.

En wat AvOn al zei: Je moet wel 2 gelijke LCD's hebben ;)
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:40:
Volgens mij zou dat moeten werken. Alleen het uitlezen van de LCD schermpjes zal waarschijnlijk niet gaan.
:? Wat bedoel je met uit lezen?

[ Voor 35% gewijzigd door MaNDaRK op 21-03-2003 15:45 ]

Verwijderd

Als je 'n beetje creatief kan programmeren kan je ook nog 2 verschillende displays gebruiken en elk nog apart aansturen..

Verwijderd

Je kunt gegevens van LPT naar LCD schrijven, en je kunt het geheugen van het LCD uitlezen naar de LPT. Volgens mij kun je dan uitlezen welke speciale karakters erin geprogrammeerd zijn (weet ik niet zeker). Dat laatste zal misschien niet werken, want als de PC een karakter wil uitlezen van het LCD zullen beide LCD's reageren (met wellicht verschillende data).

edit:

Ik heb met het uilezen van zo'n ding geen enkele ervaring maar iedere standaard controller heeft een lijn Read/Write

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 15:50 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:49:
edit:
Ik heb met het uilezen van zo'n ding geen enkele ervaring maar iedere standaard controller heeft een lijn Read/Write
Niet dat het gemiddelde LCD prog. dingen van het LCD uitleest, maar toch ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Jawel hoor, zeker wel! De meeste programma's lezen de alternatieve tekenset van het LCD af!

Verwijderd

Geloof me , meeste lcd progs doen dat echt niet hoor.

Verwijderd

Je zou ook met een schemaatje via een extra pin kunnen selecteren naar welke lcd het commando moet... Das pas 1337 :P

Verwijderd

hoe denk je dat 'n 4x40 (met 2 controllers werkt?) kwestie van de enable van de juiste controller schakelen en je kan prima 2 totaal verschillende displays aansturen op 1 lpt port..

Verwijderd

Ben niet zo'n elektrokereltje, maar ik zou, met de weinige kennis die ik ervan heb, zeggen dat het wel kan.

Verwijderd

Misschien een verkeerde gok, maar:

zou je LCD's niet kunnen multiplexen zoals je kunt met 7-segment displays?

Bv met een extra clocksignaal: bij '1' de data voor LCD 1 op de datalijnen en bij een '0' de data voor LCD 2 op de datalijnen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Is het niet makkelijker om een 2-de lpt-tje d'r in te pluggen.
Heb een oud isa kaartje d'r in gedrukt, en zo stuur ik beide lcd's aan.

And The Only One

• Quantom
ja, maar hier wil ik op beide lcd's beide de zelfde tekst zetten hé, volgens mij zou dit wel gaan denk ik, ik ga het gewoon proberen, we zien wel

• Creepy

Creepy

DenRobbe schreef op 23 March 2003 @ 23:12:
ja, maar hier wil ik op beide lcd's beide de zelfde tekst zetten hé, volgens mij zou dit wel gaan denk ik, ik ga het gewoon proberen, we zien wel
Dan gewoon dubbel aansluiten en gaan :)
Echt, uitlezen van LCD's gebeurt echt bijna nooit..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Creepy schreef op 24 March 2003 @ 08:25:
[...]

Dan gewoon dubbel aansluiten en gaan :)
Echt, uitlezen van LCD's gebeurt echt bijna nooit..
Ik snap eerlijk gezegd het nut ervan ook niet... je weet toch zelf wel wat je erop hebt gezet? 8)7

• Creepy

Creepy

DRAFTER86 schreef op 24 March 2003 @ 09:12:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd het nut ervan ook niet... je weet toch zelf wel wat je erop hebt gezet? 8)7
Er valt meer uit te lezen dan alleen wat er al op het LCD staat hoor.
Eén van de handige opties is om te zien of het LCD nog bezig is met het laatst gegeven commando (de busy flag checken dus). Maar zelfs dit doet haast niemand omdat dat niet erg makkelijk gaat via de parallele poort. Ook dingen zoals de custom karakters die in het LCD zijn gezet zijn uit te lezen.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
ik heb hier 2 identieke lcd's. In de loop van deze week heb ik denk ik wel tijd om te proberen of het werkt, dat paralel sluiten van 2 lcd's

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

koel dit was ik dus ook van plan :)
nu hopen dat het jouw lukt dan kan ik het ook doen met me lcd's van deze ia [rml][ IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller *afhandeling*[/rml]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Als je de tekenset wil uitlezen van die lcd's, die is bij identieke lcd's dan toch hetzelfde? dan sluit je het read draadje maar op 1 lcd aan ipv 2... als je dan vraagt om uit te lezen gaan ze allebij sturen, maar ontvang je het dus maar van 1 (zodat je niet 2 signalen door elkaar krijgt). Ze sturen toch dezelfde data dus boeit het niet dat je er 1 niet uitleest :)
Alleen die 'busyflag' kan dan je dan dus niet lezen maar ik begrijp dat dat toch al heel niet vaak gebeurd.

trws, die lcds van die 8*24 actie zijn serieel, niet parallel! (je kan ze natuurlijk wel allebij tegelijk aansluiten :) alleen de poort en het aantal draadjes verschilt nogal ;))

met een hamer past alles

• Creepy

Creepy

Punksmurf schreef op 24 March 2003 @ 12:26:
Als je de tekenset wil uitlezen van die lcd's, die is bij identieke lcd's dan toch hetzelfde? dan sluit je het read draadje maar op 1 lcd aan ipv 2... als je dan vraagt om uit te lezen gaan ze allebij sturen, maar ontvang je het dus maar van 1 (zodat je niet 2 signalen door elkaar krijgt). Ze sturen toch dezelfde data dus boeit het niet dat je er 1 niet uitleest :)
Alleen die 'busyflag' kan dan je dan dus niet lezen maar ik begrijp dat dat toch al heel niet vaak gebeurd.

trws, die lcds van die 8*24 actie zijn serieel, niet parallel! (je kan ze natuurlijk wel allebij tegelijk aansluiten :) alleen de poort en het aantal draadjes verschilt nogal ;))
LCDInf, LCD studio, LCDProc en naar ik dacht Smartie (om er maar een paar te noemen) doen het in elk geval niet.

Pagina: 1