Adobe Photoshop en slechte lijn tekening

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
(jarig!)
Weet iemand hoe je een slechte ingescande lijntekening weer strak kan maken, sharpen werkt niet op een lijntekening (bij mij teminste). Het gaat erom dat een schuine lijn dat nu op een trappetje werkt weer een schuine lijn word.

PS het bestand is origineel een tiff bestand dat ingescand is.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik ben ook geinteresseerd in dit antwoord; werk zelf altijd met poster edges, maar da's niet de beste manier en werkt lang niet goed genoeg!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 17:58
Juist lichtjes blurren i.p.v. Sharpen.

Als het nu een trappetje is en je gaat sharpen wordt het trappetje-effect alleen maar versterkt.

Als je het echt perfect wilt hebben de hele lijntekening inladen en overtrekken in Illustrator.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

neem aan dat hij niet slecht is ingescanned maar op een lage resolutie, je kan hem tracen mbv bv CorelTrace, zo maak je er vectoren van en die kun je oneinig vergroten zonder verlies

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

'sharpen' is slecht en lelijk, gebruik daarvoor altijd 'unsharp mask' die betere controle-mogelijkheden biedt.

let er verder op dat je modus niet op bitmap staat, maar minstens op greyscale

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen