Toon posts:

[Keyboard] Onzichtbaar op Asus A7V8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe computeronderdelen binnengekregen. O.a. nieuw moederbord, kast, alles eigenlijk. Waaronder ook een Asus A7V8X en een no-name toetsenbord. Tijdens het booten ziet hij het toetsenbord niet (gewoon PS/2). Ik heb het even getest, en op een andere computer deed het toetsenbord het wel. Ook een ander toetsenbord doet het niet.

Ik kan niet eens in het BIOS komen, omdat "Del" het niet doet. Ik heb het BIOS gereset, maar dit helpt ook niets. Heeft iemand ervaring met dit probleem, of heeft een oplossing? (Een USB toetsenbord heb ik niet, en die kosten ook nog eens 25 euro o.i.d. Ik ken niemand die er één heeft, anders had ik er wel even één kunnen lenen)

Dit zijn de specs:

Asus A7V8X
AOpen H500A miditower
Std. 350W voeding
2x Maxtor 80GB 8MB cache RAID0
GF4 Ti-4200 128MB

PS: hij geeft bij het POSTen geen message dat het keyboard niet is aangesloten.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je al een USB-keyboard geprobeerd? Dan kun je iig eens proberen om in het BIOS setup te komen.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 21 March 2003 @ 15:33:
Heb je al een USB-keyboard geprobeerd? Dan kun je iig eens proberen om in het BIOS setup te komen.
Hehe, zoals ik al zei, ik ken niemand die er één heeft, en om nu meteen 25 euro voor zo'n keyboard uit te geven... voor hetzelfde geld is het een hele makkelijke oplossing. Ik kan altijd nog als uiterste redmiddel een USB keyboard kopen, maar eerst probeer ik het zelf op te lossen.

Ik had nog naar wat topics gesearched, maar er zijn geen oplossingen o.i.d. aangedragen daarin.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Werkt het toetsenbord wel gewoon in Windows, of in DOS? Anders kan het zijn dat er toch iets mis is met je PS/2 poort. Het gaat er eigenlijk om of hij in Windows werkt, werkt hij daarin wel (desnoods test je even met de Win2k/XP/ME-setup) maar niet in DOS ligt er waarschijnlijk iets mis met je legacy support (zodat het ook zonder extra drivers werkt).
--MeAngry-- schreef op 21 March 2003 @ 15:33:
De topicstarter geeft al aan dat hij geen USB toetsenbord heeft in zijn openingspost. :o

[ Voor 23% gewijzigd door Laurent op 21-03-2003 15:39 . Reden: 1 minuut te laat. :+ ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Oeps sorry, beetje blind :+ Zit er bij je toetsenbord ook niet zo'n convertorblokje van USB -> PS/2? Bij de recente logitech TB's is dit namelijk wel het geval. Overigens is het toch stom dat het TB het niet meteen doet. Wat je eens moet controleren is of de keylock pinnetjes op het mobo geen sluiting maken, hierdoor wordt het toetsenbord namelijk geblokkeerd.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Werkt het toetsenbord wel gewoon in Windows, of in DOS? Anders kan het zijn dat er toch iets mis is met je PS/2 poort. Het gaat er eigenlijk om of hij in Windows werkt, werkt hij daarin wel (desnoods test je even met de Win2k/XP/ME-setup) maar niet in DOS ligt er waarschijnlijk iets mis met legacy support (zodat het ook zonder extra drivers werkt).
Het werkt al niet in het BIOS. Dit duidt volgens mij op een serieus hardware-probleem. Is de poort misschien defect? Ik heb al wel wat jumpers gezien, die bepalen of je met een USB- of een PS/2 keyboard je computer op kunt starten (dus met 1 toetsaanslag je computer kunt opstarten). Dit heeft toch niks met mijn probleem van doen?

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Heb je niet toevallig je muis en keyboard stekkertjes verwisseld? Is allebei ps/2.

Klinkt misschien stom maar een kennis van me had dat laatst, en het kreng wilden dan natuurlijk niks doen :P

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Kijk ff of de jumpers op het toetsenbord goed staan.

ik had een A7M266D van asus en
daar stond in het boekje en op het mobo dat
een connector voor de aansluiting van de HDDled was
bleek later de keyboardlock te zijn

Misschien is er bij jou ook z'n fout in geslopen.

Toevoeging:
Zomaar een idee, haal de resetsw ook eens los.

[ Voor 12% gewijzigd door SimplyMe op 21-03-2003 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip, maar helaas werkt het ook niet. Alle connectoren losgehaald behalve powersw en reset. Werkt niet... (zucht)

Verwijderd

Topicstarter
EEN oplossing!!! een USB toetsenbord werkt gewoon (zoals jullie al eerder zeiden)... was vergeten dat ik die op voorraad had. Eind goed al goed.
Pagina: 1