• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:45

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hallo,

ik heb hier 2 modellen digicams liggen van sony .. de p9 en de cybershot dsc s70. met beide modellen heb ik het volgende. als ik een foto wil maken van een aktie moment dan duurt het een paar seconden voordat ik kan doordrukken om een foto te maken... is dat iets "sony's? of is dat een instelling? en heeft dat een naam? reactiesnelheid? want ik vind dat toch wel een nadeel.

Ik zou het doen!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Waarschijnlijk moeten de camera's eerst scherpstellen. Je kan bijvoorbeeld van te voren ergens op scherp stellen van dezelfde afstand, de knop half ingedrukt houden, en als de actie er is doordrukken. Ik neem aan dat dat bij de sony camera's ook zo werkt.

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat je even moet wachten na half indrukken (scherpstellen) indien je wil dat de autofocus hem goed scherp stelt.
Wil je snel een shot maken kan je ook meteen de ontspanknop doordrukken, het gevolg kan zijn dat de foto niet altijd dan helemaal scherp is, maar je hoeft dan niet 3 sec ofzo te wachten. (zelf in bezit van Sony S75)

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
PuCK schreef op 21 March 2003 @ 15:32:
Waarschijnlijk moeten de camera's eerst scherpstellen. Je kan bijvoorbeeld van te voren ergens op scherp stellen van dezelfde afstand, de knop half ingedrukt houden, en als de actie er is doordrukken. Ik neem aan dat dat bij de sony camera's ook zo werkt.
ja klopt maar een "actie" foto zit er dan niet in want dan is de actie al voorbij :( is dat iets wat elke digicam heeft dan ?

Ik zou het doen!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Niet elke digicam. Ik heb zelf sinds 2 weken een Sony DSC F-717 (niet de minste :P) en de lag valt heel erg mee, op z'n ergst een halve sec. In actie shots is dat veel. Lag kan je voorkomen door handmatig in te stellen, of scenery, waardoor dingen als belichting, aperture e.d. al zijn vastgesteld. Als je dan ook nog es je schietknop :P half indrukt, zodat ie alvast focust, hoef je alleen nog maar verder te 'snappen', dit kost vaak minder dan 0,3 sec :)

edit: als die lag toch een probleem is, dan is een digicam met vaste lens/focus misschien een idee. Die hebben ècht nagenoeg geen lag.

edit2: reactie op de 1e post van de TS: dit heet dus officieel niet reactiesnelheid, maar shutter lag ;) ...vrij vertaald sluitervertraging B)

ik blijf editten zo :P

[ Voor 33% gewijzigd door Remy op 21-03-2003 15:44 ]

LinkedIn
Instagram

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Ja want elke camera moet scherp stellen. Al is het wel zo dat de ene camera daar sneller in is dan de andere.

Maar zoals ik al zei, de beste oplossing is van tevoren focussen op iets wat ong. dezelfde afstand heeft.

Arrived anxious, left bored

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

rammes schreef op 21 March 2003 @ 15:37:
[...]

ja klopt maar een "actie" foto zit er dan niet in want dan is de actie al voorbij :( is dat iets wat elke digicam heeft dan ?
Bijna elke digicam heeft het. Casio claimt bij nieuwe toestellen dat de tijd tussen drukken en maken nog maar 0,01 sec zou zijn. En dit zou de tijd zijn inclusief! scherpstellen.
Want ook een Sony maakt na scherpstellen/half indrukken, bij doordrukken direct de foto.

Of de claim van Casio waar is weet ik nog niet.

Verwijderd

rammes schreef op 21 March 2003 @ 15:37:
[...]

Hmm, ik heb het zojuist even getest en ik merk dat als er genoeg licht is dat hij dan meteen het plaatje schiet. Als het donkerder is wil het soms nog wel even duren voordat ie schiet, of komen er 3 flitsen achter elkaar. Ik merk wel dat bij sommige camera's het wel heel lastig foto's maken is. Iemand heeft een camera van over de 800 Euro, maar om fatsoenlijk een foto te kunnen maken moet je toch wel een statief kopen denk ik :| 2 keer drukken en dan wil het nog niet eens helemaal...

Ben toch blij dan met die van mij. (HP 320 :) )

Verwijderd

Ik meen dat Sony's dat inderdaad erg veel hadden, een lag tot een seconde.
En een Delay is inherent aan alle digitale camera's, alleen de een heeft er meer last van dan de ander ('t is dus een erg goed factor om rekening mee te houden)

In de C'T stond dat een Canon G2 de laagste had (oude test) met 0.33 seconden delay, maar ik weet inmiddels niet wat een Canon G3 heeft als delay, 't zou wel minder kunnen zijn.

De Sony 717 (die grote lens model 2) is volgens mij ook de eerste Sony die nietzoveel last van een 'lag' heeft.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 22:21
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 16:25:
De Sony 717 (die grote lens model 2) is volgens mij ook de eerste Sony die nietzoveel last van een 'lag' heeft.
(grote lens model 4) eigenlijk...:

F505, F505V, F707 en nu de F717. Ik ben heerlijk tevreden met mijn F707, ondanks die "iets" langere lag.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

PuCK schreef op 21 March 2003 @ 15:41:
Ja want elke camera moet scherp stellen. Al is het wel zo dat de ene camera daar sneller in is dan de andere.

Maar zoals ik al zei, de beste oplossing is van tevoren focussen op iets wat ong. dezelfde afstand heeft.
Nee, niet elke cam hoeft scherp te stellen. Er zijn ook cams die constant blijven scherpstellen, dus daar heb je geen lag....

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

op imaging-resource staan tests waarbij ook diverse timings gemeten worden:

Sony P9
Sony s70
Sony F717

www.jurgroessen.nl

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 01:24:
[...]

Nee, niet elke cam hoeft scherp te stellen. Er zijn ook cams die constant blijven scherpstellen, dus daar heb je geen lag....
welke dan ??

Ik zou het doen!

Pagina: 1