Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]Fan's op 7v/12v(/uit), maar nu de voeding nog

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Beste mensen,

Het plan is dus duidelijk: ik wil m'n fan's op 7V gaan laten draaien, aangezien ik zo stilletjes aan de stilte van m'n laptop ga prefereren boven de straaljagergeluiden van m'n desktop.
Ik heb schema's, ik heb how-to's, ik weet welke draadjes hoe en wat en waar, dus dat is allemaal het probleem niet.
Punt is de voedingsfan. Ik heb nog nooit een voeding opengehad. Ik weet dus niet hoe die fan aangesloten is (stekker of vastgesoldeerd), hoe lang de draadjes zijn, etc.
Nu kan ik zelf ook wel verzinnen dat dat merk en misschien zelfs versie/revisie gebonden is.
Omdat er dus geen fatsoenlijk antwoord van jullie verwacht kan worden ga ik gewoon dat ding eens opendraaien en zien what's inside.

Maar:
Wat zijn de do's en don't's bij het openschroeven van een voeding? (lading condensatoren en dat soort ongein, ik wil niet graag een klap stoom door m'n reet :P)
En kan ik ongestrafd die draadjes dmv een kroonsteentje ofzo doorlussen naar de binnenkant van de kast? Ik wil namelijk op de voorkant schakelaartjes waar ik de reut mee kan regelen.

Edit: na nog een poosje met de search te spelen heb ik ondertussen het antwoord gevonden. Deze mag dicht, excuses voor het ongemak...

[ Voor 10% gewijzigd door bart1234 op 21-03-2003 15:41 ]

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:52
Ik heb me voeding al meerdere keren opengehad, maar ik had helemaal niet gedacht aan die dingen. Maar ik denk dat als je voorzichtig bent en niks anders aanraakt dan het draadje van je fan dat het dan prima is. En bij mijn voeding is het gewoon zon standaard fan-stekkertje als ook op je mobo zit. Ik denk dat bij alle voedingen dat wel zo is, want je moet de fan kunnen vervangen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:28
Nog één tip van mij :X :

Als je in je voeding gaat rommelen, trek de stekker er dan uit. Dus niet de voeding uit zetten en de stekker erin laten.

Dat doet namelijk pijn :X :(

tvw

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
ShotGun schreef op 21 March 2003 @ 17:40:
Nog één tip van mij :X :

Als je in je voeding gaat rommelen, trek de stekker er dan uit. Dus niet de voeding uit zetten en de stekker erin laten.

Dat doet namelijk pijn :X :(
Oh really, d'yah think? :P

Ennieweejs, ik het 't voor elkaar gekregen allemaal. Bij mijn voeding zaten de (weliswaar mooi lange) draadjes gewoon op een pcb'tje gesoldeerd. Mjah daar heb ik dus even fijn de tang op gezet }) , wel zo dat ik het in geval van nood weer terug vast kan solderen natuurlijk.

In iedergeval bedankt voor de moeite jongens :)

Verwijderd

Ok..al gevonden :) En naar CME :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 13:54 ]

Dit topic is gesloten.