Toon posts:

[WLAN] PCMCIA problemen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude laptop staan (een Acer Extensa 355), waarmee ik wil kunnen wlannen. Probleem is alleen dat ik nu 2 kaartjes heb geprobeerd (eentje van Benq en eentje van No Wires Needed (1148)), maar ik dit niet aan het werk krijg. Ik heb dit zowel geprobeerd onder Linux als onder Windows 98.

In Windows 98 is het resultaat vrij duidelijk, kaart gaat erin, leuk geluidje en bij de PCMCIA tools staat alleen een "-", meer niet. Ook krijg ik geen Plug&Play actie te zien en zoeken naar hardware levert ook niets op.

Onder Linux is het een ander verhaal, want daar krijg ik mbv cardctl ident wel te zien om welke kaart het gaat en met de Benq werden ook de modules geladen (die ik had gecompileerd aan de hand van hun aanwijzingen, te vinden op hun website), maar ik kreeg daarna een hoop foutmeldingen waaronder een VCC error. Helaas heb ik dit kaartje niet meer, anders had ik de complete foutmelding gepost. Met de No Wires Needed kaart loopt de laptop onder Linux gewoon vast, totdat ik deze erweer uithaal. Ik krijg echter dan wel netjes te zien wat voor kaartje het is.

Zover ik weet is het PCMCIA slot niet stuk, aangezien ik 2 gewone netwerkkaartjes heb geprobeerd en deze wel naar behoren werken.

Dus de vragen zijn:
Wat is hier aan de hand?
Zijn er kaartjes die wel werken (ook onder Linux) en zo ja, waar koop ik die?