Nog een probleem
:
Ik heb dus ff tijdelijk een scsi hp-netraid met een 20 gig(dat gaat dan hopelijk zonder moeite op een ide van 120 gig over 2 weken).
Een soortgelijk probleem vond ik hier:
Linux booten vanaf i2o device
Maar daar kan ik helaas geen oplossing in vinden, want dit is de HP Netraid 1Si controller, ik krijg dus dit bericht bij het booten:
Dit zijn de settings/configs:
hda1 boot ide ext3
sda1 scsi(raid0 dacht ik) ext3
Ext3 is niet als module maar zit in de kernel.
/etc/fstab klopt al maar ja dat checkt ie erna pas, en dit is de grub config:
title=Gentoo 1.4
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/bzImage root=/dev/sda1
Dit is mijn eerste scsi system dus weet er nog niet zoveel van af(in linux tenminste dan).
En ik heb raid0 support wel in de kernel gebakken(niet als module), maar ik zag nergens de hp-netraid kaart..
Iemand enig idee?
Ik heb dus ff tijdelijk een scsi hp-netraid met een 20 gig(dat gaat dan hopelijk zonder moeite op een ide van 120 gig over 2 weken).
Een soortgelijk probleem vond ik hier:
Linux booten vanaf i2o device
Maar daar kan ik helaas geen oplossing in vinden, want dit is de HP Netraid 1Si controller, ik krijg dus dit bericht bij het booten:
code:
1
2
3
| VFS: cannot open root device "303" or 03:03 please append a correct "root=" boot option <------- al gedaan.. Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:03 |
Dit zijn de settings/configs:
hda1 boot ide ext3
sda1 scsi(raid0 dacht ik) ext3
Ext3 is niet als module maar zit in de kernel.
/etc/fstab klopt al maar ja dat checkt ie erna pas, en dit is de grub config:
title=Gentoo 1.4
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/bzImage root=/dev/sda1
Dit is mijn eerste scsi system dus weet er nog niet zoveel van af(in linux tenminste dan).
En ik heb raid0 support wel in de kernel gebakken(niet als module), maar ik zag nergens de hp-netraid kaart..
Iemand enig idee?
[ Voor 10% gewijzigd door RickDB op 21-03-2003 18:51 . Reden: filesystems is mayb nog wel handig ;) ]