Toon posts:

[ASP.NET] IP adres opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halle mede tweakers,

ik wil (voor het "inloggen" van een gebruiker) het IP adres vast leggen.
Ik kan de UserHostAddress opvragen, maar dan krijg ik (als je achter een router zit) het IP adres van de router.

In php gebruikte ik daarvoor iets van HTTP_FORWARDED_FOR (of zoiets).
Is er ook zoiets in ASP.NET ??

Ik wil namelijk een unieke gebruiker (gebaseerd op IP adres(sen)) kunnen herkennen en niet een hele groep achter een router.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet even naar de headers kijken. Dit is gewoon een collectie die je op kan vragen bij je Request. Hierin zit alle informatie die meegestuurd word met het request dus hier zul je vast wel in kunnen vinden wat je zoekt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scriptje gemaakt die alle variabele uitspuugd,
maar er staat alleen

Key: REMOTE_ADDR
Value 0: *.*.*.*
Key: REMOTE_HOST
User Host Adress:*.*.*.*
User Host Name: *.*.*.*

Maar dit zijn allebij de IP adressen van de router

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 15:14 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:10:
Ik heb een scriptje gemaakt die alle variabele uitspuugd,
maar er staat alleen

Key: REMOTE_ADDR
Key: REMOTE_HOST

Maar dit zijn allebij de IP adressen van de router
Die router gebruikt waarschijnlijk NAT? Daan het überhaupt geen zin op het ip van de client te weten omdat dat ip niet op internet bestaat, en meestal zijn deze ip's meestal dynamisch.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
OK,
maar de combinatie router IP en "gebruikers" IP is dan wel uniek.

Helaas werken sessies (nog) niet zoals ze moeten werken in .net :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
je kan toch een cookie zetten met een altijd unieke waarde? Op die manier is toch elke PC achter een (NAT) router uniek.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Cookies zijn slecht voor de performance en helaas accepteerd IE6 standaard geen cookies.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:20:
Cookies zijn slecht voor de performance en helaas accepteerd IE6 standaard geen cookies.
Dat is onzin, want anders zouden sessies ook niet werken. En dan moet je goed met cookies omgaan, is het best uit te houden....

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2003 15:27 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Precies, sessies werken ook NIET goed in .NET, cookies werken wel.
Maar dat vereist weer dat je de cookies moet accepteren aan de client kant.
Als je ze niet accepteerd, dan werkt het niet.

en wat ik zo overal heb gelezen zijn cookies en sessies niet al te best voor de performance.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:32:

en wat ik zo overal heb gelezen zijn cookies en sessies niet al te best voor de performance.
Sessies werken ALLEEN als cookies ook werken. En nog nooit problemen gehad met sessies in .Net. Integendeel, in .Net worden sessies juist beter ondersteund dan in ASP 3.0, toen er nog problemen waren met Webgardens en webfarms.

Sessies slecht voor de performance? Slecht sessiegebruik: idd. Maar als je een beetje normaal er mee omgaat, is er geen enkel probleem. Of mag ik aannemen, dat je ook niet de standaard Forms Authentication gebruikt, aangezien dit imho ook een soort van sessie is?

Verder ben ik dan heel benieuwd, als dit slecht is voor de performance, waarom Microsoft in zijn voorbeeldsites als ASPNetForums en IBuySpy portal, de bron van www.asp.net, wel gewoon cookies gebruikt, terwijl ik denk ik er wel van uit mag gaan dat deze sites vij veel te verduren hebben wat betreft bezoekersaantallen.

Is opslaan van in een database dan efficienter? Lijkt me niet; dit lijkt me meer een performancehit dan sessies gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2003 15:41 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:32:

Hoezo sessies werken niet goed in .NET?
Heb je daar concrete voorbeelden van dan?

Waarom zijn sessies en cookies niet goed voor de performance? Heb je daar ook een sluitende reden of een bron van?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Nou, we zitten met onze hosting bij hostbasket.

En daar werken sessies totaal niet.
Van de een op de andere pagina is je sessie ineens weg en dat is nogal lastig in een CMS applicatie.

Heb je misschien dan wat tips hoe we het dan beter aan de gang kunnen krijgen?

• whoami
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:41:

Van de een op de andere pagina is je sessie ineens weg en dat is nogal lastig in een CMS applicatie.

Ik heb nog nooit problemen gehad met sessies.
Misschien doe jij wel iets verkeerd? Of misschien is er iets mis met je hostingprovider.

Ik vind het nogal kortzichtig om enkel door eigen ervaring -en zonder dat je de oorzaak weet- te gaan zeggen dat iets niet of niet goed werkt.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:41:

Waarvoor heb je die dingen nodig? En wie zegt dat je hosting provider iets fout doet? Misschien klopt er wel iets niet aan je code. Misschien heeft je provider iets verkeerd ingesteld.

* gorgi_19 heeft nog nooit problemen gehad met sessies oid met hosting...

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2003 15:45 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heb hier ook geen problemen hoor.. sessies en cookies werken goed... ip's heb je toch niets aan, want denk je van clients die de proxy van hun provider gebruiken?

IE6.0 heeft een ingebouwde P3P client, en die accepteert standaard geen cookies van bijvoorbeeld een pagina (in een frameset op een andere server), als deze geen P3P policy heeft.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
gorgi_19 schreef op 21 March 2003 @ 15:44:
[...]

Waarvoor heb je die dingen nodig?
misschien waarden meesturen in de viewstate :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• gorgi_19

gorgi_19

axis schreef op 21 March 2003 @ 15:44:
[...]

misschien waarden meesturen in de viewstate :?
Als het inlogID's zijn, kan je gaan kijken naar FormsAuthentication en Role Based Security, nl.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 21 March 2003 @ 15:43:

[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met sessies.
Misschien doe jij wel iets verkeerd? Of misschien is er iets mis met je hostingprovider.

Ik vind het nogal kortzichtig om enkel door eigen ervaring -en zonder dat je de oorzaak weet- te gaan zeggen dat iets niet of niet goed werkt.
Ik heb met sessies gewerkt in PHP en CF, daar heb ik er ook nog nooit problemen mee gehad.
Maar nu in ASP.NET..... raak ik steeds mijn sessie variabele kwijt.
Daarna ben ik een aantal forums gaan af struinen en daar werd voor 9 van de 10 keer AFGERADEN om sessies te gebruiken als je ze niet persee nodig had in ASP.NET.

Dus op eigen ervaring en "ervaringen" van andere die ik heb gelezen... wil ik van mijn sessies af.

• whoami
[nohtml]
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 16:05:
[...]

Ik heb met sessies gewerkt in PHP en CF, daar heb ik er ook nog nooit problemen mee gehad.
Daarna ben ik een aantal forums gaan af struinen en daar werd voor 9 van de 10 keer AFGERADEN om sessies te gebruiken als je ze niet persee nodig had in ASP.NET.
Heb je daar links naartoe?
Wat stellen die dan voor als alternatief?

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 16:05:

Dus op eigen ervaring en "ervaringen" van andere die ik heb gelezen... wil ik van mijn sessies af.
idd.. Als je ze niet per se nodig hebt... maar wat wil je dan gaan doen met je frequent opgevraagde data, gekoppeld aan een user? Als je het minste of geringste al op wil slaan in een sessie, ben je fout bezig. Als je het met beleid wilt doen, is er geen enkel probleem.

Ik ben ben wel eens benieuw hoe zwaar jij je server wil belasten (in pageviews gemeten) dat je dit nodig acht.

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2003 16:17 ]

Verwijderd

* heeft nooit problemen met sessies in .NET

ik gebruik ze overal, heb zelfs datasets in sessies zitten die uit een cache worden gehaald etc... ook forms authentication werkt prima, en als je cookies niet goed vind kan je die sessie id toch ook gewoon in de URL doorgeven...

Verwijderd

Topicstarter
Als het kan wil ik ook gewoon sessies blijven gebruiken,
maar helaas raak ik om de zoveel tijd mijn sessie variabele kwijt

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 16:36:
Als het kan wil ik ook gewoon sessies blijven gebruiken,
maar helaas raak ik om de zoveel tijd mijn sessie variabele kwijt
:? Lijkt me logisch? Denk je dat een server eeuwig gaat onthouden dat jij ooit langs bent geweest? Normale time-out is 20 minuten, lijkt me lang genoeg.

Een sessie is imho ook geen opslagmedium (zoals een database), maar alleen voor data, welke geldig zijn voor een sessie.

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2003 16:41 ]

Verwijderd

heh... sessie basics.... ongeacht de programmeer taal.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit het em dus ook nog eens in dat ik de session timout bijv op 60 zet.
Dan naar een andere pagina ga.....
en mijn sessievar is leeg.

Zijn er nog server instellingen waar ik ECHT op moet letten?
Naast mode,cookieless en time.

Heeft iemand misschien ook wat meer info voor het opslaan van je sessievars op andere server, of in sql server, met stateConnectionString en sqlConnectionString.

Verwijderd

www.asp.net dan in de tutorials, articles, etc... alles over sessies.

• whoami
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 16:46:
Het probleem zit het em dus ook nog eens in dat ik de session timout bijv op 60 zet.
Dan naar een andere pagina ga.....
en mijn sessievar is leeg.
Ben je dat wel zeker?
Ik zit me hier nu af te vragen of de naam van een sessie-variable case-sensitive is of niet.
Heeft iemand misschien ook wat meer info voor het opslaan van je sessievars op andere server, of in sql server, met stateConnectionString en sqlConnectionString.

Wat bedoel je? Opslaan op een andere server?
Sessies in .NET kunnen - anders dan in ASP3.0 - probleemloos gebruikt worden in een webfarm.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 16:46:
Google
Ben je dat wel zeker?
Ik zit me hier nu af te vragen of de naam van een sessie-variable case-sensitive is of niet.
Het gemiep zit hem ook dat je, afaik, wel in de juiste (=current) context moet zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 21-03-2003 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 21 March 2003 @ 16:49:
Het gemiep zit hem ook dat je, afaik, wel in de juiste (=current) context moet zitten.
Wat bedoel je hier precies mee ?

Verwijderd

dat als je je request object pakt, wel de goede pakt,

httpcontext.current.request.. zoiets is het volgens mij uit het hoofd, heb vs er effe niet bij.

Verwijderd

Kun je niet door je Session.Items heen loopen met een foreach om even te kijken wat er in zit...zeg maar "ter lering ende vermaak".

o.a. sessies en vooral het verschil met classic asp

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan ik doen.

Maar zoals het nu is.... zijn ze ineens leeg!!
Waarom dat weet niemand !!
Maar ik zal ze bij hostbasket eens aan de tand voelen !!

Verwijderd

als bij je provider php prima werkt met sessies, zou asp.net dat ook moeten doen.. post je code eens...

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb ook een pagina bij hostbasket staan maar bij mij werken de Sessie's goed hoor. Is het niet gewoon het probleem dat je je cookies uit hebt staan waardoor er telkens een nieuwe sessie aangemaakt word?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• axis
anders kun je ook nog in je web.config cookieless sessions aanzetten.. om eens te beduggen..

en trouwens, even opletten of je niet het privacy-icoontje in je internet explorer ziet..

Als je een frameset hebt op server A, en je hebt een pagina op server B binnen die frameset, kun je vanuit die pagina geen cookies wegschrijven. Als dit bij jou het geval is, moet je eens googlen op P3P. Om dit op te lossen moet je op de site op server B een P3P-Policy aanmaken.

Op het moment dat je zo'n cookie wil wegschrijven, en IE6 blokkeert dit, komt het privacy-icoontje tevoorschijn. In deze thread zie ik het ook rechtsonder, omdat http://laupro.nl/etc/getui.asp een cookie wil schrijven, maar geen Privacy Policy heeft.

• gorgi_19

gorgi_19

Pagina: 1