[cs] ping 2000+ als 2 pc's op dezelfde svr komen

Pagina: 1
Acties:

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32
jo, ik heb sinds gister een probleem
als ik cs/tfc heb ik normaal ping 30, en ik speel vaak met mijn broer, gaat perfect tnx 2 planet adsl

nu wilde ik gister ff tfc doen met br0, krijgen we allebei ping 2000 als we in een willekeurige hl/cs/tfc svr zitten !!
we zitten niet eens in dezelfde svr :S

help?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik het goed begrijp: Eerst konden jullie tegelijkertijd online gamen via Planet Internet, maar dat kan sinds een tijdje niet meer. Dat klopt?
Of bedoel je wat anders?

Als je dit wel bedoeld: Gaat het wel goed op beide PC's als je het alleen online speelt, of dat ook niet?

En wat voor een Planet Internet ADSL abbo heb je eigenlijk, hoe snel? :?

🌞🍃

• CommanderKeen
alles gaat goed behalve _sinds kort_ gamen via de hl engine ....
en ik down met 80kb\s
en up 16

Verwijderd

Dus 768 kbits/128 om precies te zijn??

Dank je Marc0, hoewel het niet letterlijk hoefde te zijn, begrijpt de rest het toch wel. Maar goed. :P

Ik vermoed dat je ISP er toch mee te maken heeft, want je zegt dat je al 2 jaar hetzelfde had en nu opeens dit probleem?..........

Misschien moet je eens ipconfig -t xxx.xxx.xxx.xxx doen om te testen of de verbinding wel helemaal goed loopt, zonder time-outs.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 16:24 . Reden: effe kbits/s aangepast ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 14:56:
Dus 768 kb/128 om precies te zijn??
Dat is in kbit/s, wat CommanderKeen zei was in kbyte/s, maar je hebt wel gelijk ;)

Op welk tijdstip had je dit trouwens? En heb je dit al vaker gehad? Planet Internet heeft de laatste tijd wat problemen gehad met het aankunnen van de hoeveelheid bandbreedte endergelijke. Zeker tussen 7 en 9 's avonds gingen er zoveel mensen internetten dat Planet het vaak bijna niet aan kon. Als je op dat moment gaat spelen heb je een ping van zo'n 300, met twee mensen dus misschien wel 2000.

The devil is in the details.

• CommanderKeen
ne, daaar ligt het niet aan, de ping die ik dan krijg ik offchart... echt mega hoog, je kan neit moven ed
en als ik dan in een svr zit, en mijn bro pingt die svr met hlsw is het gewoon ping 34

• CommanderKeen
verdorie weet niemand hier een oplossing voor???(was spielerij maar niet gesplitst, hier komt geen hund... :( )

• Novah
  • Laatst online: 13-02 22:55
Maak jij misschien heeeel toevallig gebruik van een DrayTek Vigor 2200e Router?
(is een bekende bug)

• CommanderKeen
nee, heb een tweaked alcatel modem, and zoals ik al zei heb ik het prob pas sinds een paar dagen.. :'(

• CommanderKeen
heb net modem gereset... no result. toch vaag dat dat van de ene dag op de andere dag kan :s mayb is er serverside iets geupload op een vieze svr, die voor deze geintjes zorgt, maar dat lijkt me erg sterk

Verwijderd

hoe staan de rates op allebei de PC's?

(rate, cl_updaterate, cl_cmdrate)

• CommanderKeen
cpl, sinds het begin
(moet ik daar nog even de rates van control vee'en? of ken je die wel? :+)
doe het toch wel ff : rate 25000 , cl_cmdrate 101, cl_updaterate 101

maar dit kan nei de oorzaak zijn, aangezien ik al heel lang op cpl speel en het probleem pas sinds kort is

Verwijderd

Novah schreef op 23 March 2003 @ 15:05:
Maak jij misschien heeeel toevallig gebruik van een DrayTek Vigor 2200e Router?
(is een bekende bug)
Nu je het hierover hebt, een vriend van mij heeft ook last van deze lagstoot problemen als die met zijn broertje tegelijk cs't.

Kan je me misschien meer vertellen over die bug?

Edit: Hij heeft dus die Draytek Vigor 2200e Router @ Planet Internet Basic ADSL, ikzelf heb een Sitecom Router en geen enkele problems.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 13:19 . Reden: specs ]

• CommanderKeen
/offT blink van jM ? hoi :P
ik ben commanderkeen van battlegamez (en definitely ...) :)

maar nogmaals, ik vind het zo vreemd dat het OPEENS gebeurd, omdat ik het al 2 jaar op dezelfde manier zonder problemen doe...

[ Voor 5% gewijzigd door CommanderKeen op 24-03-2003 14:40 ]

• CommanderKeen
ok problem solved
blijkbaar kan tfc niet overweg met 2 pc's die de cs cpl settings draaien... :S
kep nu 1 tfc met en een zonder cpl, werkt perfect

• BaBBeloedie
  • Laatst online: 12-01 21:55
hmm beetje vreemd ik kan hier met 4 pcs tegelijk online CSen heb ik nog goeie ping

met ook Planet adsl 768/128

Verwijderd

cl_rate
cl_cmdrate
cl_updaterate
ff mee prutsen ;)

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Nee ligt het niet aan, ik en m'n broer doen ook met vage rate instellingen. Hoe heb je je netwerk zitten? Jou pc als router met ics / winroute ofzo en hij erachter of heb je een aparte router staan?

Als jou pc (of de zijnes) als router fungeert dan geeft deze opstelling inderdaad een hoge ping bij zijn kant. Komt omdat HL gewoon de cpu usage wegtrekt van ics af. En JA ook bij een athlon 2.2 ghz zoals ik thuis heb. Op de PC met ics/winroute/etc moet je niet cs-sen dus.
Pagina: 1